Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
De breedte van BB86 en BB386 is identiek (86,5mm) dus de asbreedte van de Quarq kan het probleem niet zijn. Het modeljaar van de Quarq is volgens mij 2018/19 (afgelopen december gekocht). Bij mijn andere fiets is de Quarq (ook een Dzero GXP) gemonteerd met alleen een wave washer aan de DS, geen verdere spacers (alleen de rubber afdichtingen van de BB-lagers, maar die kunnen m.i. niet het verschil maken).
Ook de iets grotere buitendiameter van BB386 (46mm i.p.v. 41mm) kan volgens mij niet de reden zijn voor de krappe ruimte tussen kettingbladen en frame. Misschien is het normaal bij dit frame. Dat was trouwens de reden om het in dit topic te plaatsen: er zijn meer forumleden die dit frame hebben.
Inmiddels heb ik ook adapters gevonden om BB386 geschikt te maken voor GXP (versmallen van de binnendiameter van 30mm naar 24/22mm), dus ik denk dat de combinatie BB386 met GXP gewoon zou moeten kunnen.
Wie weet toch alleen een kwestie van een wave washer ertussen? Of deze BB is gewoon een slechte uitvoering.
Ik zal vanavond of morgen nog wat meer foto’s plaatsen van het BB.
Ook de iets grotere buitendiameter van BB386 (46mm i.p.v. 41mm) kan volgens mij niet de reden zijn voor de krappe ruimte tussen kettingbladen en frame. Misschien is het normaal bij dit frame. Dat was trouwens de reden om het in dit topic te plaatsen: er zijn meer forumleden die dit frame hebben.
Inmiddels heb ik ook adapters gevonden om BB386 geschikt te maken voor GXP (versmallen van de binnendiameter van 30mm naar 24/22mm), dus ik denk dat de combinatie BB386 met GXP gewoon zou moeten kunnen.
Wie weet toch alleen een kwestie van een wave washer ertussen? Of deze BB is gewoon een slechte uitvoering.
Ik zal vanavond of morgen nog wat meer foto’s plaatsen van het BB.
t.a.f.k.a.e.h.
Ik lees hier ook mee, omdat ik denk dat de vermogensmeter van Quarq niet werkt met bredere BB's. Ik heb namelijk een gravelbike met BB86 en die heb ik nooit lekker werkend gekregen met mijn Quarq SRAM Red crankstel. Zelfs met meerdere washers (ook die golvende) lukt het niet: of er is amper beweging in te krijgen (alsof crank klem zit tegen frame), of soepel draaiend en na verloop van tijd speling op de crank. De Quarq ligt in een hoekje te verstoffen en is onderdeel geworden van mijn groeiende teleurstelling in SRAM
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Hmm, dat is niet per se hoopgevend Maar ik kan uit eigen ervaring melden dat Quarq GXP bij mij al 3 jaar probleemloos werkt met BB86. Het enige verschil is (in mijn geval) de iets grotere buitendiameter van het BB.
Speelt de breedte van het BB/frame dan een andere rol bij een wegfiets dan bij een gravel bike?
Speelt de breedte van het BB/frame dan een andere rol bij een wegfiets dan bij een gravel bike?
t.a.f.k.a.e.h.
Ik heb ook nog wel eens zitten kijken naar zo'n RB1K frame. Uiteindelijk voor iets minder extreems gegaan
Waarom raad je het frame af?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Mocht je het nieuws even gemist hebben, China ligt al de hele maand plat. Dat geldt helaas ook voor alle carbon boeren van het land.
Ook Chinees Nieuwjaar is geweest. Dan gebeurt er echt weinig.
Ik heb Ali pakjes die al een kleine maand op verzending wachten.
Ik heb Ali pakjes die al een kleine maand op verzending wachten.
Ik dacht dat de Shenzhen regio na nieuwjaar en verplichte extra dagen inmiddels wel weer aan het werk was en in ieder geval ‘bereikbaar’.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6130
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Is het Chinees nieuwjaar al voorbij.., dat was verlengd vanwege het Corona virus (maar ik weet niet hoe lang).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ik heb vandaag contact gehad met Workswell. Het leven ligt daar helemaal plat. Medewerkers kunnen en mogen niet op hun werk komen, moeten zover als mogelijk vanuit huis werken, en wanneer het weer op gang gaat komen kunnen ze niet zeggen. Ook over transport is geen zinnig woord te zeggen.
Workswell 268 / Ultegra 8070 Di2
Velobuild VB-R-069 / Ultegra 6800
Wilier 501 - full XT
Velobuild VB-R-069 / Ultegra 6800
Wilier 501 - full XT
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Er mag wel gewerkt worden, maar met veel voorzorgsmaatregelen. Denk aan schotten tussen de werkplekken, verboden om gezamenlijk te lunchen, etc. Maar dan moet je al wel personeel hebben om te werken en als je het personeel wel hebt, dan moet je voorraden hebben of toevallig net een leverancier die ook kan produceren. Als er maar één schakel in de keten uitvalt dan ligt de boel al snel bijna stil.
Beste,
heb contact gehad met coco van Workswell
gaat over frame 268 is volgens mij hun recenste frame
gegevens onder.
Include: Frame, fork, Seatpost,clamp
Headset size: top 1-1/2 down 1-1/2
Seatpost: special used 400mm
BB:BB86
Frame size:49/52/54/56/58
Intgrated bar size:
Bar size:380mm/400mm/420mm/440mm
Stem size:90mm/100mm/110mm/120mm/130mm
Brake Type: Flat mount disc brake 140/ SHIMANO-BR-5810/6810/9010-RS
Maximum tyre size: 700*32Cfor Flat mount disc brake/ 700*28Cfor SHIMANO-BR-5810/6810/9010-RS
Rear spacer: 142*12 ( Flat mount disc brake)/ 130*10 (SHIMANO-BR-5810/6810/9010-RS)
Front spacer: 100*12 ( Flat mount disc brake 140 and 160 interchange)/ 100*9 (SHIMANO-BR-5810/6810/9010-F)
Cables routing: All internal
heeft iemand al ,iets vernomen over dit frame, problemen of andere.
Bedankt alvast
heb contact gehad met coco van Workswell
gaat over frame 268 is volgens mij hun recenste frame
gegevens onder.
Include: Frame, fork, Seatpost,clamp
Headset size: top 1-1/2 down 1-1/2
Seatpost: special used 400mm
BB:BB86
Frame size:49/52/54/56/58
Intgrated bar size:
Bar size:380mm/400mm/420mm/440mm
Stem size:90mm/100mm/110mm/120mm/130mm
Brake Type: Flat mount disc brake 140/ SHIMANO-BR-5810/6810/9010-RS
Maximum tyre size: 700*32Cfor Flat mount disc brake/ 700*28Cfor SHIMANO-BR-5810/6810/9010-RS
Rear spacer: 142*12 ( Flat mount disc brake)/ 130*10 (SHIMANO-BR-5810/6810/9010-RS)
Front spacer: 100*12 ( Flat mount disc brake 140 and 160 interchange)/ 100*9 (SHIMANO-BR-5810/6810/9010-F)
Cables routing: All internal
heeft iemand al ,iets vernomen over dit frame, problemen of andere.
Bedankt alvast