Afstelling achter derr.
Op mijn ATB een nieuwe ketting (KMC) + Cassette (SRAM) en nieuwe derr. wieltjes (Hope) gemonteerd. De L en H schroeven goed afgesteld. Op de kleine tandwielen achter loopt alles prima. Echter op de grote tandwielen blijft er sprake van ratelen en krijg ik het ook met de fijn afstelling van de kabel het niet goed afgesteld. Waar zou dit aan kunnen liggen? Derr. wieltjes misschien?
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Ik heb een vermoeden dat het zijn onderste derrie wieltje is. Kan je dat eens goed nagaan.
De ketting zal wel iets te scheef weglopen op de redelijk botte alu hope wieltjes.
De ketting zal wel iets te scheef weglopen op de redelijk botte alu hope wieltjes.
Als het wel goed schakelt op de kleine tandjes, niet goed op de grote:
-ofwel de kabels versleten (maar het moet echt erg zijn voordat dit niet lukt bij opschakelen).
- of de derailleurpad is niet 100% recht.
Kan je zo regelen dat de grote goed schakelen en de kleine kransjes niet?
Walter
-ofwel de kabels versleten (maar het moet echt erg zijn voordat dit niet lukt bij opschakelen).
- of de derailleurpad is niet 100% recht.
Kan je zo regelen dat de grote goed schakelen en de kleine kransjes niet?
Walter
-
Pitti Carabinieri
- Forum-lid
Dit. Had hetzelfde probleem. Derailleurpad niet recht en kabel versleten. Schakelt nu weer perfect.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Het is waarschijnlijk niet opgelost, alleen hoor je het nu niet meer omdat het kunststof wieltjes zijn, waardoor ze weer vrij snel zullen slijten.