Hallo
Heb een nieuwe fiets gekocht en ben benieuwd wat jullie daar van vinden.
Ik fiets rond de 6000 km per jaar. heb hem nog niet staat bij fiets maker om te monteren. zodra dit in orde is zal ik een foto plaatsen.
Bianchi Infinito Kader rood - wit
Chorus compact 11 Speed 12 - 25 Groep
Campangolo Eurus zwart Wielen
Stella Italia SLR Zadel
Bianchi Wit Stuurlint
Rubino Pro Buitenbanden
Look Keo 2 max Pedalen
Bianchi Infinito
Ha James 1010, istie d'r al? Denk je voor de foto ook aan de Bianchi Site hier? Ik ben benieuwd, vind het mooie, elegante frames.
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4476
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
Farelli schreef:Ha James 1010, istie d'r al? Denk je voor de foto ook aan de Bianchi Site hier? Ik ben benieuwd, vind het mooie, elegante frames.
+1
vindt de groene (celeste) uitvoering wel het mooiste
Alleen de Duitse bladen beoordelen fietsen voornamelijk op stijfheid en dan komen de Italiaanse schonen er meestal minder uit. (vandaar dat ze ook haast nooit getest worden) Tot je zelf op ze gaat fietsen. Dan weet je hoe het echt zit. Dus ik ben ook benieuwd wat jij van het rijden vindt. In ieder geval zal het genieten worden. veel plezier!
Campa rulez
Dan doe je "de Duitse bladen" wel flink te kort, want ze fietsen er ook uitgebreid mee en zo'n testteam fietst op vele fietsen dus die kunnen écht vergelijken. Ik zou zeggen, lees het eens door..
De tijd dat het stijfste frame standaard wint is al lang achter de rug overigens.
De eerste eigenaar die ontevreden is over z'n nieuwe fiets moet ik nog tegenkomen (totdat ie een nieuwe heeft die natuurlijk veeeeeel beter is), dus ik denk dat ik het al wel weet
Zo slecht wordt ie overigens niet getest...
Ja, 't balhoofdbuis is wat te slap: bij stevige bewegingen bij een afdaling zou hij daardoor traag reageren. Verder zijn de waarden niet spectaculair maar 'voldoende' en wordt hij geprezen wegens z'n comfort. Voor de hele reutemeteut moet je het Duits maar ff lezen
De tijd dat het stijfste frame standaard wint is al lang achter de rug overigens.
De eerste eigenaar die ontevreden is over z'n nieuwe fiets moet ik nog tegenkomen (totdat ie een nieuwe heeft die natuurlijk veeeeeel beter is), dus ik denk dat ik het al wel weet
Zo slecht wordt ie overigens niet getest...
Ja, 't balhoofdbuis is wat te slap: bij stevige bewegingen bij een afdaling zou hij daardoor traag reageren. Verder zijn de waarden niet spectaculair maar 'voldoende' en wordt hij geprezen wegens z'n comfort. Voor de hele reutemeteut moet je het Duits maar ff lezen
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4476
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
Foosho schreef:Dan doe je "de Duitse bladen" wel flink te kort, want ze fietsen er ook uitgebreid mee en zo'n testteam fietst op vele fietsen dus die kunnen écht vergelijken. Ik zou zeggen, lees het eens door..
De tijd dat het stijfste frame standaard wint is al lang achter de rug overigens.
De eerste eigenaar die ontevreden is over z'n nieuwe fiets moet ik nog tegenkomen (totdat ie een nieuwe heeft die natuurlijk veeeeeel beter is), dus ik denk dat ik het al wel weet
Zo slecht wordt ie overigens niet getest...
Ja, 't balhoofdbuis is wat te slap: bij stevige bewegingen bij een afdaling zou hij daardoor traag reageren. Verder zijn de waarden niet spectaculair maar 'voldoende' en wordt hij geprezen wegens z'n comfort. Voor de hele reutemeteut moet je het Duits maar ff lezen
Thnx Foosho
overigens vertaalt Googel Chroom de pagina voor je.
dan zie je dat Duits best ingewikkeld in mekaar zit...
Zal het ff (vrij) vertalen dan - alleen het stuk specifiek over Bianchi, de andere pagina's over de meetwaarden etc wordt me wat te veel werk 
"Als er een grote kartonnen doos uit Italie in de kelder van Roadbike binnen komt zijn er ineens opvallend veel mensen die daar iets te doen hebben - alleen maar om de inhoud van de doos eens goed te kunnen bekijken.
Italiaanse racefietsen hebben voor de liefhebber iets speciaals en stralen een bepaalde flair uit - zowel optisch als door hun extreem dynamische rijgedrag.
Echter, de informatie die op voorhand uit Treviglio kwam klonk helemaal niet Italiaans: Een langere balhoofdbuis voor een ontspannen zithouding zonder spacertoren, veel comfort dankzij de demping van de liggende achtervork, een langere wielbasis voor een stabiele, rustige wegligging en dat alles gecombineerd met een hoge stijfheid. Het testteam was gespannen. De vraag was dan ook voor de meet- en praktijktest: Kan de Infinito - afgezien van de prachtige optische verschijning en natuurlijk de kleur celeste - zoals verwacht natuurlijk, dit waarmaken? Het antwoord is: Ja en Nee.
