Het grote schijfremmentopic
Welke remblokken adviseren jullie voor de Shimano br 9170 icm afdaling in de Alpen .
Bij diverse webshops staat dat de l03A niet geadviseerd word bij lange afdalingen ivm oververhitting.
Maar een geschikte kan ik verder ook niet vinden.
Bij diverse webshops staat dat de l03A niet geadviseerd word bij lange afdalingen ivm oververhitting.
Maar een geschikte kan ik verder ook niet vinden.
Specialized Diverge Axs
-
- Forum-lid
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
- Locatie: De Liemers
L04C metal blokken. Toevallig ga ik die vanmiddag halen bij Rose in Bocholt om mijn voorraad aan te vullen 

Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014
Ik ga de SwissStop Disc 34 EXOTherm2 Brake Pads for Shimano Dura Ace / Ultegra proberen
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 11286
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat zou ik ook doen en dan zonder de koelribbenmont aigoual schreef: ↑28 mei 2019 13:22 L04C metal blokken. Toevallig ga ik die vanmiddag halen bij Rose in Bocholt om mijn voorraad aan te vullen![]()
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 35167
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Remblokken die niet geschikt zijn voor alpen afdalingen? Jullie maken toch een grapje hoop ik?
People listen to reply, not to understand
-
- Forum-lid
- Berichten: 1169
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Voor de Pyreneeën daarentegen zijn ze perfect.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 35167
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

People listen to reply, not to understand
https://www.mantel.com/shimano-l03a
Deze remblokken zijn minder geschikt voor gebruik in lange afdalingen, omdat ze remkracht verliezen als ze erg heet worden.
Deze remblokken zijn minder geschikt voor gebruik in lange afdalingen, omdat ze remkracht verliezen als ze erg heet worden.
Specialized Diverge Axs
Idd een banale discussie. Eerst wordt er geroepen dat velgremmen niet goed genoeg zijn. Nu gaan we miepmappen over blokjes die te heet zouden worden? Volgens mij ga je dan de Mortirolo volledig remmend naar beneden.
Gewoon blokjes kopen welke passen. Ik neem organisch omdat deze minder geluid maken. Twee weekenden terug in de Vogezen geweest. Regen en droog. Ging prima. Vorig weekend tijdens de JNC in Luxemburg ging prima. Allemaal met std lo3A std organische blokjes
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 5930
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
In de schijfremdiscussie komt de wielwissel in koers regelmatig terug.
Met dank aan fotograaf Jered Gruber (volgtip op social media... voor gave koersfoto's!) en cyclingtips is dat eens goed in beeld gebracht:
https://cyclingtips.com/2019/07/how-fas ... iJPHeUdm_Q
conclusie: 26 seconden vanaf stilstaan tot weer op weg. 20 seconden voor de wielwissel zelf (mechanic bij de fiets). Uiteraard, dit is 1 voorbeeld, dus statistisch gezien stelt dit niets voor natuurlijk. En als de machinieker er niet snel bij is, staat de renner wel even te wachten (want geen hendeltje, inbus benodigd om uberhaupt het wiel los te maken). Maar in zo'n koers is het gebruik van zo'n accutool voor het los en vastdraaien wel practisch. Hoe het een renner zal vergaan als er een wiel van de neutrale wagen of motor moet komen, is weer een ander verhaal natuurlijk
Met dank aan fotograaf Jered Gruber (volgtip op social media... voor gave koersfoto's!) en cyclingtips is dat eens goed in beeld gebracht:
https://cyclingtips.com/2019/07/how-fas ... iJPHeUdm_Q
conclusie: 26 seconden vanaf stilstaan tot weer op weg. 20 seconden voor de wielwissel zelf (mechanic bij de fiets). Uiteraard, dit is 1 voorbeeld, dus statistisch gezien stelt dit niets voor natuurlijk. En als de machinieker er niet snel bij is, staat de renner wel even te wachten (want geen hendeltje, inbus benodigd om uberhaupt het wiel los te maken). Maar in zo'n koers is het gebruik van zo'n accutool voor het los en vastdraaien wel practisch. Hoe het een renner zal vergaan als er een wiel van de neutrale wagen of motor moet komen, is weer een ander verhaal natuurlijk

WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 11286
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Wat er in de laatste twee zinnen van het verhaal staat dat heb ik nou ook al 150 gezegd 
En zolang dat bij genoeg ploegen totaal geen prio lijkt te hebben is het een non discussie.

En zolang dat bij genoeg ploegen totaal geen prio lijkt te hebben is het een non discussie.
Heb het hier op het forum niet zo snel kunnen vinden dus stel de vraag hier.
Ik wil mijn R8020 ofwel caliper ontluchten.
Vind op het net verschillende (soms ook wat tegenstrijdige) instructies.
Komen ook niet overeen met de Shimano-instructie.
Volgende heb ik gedaan met originele bleed-kit.
-de trechter op de remgreep gezet en deze horizontaal geplaatst. (fiets voorover gehangen in de werkstandaard).
-met de spuit olie door de caliper olie gespoten
-heb het idee dat ik best wel wat olie toegevoegd heb??
(betreft trouwens de achterrem)
Resultaat was niet echt goed. Nog steeds wat 'sponzig' en denk dat er nog lucht in de caliper zit (denk het te horen met het trekken aan de greep).
Hebben jullie DE tip waarmee het beste/makkelijkste resultaat te halen is?
-caliper er wel/niet af halen?
-olie in trechter en 'pompen' en dan overtollige olie in zakje opvangen?
-volgens Shimano onder bepaalde hoek de remgreep positioneren?
Ik wil mijn R8020 ofwel caliper ontluchten.
Vind op het net verschillende (soms ook wat tegenstrijdige) instructies.
Komen ook niet overeen met de Shimano-instructie.
Volgende heb ik gedaan met originele bleed-kit.
-de trechter op de remgreep gezet en deze horizontaal geplaatst. (fiets voorover gehangen in de werkstandaard).
-met de spuit olie door de caliper olie gespoten
-heb het idee dat ik best wel wat olie toegevoegd heb??
(betreft trouwens de achterrem)
Resultaat was niet echt goed. Nog steeds wat 'sponzig' en denk dat er nog lucht in de caliper zit (denk het te horen met het trekken aan de greep).
Hebben jullie DE tip waarmee het beste/makkelijkste resultaat te halen is?
-caliper er wel/niet af halen?
-olie in trechter en 'pompen' en dan overtollige olie in zakje opvangen?
-volgens Shimano onder bepaalde hoek de remgreep positioneren?
Bianchi Aria / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 on Saris H3)