Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat heb jij voor het laatst gekocht?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 23 mei 2019 09:36

daniel1975 schreef: 22 mei 2019 22:03 Die rode streep, moet dat écht op de banden?? Bora’s staan mooi onder de Parlee!
Het blijkt steeds weer, gelukkig mogen smaken verschillen.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 23 mei 2019 11:50

bluv107 schreef: 22 mei 2019 21:40 CUT
. Ik heb nu de Campablokken op de Litespeed gezet. Ik had me niet gerealiseerd dat de Reynolds-velgen iets smaller zijn en daarom ook de remblokken daarop moet aanpassen;
Dus je moet steeds van remblokken wisselen als je smallere velgen steekt?
Had ik nooit zo bekeken.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 23 mei 2019 11:55

Nee, misschien anders geformuleerd: ik moet de remmen telkens opnieuw afstellen op de breedte van de dan gebruikte velg.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 23 mei 2019 12:04

Je merkt het vanzelf als je het vergeet.....
Overigens is het meestal wel mogelijk het verschil in het stelbereik op te vangen, kleine moeite toch?
Van 23 mm naar 19 mm wordt moeilijk, maar 19 mm is gelukkig bij nieuwere zo goed als uitgestorven.
Ik heb velgen van 22 tot 24 breed en daarvoor stel ik niks bij.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 23 mei 2019 12:55

Ik moet het allemaal gaan ervaren. Eerst maar even beginnen een nieuw setje remblokken aanschaffen - setje gekocht via MP - en dan gaan stellen.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5956
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 23 mei 2019 14:26

Remblokken voor carbon gekocht : zijn Giant SLR blokken - zelfde compound als Reynolds - wellicht nog iets zachter. Zeker zachter dan Swisstop Black Prince en /of Campagnolo blokken. Dat ze wat sneller zullen slijten is geen enkel probleem - ze piepen absoluut niet op mijn Zipp wielen en ook niet op mijn zoon z'n Reynolds wielen.

p.s. ze kosten ook geen drol met € 15,- per 4 stuks.

https://www.giant-bicycles.com/int/giant-slr-brake-pads

Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5956
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 23 mei 2019 14:30

bluv107 schreef: 23 mei 2019 12:55 Ik moet het allemaal gaan ervaren. Eerst maar even beginnen een nieuw setje remblokken aanschaffen - setje gekocht via MP - en dan gaan stellen.
Voor je Campagnolo Bora wielen : Campagnolo rode blokken, punt. :!:
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 23 mei 2019 15:19

rene schreef: 23 mei 2019 14:26 Remblokken voor carbon gekocht : zijn Giant SLR blokken - zelfde compound als Reynolds - wellicht nog iets zachter. Zeker zachter dan Swisstop Black Prince en /of Campagnolo blokken. Dat ze wat sneller zullen slijten is geen enkel probleem - ze piepen absoluut niet op mijn Zipp wielen en ook niet op mijn zoon z'n Reynolds wielen.

p.s. ze kosten ook geen drol met € 15,- per 4 stuks.

https://www.giant-bicycles.com/int/giant-slr-brake-pads
Ik heb ook SwissStop remblokken i.c.m. mijn FFWD F4R wielen en ik moet zeggen dat ik nog steeds niet het zelfde remgevoel/vertrouwen heb op de afdalingen dan dat ik toen met alu wielen had (ik weet dat het gevoel altijd anders zal zijn, maar het moet beter kunnen).

Zou het wisselen van remblokken, naar eventueel deze van Giant, mij een beter gevoel kunnen geven? Ik denk dat deze SwissStop blokken niet goed doseren omdat de compound te hard is waardoor de blokken gaan piepen en zelfs het wiel blokkeren?

Thanks!

