Wat heb jij voor het laatst gekocht?
-
- Forum-lid
Een VeloVault 2 fietskoffer voor de reizende fietster. Zadel met Di2 batterij hoeft niet eens los en disc wielen zijn mooi te fixeren, disc's hoeven niet te worden gedemonteerd. Koffer heeft genoeg diepte, waardoor de fiets en wielen er makkelijk in kunnen en elkaar niet raken. Mooie aluminium paal waardoor koffer niet gecomprimeerd wordt tijdens transport. Junctionbox moet wel los en achter derailleur zekerheidshalve ook. Ik had een B&W koffer oude stijl waar tot twee keer toe de wielen na transport een slagje hadden door een kromme spaak, veroorzaakt door de naaf van het andere wiel, doordat de boel was gaan verschuiven. Hopelijk gaat het met deze koffer beter.

Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014
Heb mijn Wahoo Elemnt Bolt vervangen door een gewone Elemnt. Die laatste vandaag binnen gekregen én eerste ritje gemaakt. Een weldaad voor de ouder wordende ogen 

Welkom bij de koelkastclub 
Met mijn 36 jaar (bijna 37) doe ik het nog prima met de Element, gelukkig.

Met mijn 36 jaar (bijna 37) doe ik het nog prima met de Element, gelukkig.
Lithium batterij zal je niet in de ruimbagage mogen vervoeren als je gaat vliegenmont aigoual schreef: ↑08 apr 2019 17:12 Een VeloVault 2 fietskoffer voor de reizende fietster. Zadel met Di2 batterij hoeft niet eens los (...)
-
- Forum-lid
Ik heb een keer per ongeluk een Ipad in een koffer ingepakt en als ruimbagage vervoerd., dat was geen probleem. Heb jij ervaring dat je een interne Di2 batterij uit je zadelpen moet halen en in je handbagage moet stoppen?Vicenza schreef: ↑09 apr 2019 08:33Lithium batterij zal je niet in de ruimbagage mogen vervoeren als je gaat vliegenmont aigoual schreef: ↑08 apr 2019 17:12 Een VeloVault 2 fietskoffer voor de reizende fietster. Zadel met Di2 batterij hoeft niet eens los (...)
Ik vrees dat je gelijk hebt 

Ik heb zelf geen elektronisch schakelgerei, maar afhankelijk vd capaciteit moeten lithium batterijen als carry-on meegenomen worden. Ingebouwde batterijen zijn doorgaans geen probleem. Of je een di2 batterij net zo ingebouwd vindt als een ipad batterij is open voor discussiemont aigoual schreef: ↑09 apr 2019 09:19Ik heb een keer per ongeluk een Ipad in een koffer ingepakt en als ruimbagage vervoerd., dat was geen probleem. Heb jij ervaring dat je een interne Di2 batterij uit je zadelpen moet halen en in je handbagage moet stoppen?Vicenza schreef: ↑09 apr 2019 08:33Lithium batterij zal je niet in de ruimbagage mogen vervoeren als je gaat vliegenmont aigoual schreef: ↑08 apr 2019 17:12 Een VeloVault 2 fietskoffer voor de reizende fietster. Zadel met Di2 batterij hoeft niet eens los (...)
-
- Forum-lid
Ik heb (via mijn dochter) gelijk even navraag laten doen bij andere de wereld rond reizende triathleten met Di2, geen van hen zegt deze interne batterij uit de zadelpen te halen. Voor wat het waard is...Vicenza schreef: ↑09 apr 2019 17:44 Ik heb zelf geen elektronisch schakelgerei, maar afhankelijk vd capaciteit moeten lithium batterijen als carry-on meegenomen worden. Ingebouwde batterijen zijn doorgaans geen probleem. Of je een di2 batterij net zo ingebouwd vindt als een ipad batterij is open voor discussie
Vorige week nam ik in Rome even de tijd om wat zaken te lezen op de luchthaven aldaar (wegens uurtje vertraging). En daar stond te lezen dat lithium batterijen niet in het vrachtruim mogen. Vraag is natuurlijk in hoeverre men daar op controleert tijdens het scannen van je bagage.mont aigoual schreef: ↑09 apr 2019 19:59 Ik heb (via mijn dochter) gelijk even navraag laten doen bij andere de wereld rond reizende triathleten met Di2, geen van hen zegt deze interne batterij uit de zadelpen te halen. Voor wat het waard is...
-
- Forum-lid
Dank je voor deze aanvullende informatie. Ik las zojuist een artikel dat het een veiligheids issue is. Zekerheidshalve zal ik de batterij in haar handbagage doen om geen risico te nemen. Ze zien op de scanner natuurlijk ook allemaal elektra draden lopen...Heeft natuurlijk ook als voordeel dat de batterij niet leeg loopt, doordat de shifter door de bagage wordt ingedrukt.i-mac schreef: ↑09 apr 2019 20:13 Vorige week nam ik in Rome even de tijd om wat zaken te lezen op de luchthaven aldaar (wegens uurtje vertraging). En daar stond te lezen dat lithium batterijen niet in het vrachtruim mogen. Vraag is natuurlijk in hoeverre men daar op controleert tijdens het scannen van je bagage.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Accu's onder de 100 Wh mag gewoon mee in het ruim, mits de accu gewoon in het apparaat zit. Reserve accu's mag je enkel in de handbagage mee nemen. Zolang je geen E-bike mee wilt nemen is het dus allemaal niet zo spannend.mont aigoual schreef: ↑09 apr 2019 20:26Dank je voor deze aanvullende informatie. Ik las zojuist een artikel dat het een veiligheids issue is. Zekerheidshalve zal ik de batterij in haar handbagage doen om geen risico te nemen. Ze zien op de scanner natuurlijk ook allemaal elektra draden lopen...Heeft natuurlijk ook als voordeel dat de batterij niet leeg loopt, doordat de shifter door de bagage wordt ingedrukt.i-mac schreef: ↑09 apr 2019 20:13 Vorige week nam ik in Rome even de tijd om wat zaken te lezen op de luchthaven aldaar (wegens uurtje vertraging). En daar stond te lezen dat lithium batterijen niet in het vrachtruim mogen. Vraag is natuurlijk in hoeverre men daar op controleert tijdens het scannen van je bagage.