Alles over vakanties op én met de fiets

BRM 200 Overveen - Kopje en Dijken - 3-8-2019

ErnstH
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 11 mei 2016 22:55

ErnstH 24 jul 2019 16:55

Dit brevet start met een klein klimmetje over het beroemde Kopje van Bloemendaal. Hierna verlaat de route de duinen, en wordt het Noord-Hollandse polderland opgezocht. In Hoorn is de eerste controle. De tweede controle is in Lelystad. Maar om daar te komen moet de lange Houtribdijk nog worden overgestoken. Na Lelystad volgt de beruchte Oostvaardersdijk, waar de natuurfilm ‘De nieuwe wildernis’ is opgenomen.

Dan over de brug naar Muiden, waarna langs kleine riviertjes naar Ouderkerk wordt gereden. Vanaf daar wordt de Amstel gevolgd tot Uithoorn. Hier is de laatste controle voor de finish. Na Uithoorn gaat de route dwars door de Haarlemmermeerpolder naar Cruquius. Dan nog maar een klein stukje terug naar Overveen.

Parkeren:

Loetje (start/finish) heeft een klein parkeerterrein, het is niet de bedoeling dat we daar parkeren. Dan staat het de hele dag vol.
Direct naast Loetje is het betaald parkeren, maar vlakbij is de Hospeslaan. In die straat en de zijstraten, mag gratis geparkeerd worden

Inschrijven, GPS track en routebeschrijving op :
https://www.randonneurs.nl/brevet/brm-2 ... -dijken-2/

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 28 jul 2019 20:08

Ik ben er bij: de RRtY moet nog in stijl worden afgesloten. Als het weer vrijdag een beetje OK is, dan is het plan om vanuit Groningen naar de start te fietsen.

Gebruikersavatar
McMiGHtY
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 29 jun 2018 16:51

Gebruikersavatar McMiGHtY 29 jul 2019 11:41

Vorige week ingeschreven, ga samen met m'n zusje. 1ste Keer een brevet dus ben benieuwd. Afstand moet het probleem niet zijn. Weer schijnt ook wel redelijk te zijn.

Finish plek is ook wel een goeie om gelijk even een hapje te eten. Die biefstukken zijn lekker (vind ik dan).

p.s.
Die onbemande controle punten..is dat een kwestie van "iets" kopen (flesje drinken of een appeltaartje ofzo) en zorgen dat je het bonnetje bewaard?
Rule #5

ErnstH
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 11 mei 2016 22:55

ErnstH 29 jul 2019 12:01

McMiGHtY schreef: 29 jul 2019 11:41 Vorige week ingeschreven, ga samen met m'n zusje. 1ste Keer een brevet dus ben benieuwd. Afstand moet het probleem niet zijn. Weer schijnt ook wel redelijk te zijn.

Finish plek is ook wel een goeie om gelijk even een hapje te eten. Die biefstukken zijn lekker (vind ik dan).

p.s.
Die onbemande controle punten..is dat een kwestie van "iets" kopen (flesje drinken of een appeltaartje ofzo) en zorgen dat je het bonnetje bewaard?
Bonnetje bewaren is prima. Je kan ook vragen om een stempel (maar die hebben ze op deze route eigenlijk nergens) of een krabbeltje van een serveerster. Eventueel kan je ook een selfie maken bij een plaatsnaambord of karakteristiek punt. Als je aan de finish maar duidelijk kan maken dat je in de controleplaatsen bent geweest.

Gebruikersavatar
McMiGHtY
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 29 jun 2018 16:51

Gebruikersavatar McMiGHtY 29 jul 2019 15:50

Duidelijk
Rule #5

FryskBloed
Forum-lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
Locatie: Groningen

FryskBloed 29 jul 2019 16:25

slugbait schreef: 28 jul 2019 20:08 Ik ben er bij: de RRtY moet nog in stijl worden afgesloten. Als het weer vrijdag een beetje OK is, dan is het plan om vanuit Groningen naar de start te fietsen.
En op de terugweg mag je dan waarschijnlijk ook het laatste stukje vanaf Assen naar huis fietsen. Om het af te leren :D (maar laatst bij de werkzaamheden rondom Zwolle hadden ze touringcar bussen, fietsen gingen zonder morren onderin)

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 29 jul 2019 19:23

FryskBloed schreef: 29 jul 2019 16:25
slugbait schreef: 28 jul 2019 20:08 Ik ben er bij: de RRtY moet nog in stijl worden afgesloten. Als het weer vrijdag een beetje OK is, dan is het plan om vanuit Groningen naar de start te fietsen.
En op de terugweg mag je dan waarschijnlijk ook het laatste stukje vanaf Assen naar huis fietsen. Om het af te leren :D (maar laatst bij de werkzaamheden rondom Zwolle hadden ze touringcar bussen, fietsen gingen zonder morren onderin)
Ja, dat weet ik. Via Leeuwarden is ook een optie.

