@ Lcsmet:
1. Ik heb uitgelegd waarom ik dat advies geef. Om dat nader toe te lichten: ik heb wel eens een schakelsysteem zien gaan haperen na 'groot-groot icm een korte kooi derailleur'.
2. Daarbij heb ik met geen woord gerept over fabrikanten en handleidingen. Die haal jij erbij.
3. Op een forum kun je inderdaad ook discussiëren over waarvoor een forum is.
Cassette keuze
En mijn ervaring is zelfs dat 52-28 ook mogelijk is met een korte kooi. Ja het is niet goed en het draait ook niet soepel, maar bij voldoende kettinglengte zal je derailleur niet afbreken.marcus66 schreef: ↑07 feb 2019 08:08Niet altijd klakkeloos je persoonlijke ervaring als referentie gebruiken.Mijn persoonlijke ervaring is hetzelfde als de jouwe, maar mijn ervaring is ook dat schakelen met beleid niet iedereen is gegeven. Hiermee wil ik niets zeggen over TS, maar ik zie soms mensen terugschakelen tot 52/28 voordat ze beseffen dat er ook nog een binnenblad is.
![]()
-
- Forum-lid
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 16 jan 2019 21:11
Ik haal vanmiddag mijn Guillem Major op (eindelijk!) daarop is een 11-30 casette gemonteerd. Nu lijkt me dit helemaal waardeloos voor het vlakke Nederland, dus ik heb een 12-25 besteld. Een junior cassette heb ik ook overwogen, maar ben toch bang dat ik dan een paar kransjes ga missen achter en ik wilde het risico niet lopen dat het niet zou passen.
Binnenbad wisselen van 34 naar 39 lees ik ook wisselende berichten over, dus dit leek mij de meest verstandige oplossing. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen
Binnenbad wisselen van 34 naar 39 lees ik ook wisselende berichten over, dus dit leek mij de meest verstandige oplossing. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen
Ik heb deze middag een nieuwe cassette geplaatst. Ik ben van 34-11 naar 25-12 gegaan.
Moet ik in principe iets 'wijzigen' aan mijn achterderailleur behalve de b-schroef? Het bereik via H en L blijft in principe gelijk, toch?
Ik vraag het omdat ik het schakelen niet 100% goed krijg zoals voorheen.
Moet ik in principe iets 'wijzigen' aan mijn achterderailleur behalve de b-schroef? Het bereik via H en L blijft in principe gelijk, toch?
Ik vraag het omdat ik het schakelen niet 100% goed krijg zoals voorheen.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
In principe juist,Drossie2 schreef: ↑07 feb 2019 14:27 Ik heb deze middag een nieuwe cassette geplaatst. Ik ben van 34-11 naar 25-12 gegaan.
Moet ik in principe iets 'wijzigen' aan mijn achterderailleur behalve de b-schroef? Het bereik via H en L blijft in principe gelijk, toch?
Ik vraag het omdat ik het schakelen niet 100% goed krijg zoals voorheen.
Heb je achter de 11-34 de spacer weggehaald?
Euh, nee. Waar zit die? Op de body?t2300 schreef: ↑07 feb 2019 14:40In principe juist,Drossie2 schreef: ↑07 feb 2019 14:27 Ik heb deze middag een nieuwe cassette geplaatst. Ik ben van 34-11 naar 25-12 gegaan.
Moet ik in principe iets 'wijzigen' aan mijn achterderailleur behalve de b-schroef? Het bereik via H en L blijft in principe gelijk, toch?
Ik vraag het omdat ik het schakelen niet 100% goed krijg zoals voorheen.
Heb je achter de 11-34 de spacer weggehaald?
Heb gewoon de cassette afgenomen en de nieuwe geplaatst.
Edit: ik ben van een 11 speed naar een 11 speed cassette gegaan. Is er dan wel een spacer?
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
De HG700 en Hg 800 zijn smaller gebouwd. Op een 11v body heb je dan een vulring nodig van 1,85mm.
Precies dit ja, daarom mijn vraag.
En kennelijk zit die er nog en zal daarom het schakelen niet lekker gaan.
Deze cassette 11-34 is daarom ook op een MTB body te gebruiken. Bij Road body moet dus een opvulring ertussen.