Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Punt wat ik wilde maken is dat niemand ook geen wielrenner met 40/50 door rood licht gaat. De snelheid gaat er sowieso uit. Wat nu veelvuldig niet het geval is.
Ook als je omhoog gaat en je komt van de rotonde heb je ook een flinke vaart waar rechts voorrang heeft ,dat het daar niet vaker mis gaat verbaasd mij.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Verontwaardiging en dan vooral Heilige Verontwaardiging is goed voor de oplagecijfers. Lekker het vuurtje zelf opstoken met eigen wielrenners.
De ondertitels vielen weg, maar daar moest natuurlijk staan dat 99,9% van de fietsers het goed doet en dat het in 99,99% van de gevallen goed gaat. Maar daar werd de krant niet beter door gelezen en de website niet beter door bezocht. Wat een ophitsers.
Morgen een verhaaltje over motormuizen op de Posbank, joepie!
De ondertitels vielen weg, maar daar moest natuurlijk staan dat 99,9% van de fietsers het goed doet en dat het in 99,99% van de gevallen goed gaat. Maar daar werd de krant niet beter door gelezen en de website niet beter door bezocht. Wat een ophitsers.
Morgen een verhaaltje over motormuizen op de Posbank, joepie!
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Berichten: 1805
- Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
- Locatie: Soest
- Contact
Inderdaad, als ik van Soets die kant op kom dan pak ik hem als klim. De enkele keer dat ik na mijn werk in Lieren pak ik idd die afdaling om dan op het kruispunt om te draaien voor "klimrondje" Posbank. (https://www.strava.com/segments/3514614).
OK, dan ben ik morgen aan de beurt........... (btw, waar komt dat muizen vandaan?)
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
Is dat omdat het toch niet zo gevaarlijk is als ze het willen doen lijken? Of dat het daadwerkelijk elke keer maar net goed gaat?
Ik heb er niet vaak gefietst en als ik er was dan ging ik er omhoog maar heb nooit het gevoel gehad dat ik er weleens door het oog van de naald gekropen ben. Vind het juist een rustig stukje weg waar prima zicht is.
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020
BMC Teamelite 02 2020
Ik bedoel als je op de Kerklaan fiets en de Rosendaalselaan passeert,verkeer heeft daar voorrang maar vanaf de Kerklaan is de weg van rechts onoverzichtelijk.Najieto schreef: ↑12 jan 2020 19:26Is dat omdat het toch niet zo gevaarlijk is als ze het willen doen lijken? Of dat het daadwerkelijk elke keer maar net goed gaat?
Ik heb er niet vaak gefietst en als ik er was dan ging ik er omhoog maar heb nooit het gevoel gehad dat ik er weleens door het oog van de naald gekropen ben. Vind het juist een rustig stukje weg waar prima zicht is.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Alles is relatief, weg op zich vraagt wel om racen en de nodige ongelukken maar de meeste weggebruikers (zeker die uit de zijstraten komen) zijn ter plekke bekend en weten dat extra voorzichtigheid geboden is. Ken zat wegen met meer verkeer en waar niemand op voorhand rekening houdt met voorbij razende fietsers/motorrijders en dan wordt het pas echt link (op dat soort wegen zie je ook flink wat meer plekken met kaarsen/bloemboeketten langs de weg )Ik heb er niet vaak gefietst en als ik er was dan ging ik er omhoog maar heb nooit het gevoel gehad dat ik er weleens door het oog van de naald gekropen ben. Vind het juist een rustig stukje weg waar prima zicht is.
Het onderwerp is geplaatst naar aanleiding van een ongeval. Er is een oudere vrouw overleden, omdat ze zonder voorrang te geven de weg overstak. In dit geval is ze door een wielrenner geschept, maar het had net zo gemakkelijk een brommer, motor of automobilist kunnen zijn. Volgens mij is dat dus ook waar dit onderwerp over had moeten gaan, geen voorrang geven.
Wat mij in deze discussies altijd opvalt is dat er over extreme snelheden van wielrenners gesproken wordt. Vijftig is natuurlijk snel als je het vergelijkt met een gemiddelde fietser, die al stevig aan de slag moet om twintig per uur te rijden op z'n stadsfiets. Maar tegelijkertijd stelt vijftig km/u niet zo heel veel voor. Als een auto dat rijdt, dan vinden we dat een nette snelheid voor in de bebouwde kom. En die auto heeft veel meer massa, dus veel meer energie en meer remweg. In diezelfde auto kunnen we met vijftig km/u prima om ons heen kijken, het overige verkeer inschatten en daarop reageren. Dus laten we nou niet gaan doen of vijftig km/u op een racefiets een situatie schept, waarbij je opeens alle controle kwijt bent.
Wat dan natuurlijk weer niet helpt is zo'n Sjonnie, die begint over de adrenaline, want in een groep rijden...
Wat mij in deze discussies altijd opvalt is dat er over extreme snelheden van wielrenners gesproken wordt. Vijftig is natuurlijk snel als je het vergelijkt met een gemiddelde fietser, die al stevig aan de slag moet om twintig per uur te rijden op z'n stadsfiets. Maar tegelijkertijd stelt vijftig km/u niet zo heel veel voor. Als een auto dat rijdt, dan vinden we dat een nette snelheid voor in de bebouwde kom. En die auto heeft veel meer massa, dus veel meer energie en meer remweg. In diezelfde auto kunnen we met vijftig km/u prima om ons heen kijken, het overige verkeer inschatten en daarop reageren. Dus laten we nou niet gaan doen of vijftig km/u op een racefiets een situatie schept, waarbij je opeens alle controle kwijt bent.
Wat dan natuurlijk weer niet helpt is zo'n Sjonnie, die begint over de adrenaline, want in een groep rijden...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
-
- Forum-lid
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25
50 in een 30 zone is best hard...