Beste
Ik ben van plan om een allereerste racefiets te kopen. Dit voor mijn voetbalseizoen te overbruggen, hij zal dus vooral gebruikt worden van april tot augustus, gemiddeld 1 à 2 maal in de week. Ik ben dus niet op zoek naar een duur model omdat ik hem al bij al 25x ga gebruiken en dan gaat die weer een halfjaar verdwijnen..
Heb al wat opgezocht en kwam op de volgende modellen uit.
Een 2e hands fondriest megal model met Shimano Tiagra. Vond niet heel veel info terug over Fondriest en zo goed als helemaal niks over het model. Dus weet niet wat verwachten..
Of dit model : https://www.bol.com/nl/p/devron-urbio-r ... modal_open
Mijn budget is ong 500 euro.
Iemand nog meningen of suggesties? Alvast bedankt voor jullie hulp.
Allereerste fiets
Laat dat bij Bol.com maar staan. Qua onderdelen is het niks, Ze vertellen zelfs niet wat voor onderdelen het zijn.
Fondriest is wel bekend bij de fietsers en Tiagra is een deugdelijke groep.
Belangrijk is, dat je je maat weet en voor wat de Fondriest betreft: hoe oud? Onderdelen aan vervanging toe? Een nieuwe ketting en een nieuwe cassette gaat je zo 80 tot 90 euro kosten.
Fondriest is wel bekend bij de fietsers en Tiagra is een deugdelijke groep.
Belangrijk is, dat je je maat weet en voor wat de Fondriest betreft: hoe oud? Onderdelen aan vervanging toe? Een nieuwe ketting en een nieuwe cassette gaat je zo 80 tot 90 euro kosten.
prj
Bij bol.com is het een fiets van Devron(model urbio) voor heb deze bij enkele verdelers terug gevonden.
Devron Urbio R2.8
Algemene specificaties:
Kleur: wit
Geslacht: heren
Materiaal frame: aluminium
Wielmaat: 28 inch
Verende voorvork: nee
Verende zadelpen: nee
Stuurpen: vast
Specificaties remmen:
Type voorrem: caliper velgrem
Type achterrem: caliper velgrem
Specificaties versnellingen:
Aantal versnellingen: 2 x 9 speed (Shimano Sora)
Type versnellingen: derailleur
Verhouding voor: 34/50T
Verhouding achter: 11-28T
De fiets van fondriest is een maat 55 (mijn maat) met pas vernieuwde banden en velgrand. Shimano tiagra met 9 speed. De huidige eigenaar heeft hem 3 jaar maar gekregen van een kennis dus is moeilijk te achterhalen hoeveel km's er gemaakt zijn. Vraagprijs is 300 euro. Foto in bijlage. Budget is voorzien voor de fiets, kledij, helm etc reeds in bezit.
Bedankt voor de hulp!
Devron Urbio R2.8
Algemene specificaties:
Kleur: wit
Geslacht: heren
Materiaal frame: aluminium
Wielmaat: 28 inch
Verende voorvork: nee
Verende zadelpen: nee
Stuurpen: vast
Specificaties remmen:
Type voorrem: caliper velgrem
Type achterrem: caliper velgrem
Specificaties versnellingen:
Aantal versnellingen: 2 x 9 speed (Shimano Sora)
Type versnellingen: derailleur
Verhouding voor: 34/50T
Verhouding achter: 11-28T
De fiets van fondriest is een maat 55 (mijn maat) met pas vernieuwde banden en velgrand. Shimano tiagra met 9 speed. De huidige eigenaar heeft hem 3 jaar maar gekregen van een kennis dus is moeilijk te achterhalen hoeveel km's er gemaakt zijn. Vraagprijs is 300 euro. Foto in bijlage. Budget is voorzien voor de fiets, kledij, helm etc reeds in bezit.
Bedankt voor de hulp!
-
LeSoigneur
- Forum-lid
Voor net iets meer budget kun je ook al een nieuwe racefiets kopen van bekende merken als Canyon, Cube, Trek. Misschien heb je er wat aan:

- Lcsmet
- Forum-lid HC
Die fiets van Bol.com kan je best laten staan, een beetje brol.com. Het is noet omdat deze fiets een krom stuur heeft dat het een racefiets is.
Voor ongeveer 500 Euro kan je een deugdelijke 2ehands fiets kopen.
En voor iets meer kan je zelfs een splinternieuwe racefiets van een echt "merk" kopen.
Een kennis van mij heeft vorige week zijn 9 jaar oude, maar tip top in orde, Scott CR1 met Ultegra (waslijnen weliswaar, verkocht voor 550 Euro.
Voor ongeveer 500 Euro kan je een deugdelijke 2ehands fiets kopen.
En voor iets meer kan je zelfs een splinternieuwe racefiets van een echt "merk" kopen.
Een kennis van mij heeft vorige week zijn 9 jaar oude, maar tip top in orde, Scott CR1 met Ultegra (waslijnen weliswaar, verkocht voor 550 Euro.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
En voor nog iets erbij heb je mijn 3,5 jr. oude Rose X-lite met Sram force, zonder waslijnen!
De fiets bij Bol.com sowieso laten staan, dat is echt niets.
De Fondriest kan een prima fiets zijn. Nog een beetje van de vraagprijs afpraten, kijken of de maat goed is (erg bepalend!) en of alles goed werkt, en dan gewoon lekker fietsen.
Wat de anderen zeggen klopt ook... als je nog wat meer uitgeeft heb je óf bekendere merken óf betere afmontages, maar voor je het weet wordt het toch echt veel meer dan pak 'm beet de 250 die je voor de Fondriest gaat betalen.
-
HarryuitHilversum
- Forum-lid
Ik zou sowieso geen fiets kopen met Sora of Clavis. Die groepen zijn niet duurzaam. Minstens Tiagra, beter is 105. Die zij goed te onderhouden en behouden daardoor kwaliteit en waarde.
Ik ben benieuwd; welk duurzaamheids probleem ben jij met een Sora groep tegengekomen?HarryuitHilversum schreef: ↑02 apr 2020 09:57 Ik zou sowieso geen fiets kopen met Sora of Clavis. Die groepen zijn niet duurzaam. Minstens Tiagra, beter is 105. Die zij goed te onderhouden en behouden daardoor kwaliteit en waarde.