Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 21 mar 2020 14:22

Valt me toch op dat het voornamelijk jongeren zijn die nog bijelkaar klitten in groepjes

Afbeelding
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 mar 2020 15:51

Ik ben normaal ook allergisch voor overheidsbemoeienis die mij belemmert. Ik kan mij ook boos maken over iets (nu futiels) als de 100km/u bullshit. Rot op met je onzin die tig cijfers achter de komma oplevert ipv serieus iets doen. Roken en bepaalde drugs mag nog, doe daar wat aan.
Maar deze crisis is zo alles omvattend dat dwars zijn geen optie is.
Ben net ook 1.5 uur met de atb weg geweest. Het gekke is dan toch dat ik niet ff een paar keer in het rood omhoog knal en niet ff die hoge drop pak maar gewoon de kleine.
Weinig gekke dingen gezien; mensen netjes afstand ondanks dat er veel buiten waren.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 21 mar 2020 15:59

daniel1975 schreef: 21 mar 2020 15:51 Ik ben normaal ook allergisch voor overheidsbemoeienis die mij belemmert. Ik kan mij ook boos maken over iets (nu futiels) als de 100km/u bullshit. Rot op met je onzin die tig cijfers achter de komma oplevert ipv serieus iets doen.
Goh, ondanks dat we elkaar niet in real life kennen, had ik jou op basis van jouw (overigens gewaardeerde) bijdragen als een volgzaam type ingeschat........... :mrgreen:
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 21 mar 2020 16:01

daniel1975 schreef: 21 mar 2020 12:44 ...........Beste tussenoplossing is nu alle winkels dicht, maar ook dat geeft enorme schades :-(
..................
We gaan nu wel heel erg off-topic, toch volgende bedenking.
Op dit moment zijn in België bijna alle winkels, behalve voedingswinkels, tankstations, banken en apothekers, dicht.

Of hoe de maatregelen tegen het Coronavirus vele zelfstandigen en KMO's zware schade bezorgen.
De veelal niet Belgische Bol.com, Zalando's en andere Amazon's mogen dan weer wel volop verkopen en laten leveren.
Het zou misschien goed zijn dat de Belgische overheid ook de pakjesdiensten, als veelal niet essentiële dienst, verbiedt om nog verder te werken.

Het zijn tenslotte de Belgische werknemers/-gevers die de ziekenhuiskosten en allerhande andere bijpassingen betalen.
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 21 mar 2020 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 21 mar 2020 16:47

alien schreef: 21 mar 2020 11:48
lugosi schreef: 21 mar 2020 09:25[…] werkdruk, te weinig personeel op de werkvloer, te weinig investering in materiaal, management gericht op economische resultaten met weinig oog voor het individu (zowel patient als werknemer), etc. Kortom de vermarkting van de gezondheidszorg.
Ah, ja! “Management”! Altijd lekker vrij schieten! Je bedoelt dat management dat momenteel bijna 7x24 aan het werk is om roosters ingevuld te krijgen, te zorgen dat de werkvloer veilig blijft en het personeel zijn werk kan blijven uitvoeren, dat de voorraden medische hulpmiddelen veilig zijn (helaas zijn ook de helden in de zorg niet vrij van menselijke zwaktes), maar desondanks beschikbaar op het momenten dat en de plaats waar ze nodig zijn, enz., enz.? Ja, die verfoeide managers! Bah!
Mijn kritiek is inhoudelijk, niet op het managen op zich. De criteria worden trouwens niet door managers vastgelegd, zij zijn enkel de gewillige hand van de vermarkting van de gezondheidszorg, de ene al meer dan de andere.
Zoals hier al eerder door iemand gezegd werd, managers kennen vaak de finesses van de werkvloer die specifiek zijn aan de branche niet. Dat was vroeger anders wegens het doorgroeien.
Een typerend verschijnsel dat dit aantoont is het switchen van de ene managing functie naar de andere, van de ene branche naar de andere. Specifieke kennis van de branche is voor deze mensen blijkbaar niet nodig.

alien
Forum-lid

alien 21 mar 2020 16:58

lugosi schreef: 21 mar 2020 16:47 […] managers kennen vaak de finesses van de werkvloer die specifiek zijn aan de branche niet. Dat was vroeger anders wegens het doorgroeien.
Een typerend verschijnsel dat dit aantoont is het switchen van de ene managing functie naar de andere, van de ene branche naar de andere. Specifieke kennis van de branche is voor deze mensen blijkbaar niet nodig.
Afbeelding
Vorsprung durch Pedantik

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 21 mar 2020 16:59

Lcsmet schreef: 21 mar 2020 16:01
daniel1975 schreef: 21 mar 2020 12:44 ...........Beste tussenoplossing is nu alle winkels dicht, maar ook dat geeft enorme schades :-(
..................
We gaan nu wel heel erg off-topic, toch volgende bedenking.
Op dit moment zijn in België bijna alle winkels, behalve voedingswinkels, tankstations, banken en apothekers, dicht.

Of hoe de maatregelen tegen het Coronavirus vele zelfstandigen en KMO's zware schade bezorgen.
De veelal niet Belgische Bol.com, Zalando's en andere Amazon's mogen dan weer wel volop verkopen en laten leveren.
Het zou misschien goed zijn dat de Belgische overheid ook de pakjesdiensten, als veelal niet essentiële dienst, verbiedt om nog verder te werken.

