Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Harder fietsen zonder extra inspanning? - heel simpel!

lunitic
Forum-lid

lunitic 19 okt 2019 09:07

Goede morgen allemaal,

Ik wil graag met jullie een interessante "ontdekking" delen. Ontdekking is misschien een groot woord... eerder een eye-opener. ;)

Zeker de ouders met jonge kinderen zullen dit wellicht herkennen..

Ik fiets regelmatig met mijn kinderen een rondje op mijn stadsfiets en soms vraag ik degene die achterop zit dan om mij een duwtje in de rug te geven (als grapje natuurlijk) als we bv een heuveltje of brug op moeten. Maar... het helpt wel degelijk! Ik rij dan gewoon een stuk makkelijker die brug/heuvel op. Nadat mij dit al een aantal keer is opgevallen ben ik hier extra op gaan letten. En ik ben het ook gaan testen op het vlakke. En ook daar werkt het! :o

Dus... ik heb na een tijdje testen zo'n rugbrace gekocht en ben daar mee op mijn racefiets en mountainbike gaan rijden en tot mijn verbazing ben ik zonder extra inspanning gewoon harder gaan rijden! Geweldig toch?! ;)

Dus mocht je op een hele simpele manier harder willen fietsen dan weet je wat te doen! :lol:

walters
Forum-lid

walters 19 okt 2019 10:14

Core stability oefeningen zouden ook helpen! Wat je aangeeft is namelijk dat je rompspieren de beperkende factor zijn. Profs doen zeer veel oefeningen om deze te versterken.
Pas op met je brace, hierdoor worden je rompspieren namelijk slapper, ze hoeven minder werk te doen.

Plaats reactie