Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2019

rudi assauer
Forum-lid

rudi assauer 03 jul 2019 06:51

Die keuze voor de Giro sloeg nergens op, transferbeleid is om te huilen, niemand is groter dan het geheel dus ook Tom niet, nu ook weer die soap met Matthews, de vergunningsaanvraag in 3voud om je zadel een mm te verstellen, KPMG, zijn knie. Ik snap het wel.
Afbeelding

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 03 jul 2019 07:28

Dus nu einde seizoen voor Tom, of zou Spekenbrink beseffen dat ze zonder Tom wel een heel zwak team hebben?

Sowieso lijkt het einde van die ploeg in zicht te zijn. Ze kunnen daar geen toprenner vasthouden. Ik zie een mooie reden om Spekenbrink te dumpen en met de gebroeders Roodhooft verder te gaan.

Jumbo visma is ook een logische keuze voor Tom. Jumbo zorgt over het algemeen goed voor de Nederlandse topsporters en de ploeg draait super.
Campagnolo Ultra Dork

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 03 jul 2019 07:49

Spekenbrink? Die heeft de laatste weken toch geschitterd in stilte... Terwijl hij normaliter juist voorop staat om de media van de juiste (strategische/marketing) informatie te voorzien?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 jul 2019 07:51

Twee jaar geleden zouden we allemaal heel hard hebben gelachen; succesteam Sunweb verruilen voor de aardappelen met spruitjes van Nico Verhoeven en co. Zo zie je maar weer hoe snel zaken kunnen veranderen.
De vraag is nu wel, hoe ga je het doen met alle goede renners daar; Roglic, Dumoulin, Kruiswijk, ook nog hier en daar een sprintje willen winnen met Groenewegen. Dan maar hopen dat Wout geen ronde ambities heeft, wordt het nog lastiger ;-)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 03 jul 2019 07:57

Grootste probleem lijkt me Groenwegen, niet Kruiswijk en Roglic.

Roglic en TD kunnen Giro/Tour verdelen, Kruiswijk mag dan de Vuelta rijden en zal moeten knechten voor één van de beide. Grootste probleem is dat Groenewegen dan zonder ondersteuning naar de Tour zal moeten.

Infinito GB
Forum-lid

Gebruikersavatar Infinito GB 03 jul 2019 08:05

Volgens Tom zelfs voorlopig nog niet ter sprake: https://www.wielerflits.nl/nieuws/tom-d ... n-de-orde/

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 03 jul 2019 08:23

Dat bericht kwam VOORDAT het bericht van Zonneveld kwam.

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 03 jul 2019 08:26

Infinito GB schreef: 03 jul 2019 08:05 Volgens Tom zelfs voorlopig nog niet ter sprake: https://www.wielerflits.nl/nieuws/tom-d ... n-de-orde/
Voorlopig slaat volgens mij op 1 augustus wat officieel de (start)datum is dat er over transfers gesproken mag worden.
Maw officieel is er THANS/op dit moment/nu/as we speak geen vertrek aan de orde, maar straks/later/op 1 aug wel...

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 jul 2019 09:52

Die 1 augustus zou inderdaad wel eens de reden kunnen zijn voor het optrekken van mist door TD.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 03 jul 2019 10:38

daniel1975 schreef: 03 jul 2019 07:51
De vraag is nu wel, hoe ga je het doen met alle goede renners daar; Roglic, Dumoulin, Kruiswijk, ook nog hier en daar een sprintje willen winnen met Groenewegen. Dan maar hopen dat Wout geen ronde ambities heeft, wordt het nog lastiger ;-)
Heb je te weinig "kopmannen" spreken we vaak van een matig team/matige ondersteuning om het goed te doen tegen ineos/movistar.

Bij Jumbo, groeien ze momenteel goed in de breedte om over de hele linie wel een sterk team te kunnen neerzetten in een ronde. zelfs als er een kopman zou uitvallen. Een beetje de stijl van Ineos. incl wat hardrijders (Wout van Aart, van Emden, Martin die niet direct klassementsambities hebben, icm dumoulin, kruiswijk, roglic als hardrijders incl klassementsambities).

Met Groenewegen raak je wel een pijnpunt natuurlijk. Want die doet het goed met een goede trein, en op zichzelf is het altijd wat lastiger. Pak je echt een breed klassementsploeg voor een ronde, dan is er maar heel weinig ruimte om energie te steken in die sprinttrein (poppetjes hebben, en ze sparen/gebruiken op de juiste momenten).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 03 jul 2019 11:06

Jumbo-Visma? Da's toch die ploeg waarvan de leiding even op 't gemak gaat plassen als de kopman in een hectische finale zijn meubelen probeert te redden? Da's toch die ploeg, waarin de plakbidon en ratelende derailleur niet in de vocabulaire zit, als de kopman na een amoureuze ontmoeting met een sneeuwmuur op achterstand ligt? Da's toch die ploeg die knecht en kopman tot over de rand van de rivaliteit in het ravijn doen belanden? Da's toch die ploeg waar een zeeman tot tranen toe ontroerd raakt als iemand na wat tegenslag een keer wat laat zien?

Nee, ik word daar niet zo heel erg warm van.

edwin01
Forum-lid

edwin01 03 jul 2019 11:30

Klein_Verzet schreef: 03 jul 2019 11:06 Jumbo-Visma? Da's toch die ploeg waarvan de leiding even op 't gemak gaat plassen als de kopman in een hectische finale zijn meubelen probeert te redden? Da's toch die ploeg, waarin de plakbidon en ratelende derailleur niet in de vocabulaire zit, als de kopman na een amoureuze ontmoeting met een sneeuwmuur op achterstand ligt? Da's toch die ploeg die knecht en kopman tot over de rand van de rivaliteit in het ravijn doen belanden? Da's toch die ploeg waar een zeeman tot tranen toe ontroerd raakt als iemand na wat tegenslag een keer wat laat zien?

Nee, ik word daar niet zo heel erg warm van.
Volgens mij is Jumbo Visma die ploeg die inmiddels al op zo'n 25 WT overwinningen staat......

Plaats reactie