Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Bolt vs Garmin edge 520 plus

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 06 jan 2020 08:42

Ja, dat is ongeveer waar het om gaat.
Ik heb me 3 maanden geleden een Edge 820 gekocht wegens de prijs en voor mij relevante eigenschappen en tot nu toe geen enkel probleem mee gehad.
Snelheid en navigatie interesseren me niet, batterijgebruik is pakweg 6% per uur ook in de kou.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

patrickvb
Forum-lid

patrickvb 06 jan 2020 09:32

Peter243 schreef: 04 jan 2020 16:23 Ik weet niet of de Polar v650 ook voorbij is gekomen, die vond ik ook beter dan de 520 plus.
Polar is minder 'sexy' dan Garmin of Wahoo, maar ben er tevreden mee. Toestel is minder gericht op navigatie, maar inladen van routes gaat prima via de Polar Flow toepassing. Touch screen is een voordeel, maar daarnaast de mogelijkheid een knop op de zijkant te gebruiken (wat dan weer handig is met handschoenen aan).
Er zijn wat issues geweest ivm syncen van data, maar is opgelost.
Het hangt er vanaf wat je met een fietscomputer wil doen.

joopi
Forum-lid

joopi 06 jan 2020 09:55

Mijn ervaringen met de service van Wahoo zijn ook beter dan met Garmin. Enerzijds bij Garmin een keer onder garantie een nieuwe unit gehad toen ik zelf zo'n lipje wat hem in de houder vastdraait had gemold, dat was top, maar aan de andere kant ook bij een terugkerend probleem steeds hetzelfde nogal algemene advies (wat dus niet hielp, "heb je de laatste software erop staan? Zo ja, doe dan een reset"). Bij Wahoo altijd heel snel reactie en ook steeds de gesuggereerde oplossing precies goed. Instellen via telefoon erg handig, via die app op je telefoon kan je ook "back to start" ingeven als je de weg helemaal kwijt bent geraakt.

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 06 jan 2020 19:48

Keezx schreef: 06 jan 2020 08:42 Ja, dat is ongeveer waar het om gaat.
Ik heb me 3 maanden geleden een Edge 820 gekocht wegens de prijs en voor mij relevante eigenschappen en tot nu toe geen enkel probleem mee gehad.
Snelheid en navigatie interesseren me niet, batterijgebruik is pakweg 6% per uur ook in de kou.
Was bij de eerste winter met de 820 ook, de tweede winter was de batterij na 100km toch echt volledig leeg.

Hopelijk blijft mijn 530 het wel goed doen :mrgreen:

Ik heb ook nog een 800 gehad, erg lang geleden. Die heb ik verkocht aan een kameraad, die is er nog steeds erg blij mee. Ding blijft erg goed werken en batterij gaat ook nog steeds goed.
Afbeelding

Plaats reactie