Alles over vakanties op én met de fiets

BRM 1200 Bordeaux-Dordrecht

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 19 nov 2019 13:16

Intro:
Randonneurs Nederland geeft je de mogelijkheid om deel te nemen aan een 1200km Brevet van Bordeaux, Frankrijk, naar Dordrecht, Nederland. De start is in Bordeaux, de beroemde en pittoreske stad in Frankwijk. De route voert via het nationale park Limousin-Périgord naar Parijs, Lille en door Belgisch Vlaanderen , voordat we voor het laatste stuk in Nederland zijn om uiteindelijk te finishen in Dordrecht.

Vervoer naar Bordeaux
Twee bussen staan ter beschikking om 84 deelnemers (met de fietsen) van Dordrecht naar Bordeaux te brengen. Ligfiets of velomobiel zijn ook welkom. De bus vertrekt vanaf de StayOkay in Dordrecht om 21:00 CET op 19 mei 2020. De busreis zal ongeveer 15 uur duren.
De bus arriveert rond het middaguur, van 20 mei 2020, bij het hotel in Bordeaux.
Je hebt de middag te tijd om te wennen, boodschappen te doen, een laatste controle van je fiets (in de buurt van het hotel zijn een goede fietsenzaak en een grote supermarkt), het centrum van Bordeaux te bezoeken, of andere belangrijke dingen.
Om 17:00 CET is de ‘rider briefing’ met daaraan sluitend een groepsdiner.

Wil je een zeer scherpe tijd neer zetten. Dat kan en mag, maar houdt er rekening mee dat overnachten in de vastgelegde hotels niet mogelijk is. Deze zijn alleen vastgelegd voor de aangegeven dagen. Daarnaast kun je helaas geen beroep doen op de organisatie en de dropbag service. Bij de finish zal ook geen ontvangst comité klaar staan om je te verwelkomen. De organisatie is elke dag aanwezig bij de afgesproken hotels, ter ondersteuning en zal zorgdragen voor de dropbag service.

Inschrijfgeld
Het inschrijfgeld bedraagt € 385,-. Dit is inclusief busreis, 4 overnachtingen in hotels, 2 x ontbijt (Bordeaux en Lille), het groepsdiner voor de start, bagage transport (max. 40 liter) en de gebruikelijke registratie kosten. Het brevet wordt gehomologeerd Les Randonneurs Mondiaux(LRM). Er is een maximum van 84 deelnemers. Als er meer dan 84 inschrijvingen zijn, zal er een wachtlijst aangelegd worden.

Hoe in te schrijven
De inschrijving opent op zondag 15 december om 00:01 CET. Tot en met 21 december 2019 (23:59 CEY) hebben Randonneurs Nederland leden voorrang bij inschrijven. Daarna vervalt het voorkeursrecht. De verwachting is dat er voldoende plaatsen over blijven voor niet Randonneurs Nederland leden.
De plaatsen worden verdeeld volgens het principe: first come first served.
Na registratie ontvang je binnen 2 weken via de mail detail informatie.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 19 nov 2019 13:18

Om een eerste indruk van het parcours te krijgen kun je dit filmpje bekijken:

https://youtu.be/qDa9KCqIhLs

en uiteraard de foto's van het voorrijden van het 1e stuk tot Chartres: https://www.zonerama.com/Link/Album/5709075

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 19 nov 2019 14:28

Oeh, gaaf.

Hoe zit het eigenlijk als je geen gebruik wil maken van de hotels (behalve wellicht het eerste hotel). Krijg je dan korting of betaal je sowieso € 385?
Mijn Strava

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 19 nov 2019 17:05

Wow. Mag je ook in Parijs uit de koers stappen? Dan heb je nl Bordeaux-Parijs op je naam gezet

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 19 nov 2019 17:05

Wisselwerking schreef: 19 nov 2019 14:28 Oeh, gaaf.

Hoe zit het eigenlijk als je geen gebruik wil maken van de hotels (behalve wellicht het eerste hotel). Krijg je dan korting of betaal je sowieso € 385?
Dan betaal je sowieso de 385,-. We hebben voor iedereen geboekt. Alleen de overnachting aan de finish kun je bijboeken, die zit er dus niet standaard in.

