Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Swett Cycles

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 30 mei 2019 19:32

@Roelw die indruk krijg ik nu niet van PPZ, het is gewoon een ondernemer die een bepaald concept in de markt wilt zetten, of je of andere dat ‘uniek’ vinden moet iedereen zelf weten....

Ik vind het wel moedig want de concurrentie is hoog en je te onderscheiden is heel moeilijk, persoonlijk denk ik dat de no-name frame’s een probleem is, het personaliseren met mooi lakwerk is zeker een markt voor. Probleem bij een niet no-name frame is dat het gelijk veel kostbaarder wordt en de gemiddelde NL’er dan snel grijpt na een goedkopere oplossing....
YFood !!!

Harry Jacques
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
Locatie: Zwolle

Harry Jacques 30 mei 2019 21:45

Op de beurs in utecht begin maart heb ik van swett gehoord dat hun frames, ik dacht in ieder geval 2 van de 4 modellen, afkomstig zijn van een een ander erg bekend europees merk. De naam ervan zal ppz je ongetwijfeld zelf willen geven. Het zijn dus absoluut niet de goedkoopste chineese open mouldjes. Daarnaast is naast iedere gewenst kleur(encombinatie) en design, ook elke afmontage mogelijk. Ik vind dat er veuls te negatief wordt gedaan in de eerdere berichten ove swett. Er zijn meer merken die dezelfde frames gebruiken (en dan bedoel ik niet fons en part, hoewel ik ook voor die ondernemer bewondering heb - itt velen anderen op het forum-).

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 885
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 30 mei 2019 22:04

Lijkt mij gewoon Ridley dat Europese merk waar je het over hebt. Is zeker niet de enige die het daar vandaan haalt.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 30 mei 2019 23:07

Ik zie er geen Ridley bijstaan. Het kan zijn dat sommige merken dezelfde open molds gebruiken maar dit zijn zeker geen ontwerpen van bekende Europese merken. Of het is ergens verkeerd begrepen door iemand, of we hebben hier Jos 2.0 te pakken...

Overigens wel vreemd om bewondering te hebben voor iemand die zijn waar aantoonbaar met leugens aan de vrouw probeert te brengen en aan alle waarschijnlijkheid grenzend, degene die die leugens aan het licht brengt d.m.v. bedreiging het zwijgen op heeft gelegd. Maar dat is een ander topic.
Campagnolo Ultra Dork

Harry Jacques
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
Locatie: Zwolle

Harry Jacques 30 mei 2019 23:25

Ernie C. schreef: 30 mei 2019 23:07
Overigens wel vreemd om bewondering te hebben voor iemand die zijn waar aantoonbaar met leugens aan de vrouw probeert te brengen en aan alle waarschijnlijkheid grenzend, degene die die leugens aan het licht brengt d.m.v. bedreiging het zwijgen op heeft gelegd. Maar dat is een ander topic.
Ai, is nieuw voor me, ik ben gestopt het fonsforum te lezen...

velopierre
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 03 jun 2017 11:58
Locatie: Midden Nederland

velopierre 31 mei 2019 08:03

Gaat lekker al 33 pagina’s een ondernemer bashen. Ik heb op de website niets gelezen wat niet zou kunnen kloppen. En marketing blabla hebben alle merken.
Ik heb hier nog geen enkele gebruikerservaring kunnen lezen alleen maar allerlei aannames.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 31 mei 2019 11:27

Ik heb dit artikel gelezen, en volgens mij is het vrij simpel... De eigenaar komt uit de fietsenwereld, zal zijn netwerk wel hebben, dus vermoedelijk kan hij voor een prima prijs aan wielen, groepsets ed. komen. Heeft wellicht zijn schaapjes al redelijk op het droge (met importeur zijn/dikke werkweken etc) en kan met 1 fiets per week verkopen genoeg verdienen voor wat hij nodig heeft. Dus hij kan ontspannen doen wat hij nu doet.
En dat is een fiets leveren naar wensen van de klant in de zin van kleur en afmontage. Uiteraard moet je je marketing dan hieromheen bouwen. Vergelijking met Jos vind ik wel heul erg makkelijk (en onterecht)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 31 mei 2019 11:59

Disclaimer: Die vergelijking met Jos is er alleen als het verhaal dat de frames van grote Europese merken afkomstig zijn van Swett zelf komt!
Campagnolo Ultra Dork

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 885
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 31 mei 2019 18:57

Niks mis met ppz. Hij werkt ernaast nog.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 31 mei 2019 19:31

Ik ken iemand die een SWETT heeft en er al een tweetal jaar naar volle tevredenheid mee rondrijdt..
Hij heeft zijn Swett vooral gekocht omdat hij zelf de paintjob heeft kunnen kiezen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 31 mei 2019 22:10

Harry Jacques schreef: 30 mei 2019 21:45 Op de beurs in utecht begin maart heb ik van swett gehoord dat hun frames, ik dacht in ieder geval 2 van de 4 modellen, afkomstig zijn van een een ander erg bekend europees merk. De naam ervan zal ppz je ongetwijfeld zelf willen geven. Het zijn dus absoluut niet de goedkoopste chineese open mouldjes.
Dat denk ik dus niet:

B.v. model CFM 182, Val-Dieu, op internet gewoon als Chinees open-moldje te koop.
Volgens de site van Swett "ons topmodel".


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 31 mei 2019 22:57, 3 keer totaal gewijzigd.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 31 mei 2019 22:12

Lcsmet schreef: 31 mei 2019 19:31 Ik ken iemand die een SWETT heeft en er al een tweetal jaar naar volle tevredenheid mee rondrijdt..
Hij heeft zijn Swett vooral gekocht omdat hij zelf de paintjob heeft kunnen kiezen.
Ook de enige goede reden om Swett te kiezen....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie