Nu ik een nieuwe fiets heb, wordt het ook wel eens tijd voor een nieuwe fietscomputer. De oude deed niet veel meer dan actuele en gemiddelde snelheid, tijd en afstand.
Ik wil graag ook kunnen navigeren zodat ik wat gemakkelijker buiten de bekende routes kan fietsen en een hartslagmeter (incl band, want die heb ik niet) zou ook fijn zijn.
Nu zit ik een beetje te kijken naar de Garmin Edge 130 en de Polar V650. Beide volgens mij prima, ook dezelfde prijscategorie.
Ik ben wel benieuwd of er nog adviezen of ervaringen betreffende deze artikelen zijn, of andere suggesties?
Goede fietscomputer
- Supergrover
- Forum-lid HC
ja hoor, hier
Laatst gewijzigd door Supergrover op 29 jan 2019 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Een aankoop van een fietscomputer moet je wel goed voorbereiden je zit er een hele tijd aan vast. Kans bestaat dat als je een toestel koopt dat momenteel wel aan je eisen voldoet maar na enkele maanden serieus te fietsen je toch liever enkele functies extra had wat niet zou kunnen.
Ik zou dus zeker ook iets duurdere toestellen bekijken als je al aan een budget van 220 euro zit
Hangt natuurlijk idd vooral af van wat jij wil, lees maar eens wat topics hier door
Enkele mogelijkheden:
garmin edge 520 of 820
wahoo bolt of element
mio en polar hebben ook interessante opties
bryton zeker ook
Ik zou dus zeker ook iets duurdere toestellen bekijken als je al aan een budget van 220 euro zit
Hangt natuurlijk idd vooral af van wat jij wil, lees maar eens wat topics hier door
Enkele mogelijkheden:
garmin edge 520 of 820
wahoo bolt of element
mio en polar hebben ook interessante opties
bryton zeker ook
Idem. Ben overgestapt van een Garmin Edge 820 naar de Edge Explore. Te koop vanaf € 229,- Groter scherm, nagenoeg gelijk aan de 1030, en voldoende mogelijkheden voor sensoren. Als je geen wedstrijdrijder bent heb je hieraan meer dan voldoende.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Bij Decathlon voor een 35 euro (Ant+/bluetooth) : https://www.decathlon.nl/p/hartslagband ... 95&c=ZWART
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
Cobus Ridley
- Forum-lid
Heb zelf de Wahoo Elemnt Bolt en ben daar echt helemaal blij mee,