Het zijn tenslotte de Belgische werknemers/-gevers die de ziekenhuiskosten en allerhande andere bijpassingen betalen.
Ik begrijp uw argument niet.
Dat de niet essentiele winkels en diensten niet functioneren, is geen straf van de overheid, maar een manier om de verspreiding van een virus tegen te gaan.
Aan huis leveren (van om het even welk land) wordt niet als bedreigend gezien voor de verspreiding.
Dat het vooral buitenlandse winkels zijn die aan huis leveren heeft nu eenmaal met Vlamingen zelf te maken. Daar kan je anderen toch niet laten voor opdraaien.
Ik, als Vlaming, koop veel online, helaas veel in het buitenland. Omdat het online aanbod in Belgie gewoonweg bedroevend laag is en als je dan iets vindt dan is het vaak onevenredig duur of worden er belachelijke verzendkosten aangerekend. (er zijn natuurlijk uitzonderingen zoals bv VanEyck)
Onlangs wil ik een lagertje bestellen voor een body. Kost ongeveer 5 euro. Ik vind deze online in een Belgische winkel. Verzendingskosten 9.99 euro :shock: Terwijl ze door hun afmetingen makkelijk als brievenpost kunnen verstuurd worden.
Ik heb ze dan maar bij Mantel besteld....

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 mar 2020 17:01

lugosi schreef: 21 mar 2020 16:47
Mijn kritiek is inhoudelijk, niet op het managen op zich. De criteria worden trouwens niet door managers vastgelegd, zij zijn enkel de gewillige hand van de vermarkting van de gezondheidszorg, de ene al meer dan de andere.
Zoals hier al eerder door iemand gezegd werd, managers kennen vaak de finesses van de werkvloer die specifiek zijn aan de branche niet. Dat was vroeger anders wegens het doorgroeien.
Ik zal de feedback vanavond aan m'n vrouw laten lezen, nu is ze nog aan het werken, iets met management in een ziekenhuis.

Misschien dat je wel erg generalistisch je post inschiet. Er zijn goede managers die doorgegroeid zijn vanaf de werkvloer, er zijn ook goede managers die een andere afkomst hebben, maar in beide categorieën zijn er natuurlijk ook slechte managers, net als in alle andere beroepsgroepen. Vermarkten van de zorg is volgens mij iets heel anders dan zorgen dat je je aan je budget houdt, anders klaagt iedereen in december weer steen en been over de verhoging van de zorgpremies.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 mar 2020 17:03

uninvitedguest schreef: 21 mar 2020 15:59
daniel1975 schreef: 21 mar 2020 15:51 Ik ben normaal ook allergisch voor overheidsbemoeienis die mij belemmert. Ik kan mij ook boos maken over iets (nu futiels) als de 100km/u bullshit. Rot op met je onzin die tig cijfers achter de komma oplevert ipv serieus iets doen.
Goh, ondanks dat we elkaar niet in real life kennen, had ik jou op basis van jouw (overigens gewaardeerde) bijdragen als een volgzaam type ingeschat........... :mrgreen:
Alleen als mevr1975 iets vraagt ;-)

bever
Forum-lid

bever 21 mar 2020 17:13

echt...waar haal je het vandaan ?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 mar 2020 17:40

Lol, is ben van jr. salesrep begonnen en nu eindverantwoordelijk global sales. Of valt dat ook niet onder doorgroeien?
Forummen is nu tussendoor ontspanning, het is volle bak aan de gang om de toko overeind te houden en te zorgen dat er geen medewerkers af hoeven te vloeien straks.

i-mac

i-mac 21 mar 2020 17:52

bever schreef: 21 mar 2020 17:13

echt...waar haal je het vandaan ?
Bij mijn vrouw, die in de retail branche werkt is dat idd regelmatig zo. Er is een groot verloop van mensen die management doen. Elke hebben ze hun manier van denken, en willen dat liefst asap in de winkels zien. Er is zelden of nooit eens overleg met de shop managers om eens te luisteren hoe het daar werkt. Iedere winkel bevindt zich in een ander stad, en heeft andere behoeftes (andere klanten). In veel gevallen werken ze hun plan uit, en verdwijnen even snel als ze gekomen zijn. Intussen blijven ze in de winkels wel achter met hun "plan". En dan komt er weer een nieuwe met weer andere, betere(?) plannen.

En de shop managers groeien ook zelden of nooit door naar het echte management. Waarmee ik niet zeg dat het zou beter gaan, maar de kennis van de werkvloer is er wel.

Is dat nu kritiek naar het management? Voor een stukje wel. Maar het zijn nog altijd de mensen boven het management die de uiteindelijke beslissing nemen.

Op mijn werk was het vroeger toch beter hoor. Er werd zeer zeker geluisterd naar het "voetvolk". En er werden ook zaken herbekeken voor ze werden ingevoerd. Nu is het andersom, eerst beslissen, veen (veel) later zaken aanpassen. Intussen zit je met een groep mensen die zich niet gerespecteerd voelen. Dat en de constante onderbemanning zorgen voor veel frustraties én ook voor de burnouts die er teveel zijn. En dan krijg je ook een vicieuze cirkel. Want de mensen op de werkvloer moeten overuren werken.

Laat me er ook eerlijk bij zeggen, dat de overheid altijd maar bespaart en bespaart. En op een bepaald moment is het vat leeg. Maar dat willen ze maar niet inzien in Brussel. Maar als er een politieker binnen komt, of aangekondigd wordt, moet alles snel gaan.

Ondanks dat alles doe ik mijn job nog heel graag. Omdat ik van veel collega's respect krijg. En binnen 5 jaar "mag" ik bij leven en welzijn genieten van mijn pensioen. Ik ben al bezig de fakkel aan het doorgeven?

Gesloten