"Ja", omdat de frameset op de testbank en ook de afgemonteerde fiets tijdens de testritten erg veel comfort met zich mee bracht en ook de zitpositie comfortabel is, maar ook weer niet te rechtop uitvalt.
Zo ziet voor lange afstandsrijders en toerrijders hun ideale fiets er uit en precies met dit in het achterhoofd hebben ze de Infinito dan ook gemaakt.
Een tweede "Ja" omdat de trapas met 84 N/m niet extreem stijf, maar wel stijf genoeg is, wat je bij hard aanzetten in de sprint en bij het klimmen goed kunt merken. Dat is iets wat iedere rijder ten goede komt, omdat een trapas die weinig beweegt onnodig krachtverlies voorkomt.
Jammergenoeg is er ook een "Nee", omdat de balhoofdbuis van de Infinito met 62 N/m niet stijf genoeg is om in het 'groene bereik' te komen om voor alle gewichtsklassen zonder meer geschikt te zijn. Dit in tegenstelling tot de vork, die wel in orde is.
Wat betekenen deze waardes in de praktijk? De Infinito rijdt op het vlakke heerlijk rechtuit en ook het sturen reageert bij normale snelheid voorspelbaar. Echter, als je bij hoge snelheid, bijv. tijdens een snelle afdaling, gedwongen wordt een onverwachte snelle uitwijkmanouvre te doen, reageert de Infinito wat aarzelend en flexed wat na. Voor geoefende rijders is dat geen probleem, maar beginners en rijders die meer dan 75 kg wegen zijn beter af met een stijvere balhoofdbuis.
Conclusie:
Afgezien van de niet stijve balhoofdbuis haalt Bianchi z'n doelen en brengt met de Infinito een comfortabele toerfiets op de markt."
"Als er een grote kartonnen doos uit Italie in de kelder van Roadbike binnen komt zijn er ineens opvallend veel mensen die daar iets te doen hebben - alleen maar om de inhoud van de doos eens goed te kunnen bekijken.
Italiaanse racefietsen hebben voor de liefhebber iets speciaals en stralen een bepaalde flair uit - zowel optisch als door hun extreem dynamische rijgedrag.
Echter, de informatie die op voorhand uit Treviglio kwam klonk helemaal niet Italiaans: Een langere balhoofdbuis voor een ontspannen zithouding zonder spacertoren, veel comfort dankzij de demping van de liggende achtervork, een langere wielbasis voor een stabiele, rustige wegligging en dat alles gecombineerd met een hoge stijfheid. Het testteam was gespannen. De vraag was dan ook voor de meet- en praktijktest: Kan de Infinito - afgezien van de prachtige optische verschijning en natuurlijk de kleur celeste - zoals verwacht natuurlijk, dit waarmaken? Het antwoord is: Ja en Nee.
"Ja", omdat de frameset op de testbank en ook de afgemonteerde fiets tijdens de testritten erg veel comfort met zich mee bracht en ook de zitpositie comfortabel is, maar ook weer niet te rechtop uitvalt.
Zo ziet voor lange afstandsrijders en toerrijders hun ideale fiets er uit en precies met dit in het achterhoofd hebben ze de Infinito dan ook gemaakt.
Een tweede "Ja" omdat de trapas met 84 N/m niet extreem stijf, maar wel stijf genoeg is, wat je bij hard aanzetten in de sprint en bij het klimmen goed kunt merken. Dat is iets wat iedere rijder ten goede komt, omdat een trapas die weinig beweegt onnodig krachtverlies voorkomt.
Jammergenoeg is er ook een "Nee", omdat de balhoofdbuis van de Infinito met 62 N/m niet stijf genoeg is om in het 'groene bereik' te komen om voor alle gewichtsklassen zonder meer geschikt te zijn. Dit in tegenstelling tot de vork, die wel in orde is.
Wat betekenen deze waardes in de praktijk? De Infinito rijdt op het vlakke heerlijk rechtuit en ook het sturen reageert bij normale snelheid voorspelbaar. Echter, als je bij hoge snelheid, bijv. tijdens een snelle afdaling, gedwongen wordt een onverwachte snelle uitwijkmanouvre te doen, reageert de Infinito wat aarzelend en flexed wat na. Voor geoefende rijders is dat geen probleem, maar beginners en rijders die meer dan 75 kg wegen zijn beter af met een stijvere balhoofdbuis.
Conclusie:
Afgezien van de niet stijve balhoofdbuis haalt Bianchi z'n doelen en brengt met de Infinito een comfortabele toerfiets op de markt."
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4476
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
Superrr dankjewel voor de moeite Foosho, kon wel iets uit dat Chrome-steenkolen-Duits halen maar nu is het me duidelijk.
thnx again.
thnx again.