Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Retro / oudere fietsen

Gebruikersavatar
thie
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jun 2016 17:02

Gebruikersavatar thie 21 jan 2019 16:09

Het lijkt mij dat inruilen juist wel aantrekkelijk kan zijn, maar het hangt allicht een beetje af van de prijsklasse van je nieuwe fiets. Als je een nieuwe fiets koopt voor 2500 euro zal de FM uiteraard gemakkelijker 250 euro willen geven voor je oude beestje dan wanneer je voor een fiets gaat van zeg 1000-1500 euro. Verder is het helaas geen gewild merk, als ik hem op MP zou zetten zou ik denk een vraagprijs van ca. 175 euro gebruiken. En bij biedingen vanaf 125 euro deed ik hem heel snel weg. In onderdelen verkopen gaat je denk ik niet meer opleveren, misschien dat er een paar krentjes uit de pap worden gevist maar je gaat blijven zitten met een hoop oud ijzer.
De Rosa Nuovo Classico 2017
4x Gazelle Champignon Mondial 1985-88
Motobecane C2S 1980

GerB
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 18 mei 2011 21:46
Locatie: Loon op Zand
Contact

GerB 21 jan 2019 16:10

Keezx schreef: 21 jan 2019 16:00 Zoals beschreven is de mogelijke verkoopwaarde pakweg 150 a 200€...
Met draad bedoelt men draadvelg, voor vouw- of draadband.
Ah ok, thanks. Dat gaat dus hierover? https://defietssite.nl/draadvelg/
De banden zijn wel zulke standaard schwalbes met draad bij mijn weten. Is dat niet gewoon eigenlijk bij elke standaard racefiets het geval?


@thie: bedankt voor de schatting :winkthumb:

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 21 jan 2019 16:18

GerB schreef: 21 jan 2019 16:10
De banden zijn wel zulke standaard schwalbes met draad bij mijn weten. Is dat niet gewoon eigenlijk bij elke standaard racefiets het geval?
Meestal wel, maar oudere fietsen hebben nogal eens tubevelgen en die zijn niet bij iedereen geliefd.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3087
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 21 jan 2019 20:32

Ik zou hem in zijn geheel ter inruil aanbieden. Bij verkoop in onderdelen blijf je geheid met dingen zitten die je niet kunt verkopen.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16281
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 jan 2019 22:07

Als de groep er nog een beetje uitziet, heb ik misschien interesse. Ik ga waarschijnlijk deze week een frame ophalen voor een Tacx fiets. Stuur en stuurpen mag je gewoon aan de shifters laten zitten ;) .

Dan hoef je alleen het frame nog maar te slijten en dat lukt meestal wel.

Het nadeel van het inruilen van een fiets met weinig waarde is dat je de mogelijkheid om korting te bedingen drastisch vermindert.
Campagnolo Ultra Dork

GerB
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 18 mei 2011 21:46
Locatie: Loon op Zand
Contact

GerB 22 jan 2019 10:19

De nieuwe fiets wordt deze en daar krijg ik bij voorbaat al 200 euro korting op omdat ze eerst een andere beloofd hadden die uitverkocht bleek. Ik ben al lang blij als ik daar de pedalen bij kan lullen en eventueel bidonhouders ofzo.

@Ernie C. en ophetkantje: als jullie interesse hebben in de onderdelen is het denk ik het prettigste voor de andere forumleden dat jullie mij een PB sturen? Als Ophetkantje de wielen wil mag Ernie C. wat mij betreft de rest hebben voor een schappelijk bedrag wat jij de groep waard vind. Rest krijg je er dan gratis bij. Ik ben zelf niet zo'n sleutelaar dus ik kan me indenken dat je dan liever zelf alles op een kundige manier demonteert. Heb je eventueel gelijk een frame wat nog heel degelijk is (hoef je daar niets voor uit te geven).

Kurt Retroica
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 feb 2019 16:56

Kurt Retroica 07 feb 2019 17:17

Hoi,
Nieuw hier op het forum, maar al een tijdje aan het fietsen. Tot mijn 18de wedstrijden gereden, daarna heel erg van de studietijd genoten en vervolgens van het eerste salaris toch weer een racefiets gekocht. Het thuisfront beloofd dat het puur voor de lol zou zijn, maar na de eerste keren een groepje te hebben laten lopen, werd het binnen de kortste keren weer serieus volle bak. Ondertussen een stuk ouder en wat rustiger geworden en de liefde voor de oude koersfietsen opgepakt. Ik reed begin jaren 80 koersen en denk met veel plezier nog aan de mooie fietsjes van toen terug.
Paar jaar geleden een Gazelle AA special in de team kleuren van 1983 opgebouwd (zal nog wat foto's plaatsen) en recent een Gios Torino super record 1981 opgebouwd. Het frame is een replica en wordt nog steeds gebouwd door Aldo Gios en zijn zoon Marco. Enig probleem, het is niet een kwestie van even bestellen, het kost je een reis (of twee) naar Italië, maar dan heb je ook wat. Voorbeeld voor het opbouwen was enerzijds de fiets zoals afgebeeld in de Gios brochure van 1981 en anderzijds de fiets waarmee Fons de Wolf reed.
Kurt
IMG_0152.JPG
IMG_0151.JPG
IMG_0150.JPG
IMG_0149.JPG

ronaldmoens
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 apr 2010 12:57

ronaldmoens 07 feb 2019 17:50

WOW!!!
Stoempen en afzien!!

poulain
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 22 mar 2011 21:04

poulain 07 feb 2019 20:30

Ach, wat waren die Gios fietsen toch mooi! Maar hoe kom je aan die "periode correcte"
Super Record onderdelen?

Kurt Retroica
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 feb 2019 16:56

Kurt Retroica 07 feb 2019 21:06

Op de bekende verkoopsites kun je nog steeds een hoop spullen vinden. Daarnaast is het ook een sport geworden in verschillende landen de Marktplaats-achtige sites te vinden en daar te zoeken. Verder is het handig wat 'adresjes' te hebben (regio Tilburg en Eindhoven zitten een paar goede). Beurzen in Nederland hebben mij weinig succes geboden, de Belgische ken ik niet. Verder moet je geen haast hebben. Soms moet je het geluk hebben dat er een mooi object voorbij komt waarbij verkoper geen 'professionele' handelaar is. Soms moet je door het vet en vuil de potentiële schoonheid zien en met veel passie en poetsen tot een zgan object te komen.

Gebruikersavatar
Leim 17
Forum-lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 dec 2015 21:07

Gebruikersavatar Leim 17 07 feb 2019 23:06

Geweldig mooi!
Daar durf je bijna niet op te gaan fietsen....
Die kerel fietst zo scherp als een mes; als je brood tegen hem gooit, krijg je het gesneden terug

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 08 feb 2019 09:01

Erg mooi!! :like:

Plaats reactie