Je mag vrijdag meefietsen: het plan is om de boot van 14:25 van Stavoren naar Enkhuizen te nemen. Slechts 180km fietsen en jij moet nog wat tijd in het zadel maken als voorbereiding op PBP ;-)

FryskBloed
Forum-lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
Locatie: Groningen

FryskBloed 29 jul 2019 21:15

Mijn pinken en ringvingers zijn nog doof na The Border Raid vorige week :?

Zit nog te dubben of ik zaterdag naar Overveen kom. Volgens de weersvooruitzichten iig geen windkracht 8 tegen op de Oostvaardersdijk, dat scheelt alweer...

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 29 jul 2019 21:22

FryskBloed schreef: 29 jul 2019 21:15 Mijn pinken en ringvingers zijn nog doof na The Border Raid vorige week :?

Zit nog te dubben of ik zaterdag naar Overveen kom. Volgens de weersvooruitzichten iig geen windkracht 8 tegen op de Oostvaardersdijk, dat scheelt alweer...
Die wegen in de Schotse Lowlands hebben dat effect. Ik ben net de tinteling uit mijn vingers kwijt na de Fort William 1000...

Maar benieuwd naar je ervaringen. De Border Raid staat op mijn lijstje voor volgend jaar (en de brevetten van Aidan zijn i.h.a. erg goed georganiseerd)

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 04 aug 2019 17:08

Leuk weekendje; op vrijdag op miraculeuze wijze tussen de buien door van Groningen naar Overveen gefietst. Wel een beetje vals gespeeld door tussen Stavoren en Enkhuizen de boot te nemen. Toch 180km op de teller. Brevet had een goede opkomst met veel bekende gezichten. Geen hele verrassende route, maar een leuk rondje Markermeer. De laatste keer dat ik dit brevet reed, stond er heftige zuidwester waardoor de Oostvaardersdijk een uitputtingslag was. Nu met een matige noorderwind was het heerlijk cruisen over de dijk (39 gem. op de Houtribdijk!) en daarna langs de riviertjes terugslingeren naar Overveen. Ergens speelde ik nog met de gedachte om op zondag terug te fietsen naar huis, maar geen zin in 200km tegenwind. De trein terug naar huis was tussen Amsterdam en Almere wel erg druk (iets met een optochtje in Amsterdam?).

Bosaap
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 jul 2019 09:14

Bosaap 05 aug 2019 08:42

Ik reed deze BRM voor de eerste keer. Woon in de buurt, dus ken het gebied goed. Ik vond het een prachtig rondje met de nodige verrassingen. Kwam in een leuk groepje terecht met fanatieke randonneurs waarvan het merendeel ook binnenkort Parijs-Brest-Parijs gaat rijden. Genoeg om over te praten dus. Na afloop samen een biertje/frisje. Erg leuke dag. Ernst bedankt voor het organiseren, Bij leven en welzijn zal ik er volgend jaar weer bij zijn.

Lars.
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 nov 2014 14:51

Lars. 05 aug 2019 10:55

slugbait schreef: 04 aug 2019 17:08 (..) Nu met een matige noorderwind was het heerlijk cruisen over de dijk (39 gem. op de Houtribdijk!) en daarna langs de riviertjes terugslingeren naar Overveen. (..)
In je wiel op de dijk voelde het zeker niet als cruisen hoor! ;) Wel erg lekker om er zo overheen te knallen.

Het was voor mij ook een erg lekker dagje. Vroeg van huis (Alkmaar) vertrokken om naar de start te fietsen. Ik had me voorgenomen om in het begin zo veel mogelijk voor in het veld te blijven rijden. Snel weg bij de start en op het grote mes het kopje over. Dat bleek niet nodig want bij de pont kwam alles natuurlijk weer bij elkaar. En vervolgens bij de brug in West-Knollendam opnieuw...

Toen de wind op de kant stond op de Westdijk heb ik me thv Schermerhorn uit de snelle groep laten waaien. Op de Houtribdijk vormde zich weer een groepje. In Lelystad ben ik meteen doorgereden en pas na Uithoorn heb ik weer met andere deelnemers gefietst. Onderweg werd een thuisreis per trein steeds aanlokkelijker, maar toen de zon na de finish definitief doorbrak, ben ik met veel plezier ook maar weer op de fiets naar huis gegaan.

Voor mij liep de route ook grotendeels door bekend gebied maar bevatte desondanks een aantal leuke verassingen. Enige minpuntje misschien dat ik zaterdag 3x op dat stomme pontje heb staan wachten (en op een handvol open bruggen), maar dat is mijn eigen schuld natuurlijk.

Ernst nogmaals dank voor de organisatie en alle anderen voor het gezelschap!

Plaats reactie