Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 530

dix0r
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 12 jun 2010 15:07

dix0r 03 jun 2019 10:59

Valt me sowieso op dat hij vanuit factory Amerikaanse instellingen krijgt. Heb ook wat omzettingen moeten doen. De lap setting had ik ook.

Afgelopen weekend lusje Mont Ventoux gedaan. Na koffiestop in Malaucene helaas weer een freeze in mijn Bluetooth HRM. Disablen / verwijderen en opnieuw connecten geeft helaas geen resultaat. Sterker nog, Bluetooth connectviteit hangt zichzelf helemaal op. ANT+ wordt wel hervat (cadans). Tijdens of na de rit, kan ik met geen mogelijkheid meer synchen via Bluetooth. De enige manier om dit weer in gang te zetten is het toestel geforceerd uit te schakelen (power uit logo blijft dan staan), na lang indrukken schakelt hij definitief uit en kan ik weer opstarten.

Heb nu de 'auto-sleep' feature uitgezet. Las net bij Garmin.com dat ANT+ / Bluetooth hierbij tijdelijk disabled wordt. Bij aanzetten wordt dit weer opgestart en lijkt dit niet lekker te gaan. Eens kijken of dit mijn probleem oplost. Iemand enig idee waar ik bugs kan melden? En of het mogelijk is geforceerd met ANT+ je sensor te koppelen? Mijn HRM is namelijk zowel ANT+ als Bluetooth.

Verder ging navigeren in omgeving Bedoin prima, scherp beeld en een goede batterijtijd. ClimbPro vond ik op een lange klim toch enigszins lastig te interpreteren. Ik zou ook graag de actual gradient terugzien op dat scherm, je krijgt momenteel alleen een avg voor de rest van de klim. Daarnaast nog overzicht van het aantal hoogtemeters wat nog moet worden afgelegd.

De sharp bend meldingen krijg ik ook, wanneer je de piepjes uitzet vind ik dit prima notificaties :-)

Gebruikersavatar
dreezz
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 24 dec 2011 12:11

Gebruikersavatar dreezz 04 jun 2019 11:18

als het goed is komt de mijne vandaag binnen :winkthumb:
net op tijd voor les trois ballons (zeikmodus: al had ik liever wat meer tijd gehad om 'm te testen, in te stellen).

vraagje vooraf: moet je een route rijden om climb pro info te kunnen zien? ik rijd tot nu toe namelijk altijd zonder geladen routes (ben wel van plan er met de 530 meer gebruik van te maken), maar vroeg dit me dus af...
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 04 jun 2019 11:28

dreezz schreef: 04 jun 2019 11:18 vraagje vooraf: moet je een route rijden om climb pro info te kunnen zien? ik rijd tot nu toe namelijk altijd zonder geladen routes (ben wel van plan er met de 530 meer gebruik van te maken), maar vroeg dit me dus af...
Ja.
YFood !!!

Reinder25
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 dec 2013 20:45

Reinder25 05 jun 2019 10:15

Gister de Garmin 530 performance bundle gehaald bij Belga. Ondanks de code geel gister nog een uurtje kunnen testen. Instellen gaat eigenlijk meteen goed, connectie wifi, bluetooth, strava etc. Met garmin iq heeft die wat meer moeite, maar uiteindelijk ook de regen widget erop en werkend met de api key.

Eerste indruk is veel opties en waarden die worden gemeten. Ten opzichtte mijn garmin 500 uitgebreider. Het instellen gegevensvelden kon wat mij betreft nog wat meer gepersonaliseerd en verspringt steeds. Wil bijvoorbeeld de tijd en rijtijd niet met seconden erbij, dit was nogal lastig een plekje te geven. Routekaart zag er veel beter uit dan het lijntje van de garmin 500.

Connectie met sensoren ging zonder fouten. Op wat kleine punten na een goede eerste indruk en benieuwd hoe die doet met een route aan.

Jan K
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mei 2014 19:03

Jan K 08 jun 2019 19:44

tomtom schreef: 20 mei 2019 10:18 - Di2 integratie bij Garmin is en blijft vele malen beter dan bij de Bolt maar er is t.o.v. de "oude" 820 niets nieuws onder de zon. Wat kon kan nog steeds....
Ik heb sinds afgelopen week de 830 en de eerste indruk is erg goed. Alleen heb ik een vraagje over de Di2 integratie; Op het scherm geeft de Garmin aan dat ik met 53-36 rij, terwijl het een 52-36 is. Met de Shimano app is wel 52-36 ingesteld...Ligt dit aan de Garmin, of is het een bug van Shimano? Meer mensen deze ervaring? Op mijn oude 810 werd het zelfs precies andersom aangegeven 36-53.... :?

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1139
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 08 jun 2019 19:51

Je schrijft het in het 530 forum maar dat terzijde....instelling bij mij is gewoon goed bij alledrie de fietsen. Al gecontroleerd en eventueel opnieuw ingevoerd?
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Jan K
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mei 2014 19:03

Jan K 08 jun 2019 19:57

Ik heb het nog een keer met de laptop opnieuw ingesteld, zonder resultaat overigens. Het is natuurlijk ook niet zo'n halszaak, maar het viel mij op en was eigenlijk benieuwd of meer mensen dit hebben en of het aan Garmin of Shimano zou liggen.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1139
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 08 jun 2019 20:04

Laptop? Huh? Je stelt het gewoon in je Garmin zelf in.
Canyon Aeroad
Canyon Grail

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1139
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 08 jun 2019 20:46

8-)
Laatst gewijzigd door tomtom op 08 jun 2019 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 jun 2019 21:05

Op de 530 kan je kiezen, automatisch (komt binnen via de D-FLy, zoals ingesteld in de app van Shimano) of handmatig en dan geef je in wat je wilt.
Afbeelding

Jan K
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mei 2014 19:03

Jan K 09 jun 2019 10:01

Ik heb het gevonden hoor. In de instellingen van de sensor op de Garmin. Stond (waarschijnlijk standaard) op 53-11. Nu op automatisch gezet en voila….Bedankt voor de info!

Gebruikersavatar
Macer77
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 mei 2012 20:48
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Macer77 09 jun 2019 19:53

Vandaag mijn eerste rit met de 530 gemaakt.. Ik kom van de 1000 af (met kapotte aan/uitknop), dus het is wel weer even wennen zonder touchscreen, maar niet heel erg spannend.

Voor de rest een erg duidelijk scherm, duidelijk een vooruitgang met de 1000.
Wat ik vooral erg vervelend vond was de ongevallendetectie. Als je even snel stopt begint zowel de 530 als je telefoon te piepen.. Dat heb ik dus maar snel uitgezet, wat irritant. Batterij ziet er wel heel erg goed uit, na 4,5 uur rijden, was de batterij van 80 naar 45 procent.

Geen problemen met snelheidsmeter, cadansmeter of hartslagband (allemaal ant+)

Voorlopig erg tevreden..
- Canyon Ultimate CF SL 9.0
- Canyon Speedmax CF SL 8.0
- Strava

Plaats reactie