Ik heb ingesteld dat elke rit default prive staat. Enkel de race en mtb ritten deel ik dan met strava connecties
Het is zelfs zo dat je op je garmin een ebike profiel kan kiezen. Die komen sowieso niet in de strava segmenten dacht ik
Het E-Bike topic
Tijdens uploaden (of aanpassen als uploaden automatisch gaat) kun je bij 'sport' kiezen voor 'e-bike ride': Die categorie heeft z'n eigen segmenten en dan pak je dus als het goed is geen onterechte KOM's.daniel1975 schreef: ↑11 mar 2019 05:57 Hoe kan ik Stromer ritten dan anders of prive wegzetten in Strava?
Of je kunt je privacy instellingen niet op 'everyone' zetten: Dan komen je resultaten niet in de leaderboards terecht.
Strava
Op zich is het niet raar dat die speed-pedelec niet meer op het fietspad mag (dat ik daar wel met mijn velomobiel mag rijden is raar, maar ik heb daarin keuze), maar mogen wij als burger verwachten dat dit via postbus 51 spotjes en dergelijke wereldkundig gemaakt zou worden? Of mag je van een automobilist verwachten dat hij een 2-wieler met een gele nummerplaat ziet als een brommer?daniel1975 schreef: ↑10 mar 2019 15:47 - nadeel: je bent niets. Geen brommer, geen fietser, niks. Wet noemt je brommer, maar 45km/u rijden kost serieus inspanning en je wil niet met 30km/u tussen gefrustreerde automobilisten rijden. Maar op het fietspad is het snelheidsverschil te groot.
Ik heb vooral het idee dat de medeweggebruikers onwetend zijn gebleven, waardoor de agressie naar speed-pedelecs ontstaat. Daar zou de overheid iets aan kunnen doen.
Elke woon/werk fietser die meer dan 20km enkel fietst zal ooit wel in de verleiding komen om een elektrische fiets te kopen. En zal hoogst waarschijnlijk ooit overstag gaan.
Zelf ben ik al bezweken, net als veel van mijn colega's of die plannen het wel....
Bij mij is de wind de factor geweest om overstag te gaan.
Als je weken aan een stuk s'morgens én s'avonds 25km (strakke) wind op moet fietsen en dan kom je ook nog eens alsmaar meer E-fietsers tegen die daar geen last van hebben......
Ik plooide....
Zelf ben ik al bezweken, net als veel van mijn colega's of die plannen het wel....
Bij mij is de wind de factor geweest om overstag te gaan.
Als je weken aan een stuk s'morgens én s'avonds 25km (strakke) wind op moet fietsen en dan kom je ook nog eens alsmaar meer E-fietsers tegen die daar geen last van hebben......
Ik plooide....
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37853
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Het is zeker niet raar dat een SP niet volgas over het fietspad mag knallen. Terecht zelfs!baron062 schreef: ↑11 mar 2019 09:52 Op zich is het niet raar dat die speed-pedelec niet meer op het fietspad mag (dat ik daar wel met mijn velomobiel mag rijden is raar, maar ik heb daarin keuze), maar mogen wij als burger verwachten dat dit via postbus 51 spotjes en dergelijke wereldkundig gemaakt zou worden? Of mag je van een automobilist verwachten dat hij een 2-wieler met een gele nummerplaat ziet als een brommer?
Ik heb vooral het idee dat de medeweggebruikers onwetend zijn gebleven, waardoor de agressie naar speed-pedelecs ontstaat. Daar zou de overheid iets aan kunnen doen.
Echter, de huidige situatie is ook niet wenselijk. Inderdaad onwetendheid, maar ook op sommige stukken ronduit gevaarlijk. Hier in de stad hebben we meerdere 50km wegen van superstrak mooi asfalt en lange rechte stukken. Geen auto rijdt daar 50.... Ik rij daar bewust volgas om snelheidsverschil te beperken, maar als je bijv gewoon normale kleding aan hebt en serieuze tegenwind haal je zelfs met een Stromer ST3 niet de 40km/u. Met wielerkleding en als geoefend fietser is dan 42-43 haalbaar, maar zit je serieus mee te trappen.
Less is bore
Ik zie het probleem van tegenwind eigenlijk niet. Weken achter mekaar EN in de ochtend EN in de avond tegenwind is natuurlijk onzin. Ik fiets elke dag tussen de 60 en 100 km woon-werk-woon en ik heb of in de ochtend tegenwind of in de avond. Voor mij zal het altijd een nogo blijven om electrisch te fietsen.bikerke schreef: ↑11 mar 2019 09:59 Elke woon/werk fietser die meer dan 20km enkel fietst zal ooit wel in de verleiding komen om een elektrische fiets te kopen. En zal hoogst waarschijnlijk ooit overstag gaan.
