Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

RED BULL PRO-SL 3000 VS Stevens Aspin

sjorsie
Forum-lid

sjorsie 11 mar 2010 12:05

LeviLe®i©pheimer schreef: Het gaat er ook niet om of je die triple hier nodig hebt, maar wedstrijdrenners hebben doorgaans een dubbel. Triple = voor toerders ;). Maar met een triple kun je net zo goed koersen natuurlijk. Een compact kun je op het vlakke beter niet hebben. Overigens heeft de Aspin geen EA70 wielen, maar Vista SL. En de Red Bull heeft een wat betere afmontage ipv de Oxygen onderdelen op de Stevens, maar die zullen ook gewoon voldoen. Balhoofdbuis van de RB is ook 2 cm korter. Als je op de Stevens perfect zit, zou ik daar gewoon voor gaan. Voor service zit je mooi dichtbij en van die 240 euro kun je dan nog een kledingpakket kopen bijvoorbeeld.

Ik had mijn vorige bericht al gepost voordat ik die van jou zag:)

Maar je hebt helemaal gelijk. Ik denk dat ik gewoon voor de Aspin ga...
Dan kan ik lekker investeren in goede spullen (zoals mooie schoenen, helm, kleren etc)

Over een paar jaar kan ik altijd nog deze fiets verkopen en voor het echte werk gaan natuurlijk:D
No country for slow men!

perik
Forum-lid

perik 11 mar 2010 12:10

Dit is inderdaad een afweging die je zelf moet maken. Maar ik zou voor de Red Bull kiezen. Het frame en de afmontage (wielen, full-carbon vork en stuur/pen etc) is gewoon een stuk mooier.

Misschien nog handig om te weten: als er problemen zijn binnen de garantieperiode komen ze de fiets gewoon bij je ophalen! Je hoeft dan dus niet zelf terug naar de winkel. Overigens zijn ze bij Rose zo perfect bezig met garantie etc dat je evt extra moeite of reistijd/kosten er bij problemen meteen uit hebt. In de meeste gevallen wordt alles direct opgelost.

levileripheimer
Forum-lid

levileripheimer 11 mar 2010 12:13

Foosho schreef: @LeviLe®i©pheimer: compact met een 39 erbij is perfect voor op het vlakke.

Ja, dat is inderdaad perfect. Bovendien is de compactversie in het wit en dat heeft ook wel weer wat, maar smaken verschillen natuurlijk.

Voor wat het waard is: http://www.stevensbikes.de/2010/index.p ... ent#inhalt de Stevens staat hier wel als 7005 Alu. 1450 gram tov 1350 gram voor de RB in maat 56/57. Gewicht lijkt me idd niet zo'n issue hier op het vlakke.

sjorsie
Forum-lid

sjorsie 11 mar 2010 12:19

perik schreef:Dit is inderdaad een afweging die je zelf moet maken. Maar ik zou voor de Red Bull kiezen. Het frame en de afmontage (wielen, full-carbon vork en stuur/pen etc) is gewoon een stuk mooier.

Misschien nog handig om te weten: als er problemen zijn binnen de garantieperiode komen ze de fiets gewoon bij je ophalen! Je hoeft dan dus niet zelf terug naar de winkel. Overigens zijn ze bij Rose zo perfect bezig met garantie etc dat je evt extra moeite of reistijd/kosten er bij problemen meteen uit hebt. In de meeste gevallen wordt alles direct opgelost.

Ja breng me maar weer in twijfel:D:D heerlijk dit haha
No country for slow men!

perik
Forum-lid

perik 11 mar 2010 12:20

Daar zijn we voor! :)

sjorsie
Forum-lid

sjorsie 11 mar 2010 12:27

Maar is natuurlijk ook zo dat ik perfect op de Aspin (64 cm) zat. Dit was met langere stuurpen en een langere zadelpen...

Het is natuurlijk maar de vraag of dit bij de Red bull 63 cm ook zo is...
No country for slow men!

perik
Forum-lid

perik 11 mar 2010 12:31

De Red Bull 63cm heeft een 1cm kortere bovenbuis en 2cm kortere balhoofdsbuis. Dus daar zou je voor moeten compenseren met 2cm spacers en 1cm langere stuurpen. De Red Bull 66cm heeft trouwens dezelfde balhoofdsbuis en een 1cm langere bovenbuis. Maar je hebt gelijk, in de eerste plaats moet een fiets goed passen en als de Stevens het beste past moet je daar gewoon voor gaan.

rinke
Forum-lid

rinke 11 mar 2010 12:32

Als ik jou was (hoewel ik niet weet hoe dicht je bij Arnhem woont) zou ik van het weekend gewoon naar Rose gaan om de RB te testen en een goed vergelijk te maken. De een testen en de ander enkel op een plaatje zien is geen goed / eerlijk vergelijk...

PS wel van te voren even bellen of ze een 63 hebben staan ;)

levileripheimer
Forum-lid

levileripheimer 11 mar 2010 12:34

De service bij Rose is inderdaad wel onovertroffen ;). Mijn Xtreme Aero Wheels begonnen haarscheurtjes te vertonen rond de spaaknippels na een jaar, opgestuurd en een nieuwe set EA70 teruggekregen. Zadel kun je eerst 4 weken proberen etc. Enige nadeel is dat je bij opsturen wel 2/3 weken zonder zit.

sjorsie
Forum-lid

sjorsie 11 mar 2010 12:43

Ik woon in Groningen helaas, daarnaast ben ik een student zonder auto. Vervoer regelen wordt hem ook niet... Als ik naar Rose ga dan doe ik dat met het OV, dus eerst naar Arnhem, dan zie ik wel! (En met de fiets terug natuurlijk)

Owja 66 cm vind ik echt te groot, dan wordt het echt maatje dranghek:D
No country for slow men!

bontempi56
Forum-lid

bontempi56 11 mar 2010 13:02

Als je perfect op de aspin zit zou ik niet twijfelen prima fiets niks mis mee en bovendien lekker dicht bij huis. :-)
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.

sjorsie
Forum-lid

sjorsie 11 mar 2010 17:54

Ja zoals het er nu naar uit ziet ga ik waarschijnlijk voor de Aspin:D
No country for slow men!

Plaats reactie