Vandaag geklust aan de fiets
Even inhakend, hoe kun je een systeem, ervan uitgaande dat je bleed met een bleedblock ertussen, het systeem overvullen? Als je de bleed procedure van Shimano volgt lijkt me dat niet kunnen?!mont aigoual schreef: ↑02 jun 2019 09:45 Dan moet je even goed ontluchten, zowel bij de schifter als bij de caliper. Als je de caliper te vol met olie duwt en de remhandel te hard maakt, lopen de remblokjes vaak ook aan. Het is qua olie in het systeem redelijk kritisch, tussen een te zachte remhandel en een te harde. Succes
Dan moet je een inbus zoeken.ncornelisse schreef: ↑02 jun 2019 10:02 Bedankt voor de snelle reply, maar een imbus is niet te ontdekken. Verder is het adacadabra.
Campagnolo Ultra Dork
Schuurde de schijf ook al voordat je ze vervangen hebt? Zo nee dan kan Canyon daar niets aan doen maar dan ligt het toch aan jou en heb je iets niet goed gedaanncornelisse schreef: ↑02 jun 2019 09:31 Dat was een kort ritje. De schijf schuurt nu continu. De blokken zitten tegen de schijf aan. .
Heb ik een maandagmorgen Canyon?
Als ik de blokjes eruit haal zitten de zuigers naar buiten. Een zijde is niet naar binnen te duwen met een bandenlichter bijvoorbeeld.
Met de remklauw is ca 500 km gefietst en kan me niet voorstellen dat er lucht in zit.

De beide zuigers moet je naar binnen (in de klauw) kunnen duwen. Let op dat je in het midden van de zuiger duwt en niet op de rand. Even druk blijven zetten want ze gaan dikwijls maar traag...
Het kunnen ook torx bouten zijn maar het zijn de 2 bevestigingsbouten waarmee de klauw op je frame (vork) wordt geschroefd.ncornelisse schreef: ↑02 jun 2019 10:02 Bedankt voor de snelle reply, maar een imbus is niet te ontdekken. Verder is het adacadabra.
-
- Forum-lid
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
- Locatie: De Liemers
Met een bleedblock ertussen gebeurt dat inderdaad niet. Soms vind ik de achterrem te laat aangrijpen en dan spuit ik nog een klein beetje olie in het systeem met de remblokken en het wiel erin. Normaal kun je ook wel een aantal keer pompen, dat werkt ook en is waarschijnlijk beter als de olie uitzet.t2300 schreef: ↑02 jun 2019 10:21Even inhakend, hoe kun je een systeem, ervan uitgaande dat je bleed met een bleedblock ertussen, het systeem overvullen? Als je de bleed procedure van Shimano volgt lijkt me dat niet kunnen?!mont aigoual schreef: ↑02 jun 2019 09:45 Dan moet je even goed ontluchten, zowel bij de schifter als bij de caliper. Als je de caliper te vol met olie duwt en de remhandel te hard maakt, lopen de remblokjes vaak ook aan. Het is qua olie in het systeem redelijk kritisch, tussen een te zachte remhandel en een te harde. Succes
@Enie C. je hebt gelijk het is inbus

Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014
Dat dacht ik al, hiermee duw je de pistons verder uit. en deze methode raad ik af als je niet weet wat je doet, of liever wanneer.mont aigoual schreef: ↑02 jun 2019 11:36Met een bleedblock ertussen gebeurt dat inderdaad niet. Soms vind ik de achterrem te laat aangrijpen en dan spuit ik nog een klein beetje olie in het systeem met de remblokken en het wiel erin. Normaal kun je ook wel een aantal keer pompen, dat werkt ook en is waarschijnlijk beter als de olie uitzet.t2300 schreef: ↑02 jun 2019 10:21Even inhakend, hoe kun je een systeem, ervan uitgaande dat je bleed met een bleedblock ertussen, het systeem overvullen? Als je de bleed procedure van Shimano volgt lijkt me dat niet kunnen?!mont aigoual schreef: ↑02 jun 2019 09:45 Dan moet je even goed ontluchten, zowel bij de schifter als bij de caliper. Als je de caliper te vol met olie duwt en de remhandel te hard maakt, lopen de remblokjes vaak ook aan. Het is qua olie in het systeem redelijk kritisch, tussen een te zachte remhandel en een te harde. Succes
@Enie C. je hebt gelijk het is inbus![]()
Want doe je dit met reeds gebruikte blokken en schijf kan,
wanneer je blokjes en schijf verder slijten de piston eruit vallen of olie gaan lekken
Zolang de schijf ertussen zit kunnen er geen zuigers uitvallen. Maar als je dan nieuwe blokken steekt dan ga je de zuigers niet ver genoeg kunnen terugduwen en zullen de nieuwe blokken aanlopen..
Ben geen voorstander van deze experimenten, gewoon ontluchten zoals het hoort en dan werkt het ook .
Ik vrees dat er zich nog velen achter hun oren gaan krabben omdat ze zich een racefiets met schijremmen hebben laten aansmeren en er dan achter komen dat ze zich een hoop ellende op de hals gehaald hebben. Zeker degenen die niet zo technisch zijn aangelegd dat ze het zelf kunnen oplossen.
Ben geen voorstander van deze experimenten, gewoon ontluchten zoals het hoort en dan werkt het ook .
Ik vrees dat er zich nog velen achter hun oren gaan krabben omdat ze zich een racefiets met schijremmen hebben laten aansmeren en er dan achter komen dat ze zich een hoop ellende op de hals gehaald hebben. Zeker degenen die niet zo technisch zijn aangelegd dat ze het zelf kunnen oplossen.
Nee hij laat ze lakken

YFood !!!
30-40.000 denk ik. Ik had de boel vrijdag al open gemaakt en opnieuw van vet voorzien en dat verbeterde de boel wel iets, maar niet genoeg. Daarom toch gekozen alles te vervangen + het buitenste bodylager.
Die lagertjes kosten je niet bepaald de kop, zeker niet als de kogeltjes los koopt. Ik heb dat niet gedaan omdat ik lui was en het altijd wel handig is de kogelbanen op reserve te houden. Die willen namelijk nog wel eens breken.
Die lagertjes kosten je niet bepaald de kop, zeker niet als de kogeltjes los koopt. Ik heb dat niet gedaan omdat ik lui was en het altijd wel handig is de kogelbanen op reserve te houden. Die willen namelijk nog wel eens breken.