Zelf ben ik al bezweken, net als veel van mijn colega's of die plannen het wel....
Bij mij is de wind de factor geweest om overstag te gaan.
Als je weken aan een stuk s'morgens én s'avonds 25km (strakke) wind op moet fietsen en dan kom je ook nog eens alsmaar meer E-fietsers tegen die daar geen last van hebben......
Ik plooide....
Principekwestie
Je weet natuurlijk nooit of dat principe nog geldt als je de 70 gepasseerd bent en zo stram en stijf geworden bent dat gewoon fietsen steeds moeilijker wordt. Maar ik maak me niet echt zorgen dat je al in 2024 overstag bent gegaan
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Ben nu 47.. zie op Strava fitte 70 plussers wekelijks en zelfs dagelijks rondjes maken op de racer...
Overigens ging ik van de week een 60 plusser voorbij die op een oude aangepaste MTB alleen zijn linker been aan het ronddraaien was. Zijn rechterbeen draaide niet. Net alsof de crank loszat. De man was overduidelijk invalide. Maar hij had de gang er nog goed in.
Mijn vrouw heeft overigens al 20 jaar reuma (best heftig) ze is 2 jaar geleden ook gaan fietsen op de MTB en racefiets. Zonder motortje.
Wat ik bedoel te zeggen dat het ook grotendeels een mindset is. Er is altijd wel een valide excuus te bedenken om te gaan fietsen met een motortje. En in deze tijd is het ook compleet (sociaal) aanvaard om een fiets te kopen met een motor. Maar onder de streep zijn er maar heel weinig mensen die ook een motortje echt NODIG hebben. Dit geld voor de e Bikes en voor de speedpedelec. Maar nogmaals zoals ik al eerder schreef iedereen moet zelf weten wat hij doet. Ik veroordeel niemand
Overigens ging ik van de week een 60 plusser voorbij die op een oude aangepaste MTB alleen zijn linker been aan het ronddraaien was. Zijn rechterbeen draaide niet. Net alsof de crank loszat. De man was overduidelijk invalide. Maar hij had de gang er nog goed in.
Mijn vrouw heeft overigens al 20 jaar reuma (best heftig) ze is 2 jaar geleden ook gaan fietsen op de MTB en racefiets. Zonder motortje.
Wat ik bedoel te zeggen dat het ook grotendeels een mindset is. Er is altijd wel een valide excuus te bedenken om te gaan fietsen met een motortje. En in deze tijd is het ook compleet (sociaal) aanvaard om een fiets te kopen met een motor. Maar onder de streep zijn er maar heel weinig mensen die ook een motortje echt NODIG hebben. Dit geld voor de e Bikes en voor de speedpedelec. Maar nogmaals zoals ik al eerder schreef iedereen moet zelf weten wat hij doet. Ik veroordeel niemand
De automobilist zal ook ruimte moeten hebben om in te halen, en die is er niet altijd op hele drukke doorgaande wegen. Ik denk echter dat een brommer met 45 km/uur ook te langzaam bevonden wordt. Want ja, als ik op die wegen 50 rijdt met mijn auto heb je er toch al snel een sliert auto's achter.daniel1975 schreef: ↑11 mar 2019 10:28 Het is zeker niet raar dat een SP niet volgas over het fietspad mag knallen. Terecht zelfs!
Echter, de huidige situatie is ook niet wenselijk. Inderdaad onwetendheid, maar ook op sommige stukken ronduit gevaarlijk. Hier in de stad hebben we meerdere 50km wegen van superstrak mooi asfalt en lange rechte stukken. Geen auto rijdt daar 50.... Ik rij daar bewust volgas om snelheidsverschil te beperken, maar als je bijv gewoon normale kleding aan hebt en serieuze tegenwind haal je zelfs met een Stromer ST3 niet de 40km/u. Met wielerkleding en als geoefend fietser is dan 42-43 haalbaar, maar zit je serieus mee te trappen.
Het lijkt mij gezond als gemeentes tijdens een volgende herinrichtingsronden een soort van bromfietspadsuggestiestrook (hoeveel woordwaarde?) meeneemt in het ontwerp. Op het gevaar af dat er extreem krap ingehaald gaat worden....