Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 20 mar 2020 13:32

In Duitsland krabt men zich nu ook achter de oren. Men gaat het weekendgedrag tegen het licht houden:
https://www.zdf.de/nachrichten/politik/ ... g-100.html.


Persoonlijk zie ik het probleem niet van solo rijden maar ik zal me houden aan de lockdown regels.
older Budweiser

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5113
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 20 mar 2020 13:33

martinbo schreef: 19 mar 2020 21:29 't is mij ook niet duidelijk. Als Belg mag je blijkbaar wel rennen/fietsen maar niet meer dan met z'n tweeën.
Blijkbaar zijn ze in BE nogal bang voor virussen uit NL omdat wij er maar op los leven.
Als ik dit zo lees mag je dus echt de grens niet zomaar over :
https://frontpage.fok.nl/nieuws/830848/ ... maart.html
België geeft boetes voor tanktoeristen uit Nederland
Nederlandse automobilisten die de grens over gaan om in België goedkoper te tanken lopen kans een boete te krijgen van 350 euro. De Belgische politie gaat optreden tegen dit onnodige grensverkeer. Tanken valt niet onder noodzakelijk grensverkeer en is onder de Belgische regels, die strenger zijn dan in Nederland, daarom verboden. Een verslaggever van L1 constateerde dat zeker 60 à 70 Nederlanders werden teruggestuurd door de Belgische politie.

Ook Belgen die zonder goede reden naar Nederland willen worden overigens tegengehouden. Grenswerkers worden wel doorgelaten.

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 20 mar 2020 13:58

Ik merk dat er op het moment beduidend meer fietsers zijn dan normaal op doordeweekse dagen. Ook mensen die samen fietsen. Die 1,5 meter regel is sowieso niet geschikt voor fietsen je viral trail is een stuk langer. Ik zou aanraden om het solo te houden en stoplichten zo veel mogelijk te vermijden. Via de kortst mogelijke route de stad uit.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 mar 2020 14:07

Kilowatt schreef: 20 mar 2020 13:32 In Duitsland krabt men zich nu ook achter de oren. Men gaat het weekendgedrag tegen het licht houden:
https://www.zdf.de/nachrichten/politik/ ... g-100.html.


Persoonlijk zie ik het probleem niet van solo rijden maar ik zal me houden aan de lockdown regels.
Avondklok; is het niet gewoon verstandiger om daar ook de horeca dicht te gooien of is dat al het geval?
Less is bore

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 20 mar 2020 16:24

Terug naar de jaren 80 - de belgische grenzen gaan dicht.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/20 ... -20-maart/

Btw fietsen mag ook enkel in je eigen omgeving. Wat dat ook moge betekenen. Zelfs wandelen in een aanpalende gemeente wordt niet als de eigen omgeving beschouwd.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 20 mar 2020 17:35

Die vaagheid was er ook in Frankrijk. Het begint steeds strenger te worden. Ik doe de boodschappen op "een daarvoor geëigende fiets". Politie rijdt rustig langs me heen, maar ik heb vanmiddag gezien dat iemand op de racefiets aangesproken werd.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 mar 2020 19:31

Ik ben nu in NL maar heb nog wel contact met de Franse vrienden en de mensen uit het dorp waar ik woon. Die snappen er ook soms niets meer van. En ze zijn vooral boos om de typische franse bureaucratie zoals formulieren moeten downloaden en uitprinten voor ieder uitstapje dat je moet maken. Veel boeren in het dorp die gewoon dagelijks er op uit moeten voor de beesten of het land prepareren voor de komende zomer. Bizar
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 20 mar 2020 19:35

Nog erger, iemand moest van de week naar de apotheek en de naastliggende supermarkt. Dat had ze op één formulier aangetekend, met zelfs de namen. Dat mocht niet, ze moest twee formulieren hebben. En dus telde het formulier voor één van de twee en moest ze eerst naar huis voor het volgende formulier.
De gendarme laat me met rust als ik op de fiets boodschappen doe, maar iemand op een racefiets werd vanmiddag wel aangesproken.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 mar 2020 21:29

Goed om te weten! Ik had mijn formulier ook al met meerdere kruisjes aangevinkt klaar liggen. Helaas gingen toen net de grenzen dicht dus moet ik in NL blijven :(

Tja franse logica is vaak onnavolgbaar; ;)
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 538
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 21 mar 2020 00:01

Jans schreef: 20 mar 2020 19:35 Nog erger, iemand moest van de week naar de apotheek en de naastliggende supermarkt. Dat had ze op één formulier aangetekend, met zelfs de namen. Dat mocht niet, ze moest twee formulieren hebben. En dus telde het formulier voor één van de twee en moest ze eerst naar huis voor het volgende formulier.
De gendarme laat me met rust als ik op de fiets boodschappen doe, maar iemand op een racefiets werd vanmiddag wel aangesproken.
In NL zijn er aardig wat die vinden dat we ook zo'n meer zuid-Europese lockdown zouden moeten hebben. Als ik dit dan lees dan vraag je je af in hoeverre dat in b.v. Frankrijk nog heel rationeel is...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 mar 2020 07:28

Enzzo schreef: 20 mar 2020 19:31 Ik ben nu in NL maar heb nog wel contact met de Franse vrienden en de mensen uit het dorp waar ik woon. Die snappen er ook soms niets meer van. En ze zijn vooral boos om de typische franse bureaucratie zoals formulieren moeten downloaden en uitprinten voor ieder uitstapje dat je moet maken. Veel boeren in het dorp die gewoon dagelijks er op uit moeten voor de beesten of het land prepareren voor de komende zomer. Bizar
Tsja, stel je voor dat die boer zijn trekker gebruikt voor een niet-geoorloofd uitstapje....
ik vraag mij af of alle mensen hier in NL realiseren waar ze om vragen.
Waar ik wel echt nieuwsgierig naar ben: waar gaan Baudet en Wilders dan weer over zeiken?
Less is bore

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 21 mar 2020 08:19

Wilders kent zelf al jaren geen vrijheid meer. Even een rondje fietsen zit er voor hem niet in.

Plaats reactie