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 19 nov 2019 18:38

Hier staat het brevet al in de agenda (beter gezegd mijn werkkalender heb ik vrijgemaakt in die periode). Ik ben benieuwd: het wordt mijn eerste compleet verzorgd brevet. Hopelijk komen de dagafstanden een beetje overeen met mijn eigen ritme. Persoonlijk zou ik iets later zijn gestart en had ik dag 2 de langste dag gemaakt. Maar goed, "beggars can't be choosers" ;-) De organisatie ziet er in ieder geval al goed uit.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 19 nov 2019 18:52

Nee_Nee schreef: 19 nov 2019 17:05 Wow. Mag je ook in Parijs uit de koers stappen? Dan heb je nl Bordeaux-Parijs op je naam gezet
'Vroeger' finishte Bordeaux-Parijs in Rambouillet. We komen dwars door die plaats. Je doet dus Bordeaux-Parijs en rijdt door naar huis ;).

aloisvonesterhazy
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49

aloisvonesterhazy 20 nov 2019 10:16

Jammer, ik had graag meegedaan, maar voor iemand die werkt in het onderwijs en al een week vrij heeft moeten vragen voor Paris-Brest-Paris is dit helaas niet haalbaar.

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 20 nov 2019 11:29

aloisvonesterhazy schreef: 20 nov 2019 10:16 Jammer, ik had graag meegedaan, maar voor iemand die werkt in het onderwijs en al een week vrij heeft moeten vragen voor Paris-Brest-Paris is dit helaas niet haalbaar.
Inderdaad pech dat PBP net aan het begin van het schooljaar was. Maar je hebt gezien dat het tijdens het Hemelvaart-weekend is? Het is alleen de woensdag voor Hemelvaart dat je vrij hoeft te vragen (als je net zoals ik een lang weekend hebt met Hemelvaart).

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 20 nov 2019 11:46

aloisvonesterhazy schreef: 20 nov 2019 10:16 Jammer, ik had graag meegedaan, maar voor iemand die werkt in het onderwijs en al een week vrij heeft moeten vragen voor Paris-Brest-Paris is dit helaas niet haalbaar.
We hebben rekening met de internationale kalender gehouden. Daar staan veel tochten in de zomervakantie, bijvoorbeeld Herentals-Cosne-Herentals.
Voor deze is bewust een voorjaarsvakantie gekozen om niet in de drukke periode tussen alle andere tochten te zitten.

aloisvonesterhazy
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49

aloisvonesterhazy 20 nov 2019 23:49

ultra_ivo schreef: 20 nov 2019 11:46
aloisvonesterhazy schreef: 20 nov 2019 10:16 Jammer, ik had graag meegedaan, maar voor iemand die werkt in het onderwijs en al een week vrij heeft moeten vragen voor Paris-Brest-Paris is dit helaas niet haalbaar.
We hebben rekening met de internationale kalender gehouden. Daar staan veel tochten in de zomervakantie, bijvoorbeeld Herentals-Cosne-Herentals.
Voor deze is bewust een voorjaarsvakantie gekozen om niet in de drukke periode tussen alle andere tochten te zitten.
Is niet bedoeld als kritiek hoor ;-)
Ik snap goed dat er allerlei overwegingen meespelen bij het kiezen van een datum, vind het alleen voor mezelf jammer omdat ik na PBP de smaak te pakken had en omdat dit logistiek een erg handige tocht had kunnen zijn.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 21 nov 2019 10:10

aloisvonesterhazy schreef: 20 nov 2019 23:49
ultra_ivo schreef: 20 nov 2019 11:46
aloisvonesterhazy schreef: 20 nov 2019 10:16 Jammer, ik had graag meegedaan, maar voor iemand die werkt in het onderwijs en al een week vrij heeft moeten vragen voor Paris-Brest-Paris is dit helaas niet haalbaar.
We hebben rekening met de internationale kalender gehouden. Daar staan veel tochten in de zomervakantie, bijvoorbeeld Herentals-Cosne-Herentals.
Voor deze is bewust een voorjaarsvakantie gekozen om niet in de drukke periode tussen alle andere tochten te zitten.
Is niet bedoeld als kritiek hoor ;-)
Ik snap goed dat er allerlei overwegingen meespelen bij het kiezen van een datum, vind het alleen voor mezelf jammer omdat ik na PBP de smaak te pakken had en omdat dit logistiek een erg handige tocht had kunnen zijn.
Daarom geef ik ook de tip van Herentals, dat is niet ver over de grens.

Plaats reactie