+1 & +1.daniel1975 schreef: ↑15 apr 2020 18:57+1 en +1
Zelf bedachte regelingen hebben veel meer draagvlak dan opgelegde. Knap bedacht!
Scholen, of misschien wel de overkoepelende organisaties, denken vooral in problemen.
Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
- daniel1975
- Forum-lid HC
In Denemarken is er alweer een Feesboekgroep opgericht waar duizenden ouders roepen dat hun kind proefkonijn is.
De deense RIVM geeft ook aan dat kinderen geen grote rol spelen bij de verspreiding.
De deense RIVM geeft ook aan dat kinderen geen grote rol spelen bij de verspreiding.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Bedrijven hebben makkelijk lullen, die willen open om geld te verdienen.
Scholen willen doen wat het beste is voor de kinderen maar ook voor de gezondheid van ouders, grootouders en personeel.
"De scholen" hebben ook niet één mening maar zijn meerdere organisaties met werknemers en belanghebbenden die allemaal een eigen mening hebben.
Dat er kritiek komt van één of meerdere kanten op wat er dan ook beslist wordt is niet meer dan logisch.
De scholen de zwarte piet toespelen vind ik onterecht. De politiek moet beslissen en zal het niet iedereen naar de zin kunnen maken.
Scholen willen doen wat het beste is voor de kinderen maar ook voor de gezondheid van ouders, grootouders en personeel.
"De scholen" hebben ook niet één mening maar zijn meerdere organisaties met werknemers en belanghebbenden die allemaal een eigen mening hebben.
Dat er kritiek komt van één of meerdere kanten op wat er dan ook beslist wordt is niet meer dan logisch.
De scholen de zwarte piet toespelen vind ik onterecht. De politiek moet beslissen en zal het niet iedereen naar de zin kunnen maken.
Campagnolo Ultra Dork
@Daniël:
Tja, dat soort lieden hou je altijd. Ga je hier straks ook zien. Hopelijk blijft het een minderheid.
Ze hebben niet in de gaten dat de gewone seizoensgriep voor kleine kinderen veel gevaarlijker is...
Tja, dat soort lieden hou je altijd. Ga je hier straks ook zien. Hopelijk blijft het een minderheid.
Ze hebben niet in de gaten dat de gewone seizoensgriep voor kleine kinderen veel gevaarlijker is...
Laatst gewijzigd door SiO2 op 15 apr 2020 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Ernie, voor heel veel kinderen is het openen van de scholen het beste wat ze kan overkomen. Daar kunnen de juffen en meesters anders over denken, maar alleen al het feit dat er kinderen niet meer te traceren zijn lijkt me toch duidelijk genoeg.
-
uninvitedguest
- Forum-lid
Dan hadden de scholen ook niet op eigen houtje moeten gaan sluiten.
Toen de eerste maatregelen werden afgekondigd, was het standpunt van het kabinet dat de scholen open zouden blijven.
Schoolbesturen en overkoepelende organisaties besloten toen op eigen houtje dicht te gaan. Vervolgens werd de situatie onhoudbaar en onduidelijk waarop alle scholen dichtgingen. Dit is echter met name gebaseerd geweest op de onwil van de scholen om open te blijven.
Ik snap de standpunten van het personeel wel, maar langzamerhand dient de beroepsgroep eens te gaan denken in mogelijkheden i.p.v. direct maar beren op de weg te gaan zien.
Kinderen en schoolsituaties in bijv. Denemarken lijken me niet zo heel erg af te wijken van die in NL. Waarom kan het daar wel en is het hier onmogelijk?
Nog een kleine toevoeging. Gezondheid dient voorop te staan.
Over makkleijk lullen gesproken ErnieC: Scholen hebben makkelijk lullen, die gaan niet failliet en personeel wordt toch wel doorbetaald door de overheid.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Goed verwoord, helemaal mee eens!uninvitedguest schreef: ↑15 apr 2020 22:14Dan hadden de scholen ook niet op eigen houtje moeten gaan sluiten.
Toen de eerste maatregelen werden afgekondigd, was het standpunt van het kabinet dat de scholen open zouden blijven.
Schoolbesturen en overkoepelende organisaties besloten toen op eigen houtje dicht te gaan. Vervolgens werd de situatie onhoudbaar en onduidelijk waarop alle scholen dichtgingen. Dit is echter met name gebaseerd geweest op de onwil van de scholen om open te blijven.
Ik snap de standpunten van het personeel wel, maar langzamerhand dient de beroepsgroep eens te gaan denken in mogelijkheden i.p.v. direct maar beren op de weg te gaan zien.
Kinderen en schoolsituaties in bijv. Denemarken lijken me niet zo heel erg af te wijken van die in NL. Waarom kan het daar wel en is het hier onmogelijk?
In Denemarken zijn ook echt wel strikte regels opgelegd, geen ouders op schoolpleinen, vaker handen wassen, veel buitenactiviteiten etc.
Het zijn niet "de scholen" geweest, het waren een paar scholen die dat voornamelijk onder druk van ouders deden.
Dat dan vervolgens Rutte zijn rug niet recht houdt, kunnen al die andere scholen ook niet helpen.
