Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 25 apr 2020 18:36

Belet je om niet te snel te starten. In het begin van een grote rit (Ronde Van Vlaanderen, Luik, Marmotte,...) voel je jezelf altijd super en sta je tussen briesende stieren en ben je zo enthousiast dat je als snel te hard gaat rijden, een tempo dat je zeker niet tot het einde gaat volhouden.

Om goed te zijn in de zomer moet je sowieso in de winter blijven rijden. Of binnen of buiten op de weg of buiten in het veld, maakt niet uit. Je moet gewoon blijven fietsen.

Mijn 820 stond op GPS en nooit problemen mee gehad (GPS+GLONASS trok de batterij nog sneller leeg)

Mijn 530 staat nu op GPS+GLONASS (denk ik), nooit last mee.

Je moet wel zorgen dat je alle paar weken de Garmin eens aan een PC met Garmin Express hangt, dan worden de nieuwe definitie-files voor de satellieten op het toestel gezet voor een betere ontvangst.
Afbeelding

Danny091283
Forum-lid

Danny091283 25 apr 2020 19:08

Dat zijn wel erg lange ritten, ik ben al blij dat ik een paar keer per jaar aan de 100km kom.

Tja in de winter fiets ik wel maar dan 1x per week en bij slecht weer helemaal niet eigenlijk. Ik hoop weer goed in de zomer te zijn. Ik merk nu wel dat ik weer wat beter wordt, maar heb wel eens last van verzuring en dat is kut.

Plaats reactie