Wind Cycleworks
En nog een paar van de kale frameset:
Frame zou qua verhoudingen niet mijn keuze zijn geweest, maar het zichtbare vakwerk maakt het mooi!
Ook gaaf trouwens, het “opgelegde” logo/letters!
Ook gaaf trouwens, het “opgelegde” logo/letters!
Die kerel fietst zo scherp als een mes; als je brood tegen hem gooit, krijg je het gesneden terug
Niet verkeerd hoe hij in de lak zit. Heb je zelf een afbakoven?
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Erg knap dat je dit allemaal zelf kunt!
Wederom een erg mooie fiets afgeleverd.
Wederom een erg mooie fiets afgeleverd.
Of nog beter: OVER het strand! (maar dan wel met dikke gravelbanden)
...
Bedankt. De verhoudingen komen grotendeels voort uit mijn maten (XXL) en functionaliteit (lange uitsteek zadelpen = direct effect op 'zadelcomfort'). Daarnaast vind ik het zelf ook niet lelijk en speelde het in dit geval ook nog mee om de optische boog van de bovenbuis zo vloeiend mogelijk door te trekken in de seatstays (en stuurpen/stuur). Met minder slope van de bovenbuis zou de overgang bij de zitbuis meer een knik zijn geworden. Maar zoals meestal: dit soort zaken kunnen prima worden aangepast aan de voorkeuren van de klant.
...
Logo is laser-gesneden uit RVS plaat. Daarna handmatig gebogen > opgesoldeerd > netjes gevijld/geschuurd > gepoedercoat > kaalgeschuurd
...
Ik heb inderdaad een oven voor het afbakken van de poedercoat (zelf gebouwd natuurlijk!). Zie ook http://windcycleworks.nl/post/183264133380/poedercoat. Ik zal binnenkort een stukje op de website zetten met de technische achtergronden. Kort samengevat: poedercoat is gewoon harder, taaier en duurzamer dan natlak. En ook hier zijn heel veel kleuren, structuren en special effects mogelijk. Kortom: Perfecte afwerking voor een robuust stalen custom frame! Ook non-WiND frames zijn trouwens welkom voor een verse poedercoat.
...
Bedankt!robbebopper schreef: ↑13 mar 2019 19:31 Erg knap dat je dit allemaal zelf kunt! Wederom een erg mooie fiets afgeleverd.
Leuk dat je een WiND met eigenaar in het wild bent tegen gekomen!
Deze dus:
-----
Bedankt! Het eindresultaat stond al in dit draadje (direct voor de framefotos).
Deze dus: We hebben gisteren een rondje Walcheren gedaan. Hij rijdt heerlijk!
Bedankt en goed dat je de kroon opmerkt. Is een bestaande 'klassieke' kroonlug met een extra huls eroverheen met precies dezelfde buitendiameter als de balhoofdbuis. Maximaal gebruik gemaakt van fillet-brazing om er een vloeiend geheel van te maken. In combinatie met het interne (ZS) balhoofdlager maakt het frame en vork meer tot 1 geheel (wat vaker gebeurt op alu- en carbonframes, maar niet in staal).