Loop eens een dag mee op een basisschool. Dan zie je hoeveel oplossingen er op een dag verzonnen moeten worden en hoe goed dat over het algemeen gaat, ondanks de beperkte middelen.
Dat dan vervolgens Rutte zijn rug niet recht houdt, kunnen al die andere scholen ook niet helpen.
Loop eens een dag mee op een basisschool. Dan zie je hoeveel oplossingen er op een dag verzonnen moeten worden en hoe goed dat over het algemeen gaat, ondanks de beperkte middelen.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 15 apr 2020 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork
Maar moeten de juffen en meesters die in de risicogroep vallen dan met gevaar voor eigen leven voor de klas staan?
Moet je je kind naar school sturen terwijl je doodsbang bent om ziek te worden?
Uiteraard zou je school dan niet verplicht kunnen maken. De ironie is echter dat veel van de kinderen die nu uit beeld zijn, ook de kinderen zijn die thuis gehouden worden als dat mag.
Campagnolo Ultra Dork
- robbebopper
- Forum-lid HC
+1
Het probleem bij “ons” beroep is een beetje dat iedereen er verstand van denkt te hebben.
Er wordt al ontzettend veel gedaan, zowel op afstand als nabij
(voor kinderen die dat nodig hebben).
Laten we eerst even het onderzoek afwachten naar de rol van kinderen in het verspreiden van dit virus.
Daarna kan ik mij voorstellen dat er in fases naar een soort van
“normaal” onderwijs kan worden gegroeid. Maar vergis je niet, in het onderwijs was al sprake van een noodsituatie, en die zal de komende maanden zeker in extreme vorm blijven bestaan. Leerlingen die niet mogen komen van hun ouders of van school. Leerkrachten die niet durven of mogen komen. Er is vrijwel geen vervanging, enz..
Ik verwacht een soort mix van het huidige thuisonderwijs, en een deel onderwijs op school in kleinere groepen gedurende een beperkt aantal uren.
Maar, dat zal per school verschillen. Dit hangt af van de ruimte, het aantal leerlingen, het niveau van de leerlingen, de leeftijd, enz...
Het probleem bij “ons” beroep is een beetje dat iedereen er verstand van denkt te hebben.
Er wordt al ontzettend veel gedaan, zowel op afstand als nabij
(voor kinderen die dat nodig hebben).
Laten we eerst even het onderzoek afwachten naar de rol van kinderen in het verspreiden van dit virus.
Daarna kan ik mij voorstellen dat er in fases naar een soort van
“normaal” onderwijs kan worden gegroeid. Maar vergis je niet, in het onderwijs was al sprake van een noodsituatie, en die zal de komende maanden zeker in extreme vorm blijven bestaan. Leerlingen die niet mogen komen van hun ouders of van school. Leerkrachten die niet durven of mogen komen. Er is vrijwel geen vervanging, enz..
Ik verwacht een soort mix van het huidige thuisonderwijs, en een deel onderwijs op school in kleinere groepen gedurende een beperkt aantal uren.
Maar, dat zal per school verschillen. Dit hangt af van de ruimte, het aantal leerlingen, het niveau van de leerlingen, de leeftijd, enz...
Ik vrees dat je gelijk hebt. Het vervelende is dat mensen onevenredig bang gemaakt zijn. Door media, die daar belang bij hebben, want meer clicks, en door de politiek, die daar belang bij heeft, want draagvlak voor maatregelen.
Zelf sta ik te popelen om mijn studenten weer gewoon face2face te doceren, ik kan me dus maar moeilijk verplaatsen in de terughoudendheid van sommige basisschoolleerkrachten. Helaas voor mij blijven de universiteiten voor studenten de rest van het gehele academische jaar dicht.
Zelf sta ik te popelen om mijn studenten weer gewoon face2face te doceren, ik kan me dus maar moeilijk verplaatsen in de terughoudendheid van sommige basisschoolleerkrachten. Helaas voor mij blijven de universiteiten voor studenten de rest van het gehele academische jaar dicht.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dit zeker!robbebopper schreef: ↑15 apr 2020 23:59
Even volledig buiten de impact op ouders om:
voor een kind zou het al super zijn als ze halve dagen naar school zouden kunnen. Spelen met kindjes, weer ritme en structuur krijgen (zal nu lang niet overal het geval zijn) en niet continue bij papa en mama of achter de tablet.
Onze dochter wil niet eens meer achter de tablet; "nee papa, ik wil met kindjes spelen"
Maar goed, ik ben benieuwd wat het RIVM gaat zeggen en hoe de cijfers nu de komende dagen evolueren. Goed beschouwd zouden pas over 2.5 week de eerste scholen open kunnen gaan. Als de huidige lijn doorzet zit je dan al rond 800-850 IC bedden. Dat is gelukkig (!) heeeeeeel ver onder de eerder aangekondigde piek van >2.000 die pas eind mei werd verwacht.
Ik hoor ook niemand meer roeptoeteren dat we zogenaamd op de Italiaanse lijn zaten (was toen al zichtbaar).
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!