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 23 mei 2019 15:50

jsprbcn schreef: 23 mei 2019 15:19
rene schreef: 23 mei 2019 14:26 Remblokken voor carbon gekocht : zijn Giant SLR blokken - zelfde compound als Reynolds - wellicht nog iets zachter. Zeker zachter dan Swisstop Black Prince en /of Campagnolo blokken. Dat ze wat sneller zullen slijten is geen enkel probleem - ze piepen absoluut niet op mijn Zipp wielen en ook niet op mijn zoon z'n Reynolds wielen.

p.s. ze kosten ook geen drol met € 15,- per 4 stuks.

https://www.giant-bicycles.com/int/giant-slr-brake-pads
Ik heb ook SwissStop remblokken i.c.m. mijn FFWD F4R wielen en ik moet zeggen dat ik nog steeds niet het zelfde remgevoel/vertrouwen heb op de afdalingen dan dat ik toen met alu wielen had (ik weet dat het gevoel altijd anders zal zijn, maar het moet beter kunnen).

Zou het wisselen van remblokken, naar eventueel deze van Giant, mij een beter gevoel kunnen geven? Ik denk dat deze SwissStop blokken niet goed doseren omdat de compound te hard is waardoor de blokken gaan piepen en zelfs het wiel blokkeren?

Thanks!
Ik heb dat gevoel helemaal niet met SwissStop icm carbon wielen. Al meerdere keren in alle soorten bergen ermee gereden en remt gewoon prima. Heb je ze wel goed afgesteld?

rocksoff
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 jun 2018 21:59

rocksoff 23 mei 2019 16:16

Garmin 830

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5956
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 23 mei 2019 18:05

jsprbcn schreef: 23 mei 2019 15:19 Ik heb ook SwissStop remblokken i.c.m. mijn FFWD F4R wielen en ik moet zeggen dat ik nog steeds niet het zelfde remgevoel/vertrouwen heb op de afdalingen dan dat ik toen met alu wielen had (ik weet dat het gevoel altijd anders zal zijn, maar het moet beter kunnen).

Zou het wisselen van remblokken, naar eventueel deze van Giant, mij een beter gevoel kunnen geven? Ik denk dat deze SwissStop blokken niet goed doseren omdat de compound te hard is waardoor de blokken gaan piepen en zelfs het wiel blokkeren?

Thanks!
Kan heel goed dat het beter wordt. Ik heb vorig jaar de F4R special edition gereden met de carbon DT180 carbon naven. Fijne wielen - echter vond ik ze in de Alpen absoluut niet overtuigend met de Swisstop Black Prince blokken. Ben toen in de vakantie overgestapt naar Campagnolo Bora icm Campagnolo blokken welke meer vertrouwen gaven.

Ik zou ze zeker proberen, en met zachtere blokken zal het zeker niet schadelijk zijn voor je velgen. Reynolds Cryo Blue ( de eerste versie ) zijn ook vrij zacht en remmen goed.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 23 mei 2019 18:33

jsprbcn schreef: 23 mei 2019 15:19
rene schreef: 23 mei 2019 14:26 Remblokken voor carbon gekocht : zijn Giant SLR blokken - zelfde compound als Reynolds - wellicht nog iets zachter. Zeker zachter dan Swisstop Black Prince en /of Campagnolo blokken. Dat ze wat sneller zullen slijten is geen enkel probleem - ze piepen absoluut niet op mijn Zipp wielen en ook niet op mijn zoon z'n Reynolds wielen.

p.s. ze kosten ook geen drol met € 15,- per 4 stuks.

https://www.giant-bicycles.com/int/giant-slr-brake-pads
Ik heb ook SwissStop remblokken i.c.m. mijn FFWD F4R wielen en ik moet zeggen dat ik nog steeds niet het zelfde remgevoel/vertrouwen heb op de afdalingen dan dat ik toen met alu wielen had (ik weet dat het gevoel altijd anders zal zijn, maar het moet beter kunnen).

Zou het wisselen van remblokken, naar eventueel deze van Giant, mij een beter gevoel kunnen geven? Ik denk dat deze SwissStop blokken niet goed doseren omdat de compound te hard is waardoor de blokken gaan piepen en zelfs het wiel blokkeren?

Thanks!
2 Pagina's terug, pagina 1175 van dit topic, is identiek dezelfde vraag langsgekomen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie