Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets om mijn oude stalen Jan Janssen te vervangen. Ben zelf vooral actief (1/2)marathon-loper, maar wil in de zomermaanden ook ca. 1x per week op de fiets zitten. Geen wedstrijden, misschien wel af en toe een toertocht. Blijf wel met mijn fiets in NL, vooral in de vlakke polder. Ben 1.83m, 74kg en 33jr oud.
Had mijn oog laten vallen op een prachtkarretje, de CUBE AGREE GTC SL, maar liep gisteren tegen de KUOTA KHARMA aan. Allebei 2010 modellen. Mijn budget voor de nieuwe fiets is EUR 2200-2500. Nu had ik nog nooit van Kuota gehoord, maar misschien heeft er iemand ervaring met beide fietsen. Wat zijn de pro's en con's van Kuota vs. de Cube??
De specs van de Cube:
-Carbon frame (GTC)
-Easton EC70 SL carbon voorvork
-Shimano Ultegra SL 2010 groep
-FSA SL-K carbon crankstel
-Cube HP Aero wielen (by Citec)
-Syntace carbon zadelpen (P6) en stuur (Racelite, klassieke bocht)
-Fizik Aliante Delta zadel
-Schwalbe Ultremo R Kevlar banden
De specs van de Kuota:
-carbon frame, voorvork en aero zadelpen van Kuota
-Ultegra SL 2010 groep
-Ultegra SL 2010 crankstel
-Mavic Aksium Race wielen (of Fulcrum Racing 7)
-Kuota Katch 01 stuur (compact bocht)
-Selle San Marco Ponza Power zadel
-Schwalbe Blizzard Kevlar banden
In bovenstaande configuratie zijn beide fietsen allebei EUR 2400. Ben benieuwd naar jullie reacties. Alvast bedankt!
Kuota Kharma vs. Cube Agree GTC SL?
De Cube HP Aero ken ik niet, zijn dat geen citec's 300 aero? Check de zoekfunctie maar eens. Fulcrums 5 zouden ongeveer gelijkwaardig zijn (persoonlijk zou ik voor de Fulcrums gaan).
Wat betreft het frame, de Cube is wat lichter, (hoewel dat minder uitmaakt op het vlakke). De Cube heeft over het algemeen een goede prijs/kwaliteitverhouding (zoals je bij veel duitse fietsen ziet), en de Kuota is wat exclusiever (en zeker geen slechte fiets). Dus ga je voor de beste kwaliteit of wat meer exclusieve fiets. Smaak is persoonlijk, maar ik vind die Kuota erg gaaf.
Wat betreft het frame, de Cube is wat lichter, (hoewel dat minder uitmaakt op het vlakke). De Cube heeft over het algemeen een goede prijs/kwaliteitverhouding (zoals je bij veel duitse fietsen ziet), en de Kuota is wat exclusiever (en zeker geen slechte fiets). Dus ga je voor de beste kwaliteit of wat meer exclusieve fiets. Smaak is persoonlijk, maar ik vind die Kuota erg gaaf.