Achterderrie tegen LW
Iemand met volgend probleem of iemand die me een oplossing kan bieden? Wanneer ik met mijn LW rij en schakel naar de 39-25 (kleinste kransje achteraan) dan zit de kooi van de achterderrie tegen de "hars-lijm-bobbel"(?) van de vlechting van de spaken. De schrik zit er natuurlijk in dat daardoor de achterderrie in mijn achterwiel terechtkomt. Wanneer de fm de derrie opschuift naar rechts kan er logischer wijze niet vlot meer geschakeld worden. Wanneer ik een spacer zou steken kan ik waarschijnlijk de 12 niet meer nemen wegens te weinig plaats naast de staande achtervork. Help!
asdfghjkl schreef:Is je achterpad recht?
ha, dat weet ik niet. Ik zal dat door de fm eens laten controleren. Feit is wel dat ik dat niet voor heb met een gewone wielset. Rond de plaats waar de spaken elkaar kruisen zit bij LW een serieuze verdikking met, ik vermoed hars en lijm, en het is precies die verdikking die tegen de kooi van de achterderrie schuurt.
xytras schreef:asdfghjkl schreef:Is je achterpad recht?
ha, dat weet ik niet. Ik zal dat door de fm eens laten controleren. Feit is wel dat ik dat niet voor heb met een gewone wielset. Rond de plaats waar de spaken elkaar kruisen zit bij LW een serieuze verdikking met, ik vermoed hars en lijm, en het is precies die verdikking die tegen de kooi van de achterderrie schuurt.
Wellicht is die bobbel ook een bescherming tegen verkeerd afgestelde derailleurs
-
- Forum-lid
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59
Waarom zou je met LW's 39-25 willen rijden?
kilometervreter schreef:Waarom zou je met LW's 39-25 willen rijden?
Hellingen oprijden tiens maar idd, ik ben niet zo'n klimmertype en heb dat verzetje praktisch nooit nodig. Maar als het toch ooit van pas komt zal ik mss blij zijn dat ik het heb. En ik heb liever versnellingen die het wel allemaal doen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47
Lang genoeg zo blijven fietsen en dan komt die bobbel er vanzelf wel af hoor;)
Nulla tenaci invia est via!
Gebruik je nu een cassette waarvan het grootste tandwiel doorgezet is, m.a.w. die wat meer naar binnen staat? Je cassette zit daardoor dichter bij het wiel.
Het verschil tussen zo'n cassette en een gewone cassette kan net genoeg zijn om de der. niet meer aan te laten lopen. Het verschil tussen beiden is kleiner dan een standaard vulring.
Mogelijk is dit de oorzaak / een oplossing.
Het verschil tussen zo'n cassette en een gewone cassette kan net genoeg zijn om de der. niet meer aan te laten lopen. Het verschil tussen beiden is kleiner dan een standaard vulring.
Mogelijk is dit de oorzaak / een oplossing.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Il Grasso schreef:Gebruik je nu een cassette waarvan het grootste tandwiel doorgezet is, m.a.w. die wat meer naar binnen staat? Je cassette zit daardoor dichter bij het wiel.
Het verschil tussen zo'n cassette en een gewone cassette kan net genoeg zijn om de der. niet meer aan te laten lopen. Het verschil tussen beiden is kleiner dan een standaard vulring.
Mogelijk is dit de oorzaak / een oplossing.
Ik gebruik een record cassette. Ik heb er geen idee van indien het grootste tandwie daarvan doorgezet is. Op het eerste zicht lijkt de achterpad recht. Wanneer ik zelf wat pruts aan de afstelling en aldus de derrie meer naar buiten zet, ontregelen de versnellingen en kan ik de 25 helemaal niet meer nemen. Ik zal maar een fm contacteren zeker? Ofwel 2 mm van de kooi afschuren
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Of een shimano ring aan de binnenkant van je cassette, moet net goed gaan.