Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Selle san marco aspide superleggera

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 08 jul 2019 09:47

Hallo iedereen,
Heeft iemand van jullie ervaringen met de Aspide superleggera van Selle San Marco? Ik zou dit zadel vrij goedkoop op de kop kunnen tikken.
Ik heb zelf jarenlang met een fizik antares gereden. Ik ben er zeer tevreden over, maar het is echt wel versleten nu, dus tijd voor iets nieuws. Ik ben vooral benieuwd hoe het is om met een zadel met zo'n uitsparing te rijden. Maakt het echt een verschil op het vlak van comfort?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 jul 2019 17:09

Een Fizik Antares is, als ik het goed heb, merkelijk breder dan de Aspide superleggera.
De breedte van het zadel maakt meer verschil dan wel of niet een uitsparing.
I know myself like no one else
Nothing to defend

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 08 jul 2019 19:10

Ik neem aan dat je niet de carbon versie van de Aspide Superleggera bedoelt? Daar is heel veel china imitatie van in omloop en dat zou kunnen verklaren waarom je er goedkoop aan kunt komen.

De Aspide (al dan niet Superleggera) zit mij erg goed, de Antares van Fizik kan ik niet op zitten. Sterker nog... heb momenteel 5 Aspide zadels in verschillende uitvoeringen in gebruik :)

Een zadel is super persoonlijk, de uitsparing zal de één heel erg bevallen en de ander moet er niets van hebben. Er is maar één manier om er achter te komen en dat is het zelf te testen.

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 11 jul 2019 10:25

Ok, bedankt voor de waarschuwing ivm namaak.
Ik vond mijn Antares al heel smal, maar blijkbaar is de Aspide dus nog smaller. Ik zou dan misschien beter de wide-versie van de aspide kopen.

Plaats reactie