Alles over vakanties op én met de fiets

Toertocht Le Grand Depart (Tour de France Rotterdam) -1 juli

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 02 jul 2010 17:49

[quote="Bert01"][quote="dijkjes"]louise volgens mij was dat geen officeel waterpunt maar een tentje die wat knaken wou verdienen[/quote]

Stond met exact dezelfde bebording aangegeven als de overige rustpunten, was wel hoofdzakelijk bedoeld voor de 40km rijders. (hij stond na zo'n 27 km dacht ik)
[/quote]

Klopt helemaal.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

chichi
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 okt 2005 23:17

chichi 03 jul 2010 03:53

Ik heb mijn bidon op meerdere plaatsen bijgevuld. Eerst al in Zwijndrecht bij het rustpunt van de 40 km. 10 km later koffie gedronken aan de Maas waar ook een bord stond. Bij het rustpunt van de 120 km stond mijn tellertje op 62 kilometer daar heb ik sportdrank gekregen en bananen en water. In Numansdorp heb ik weer mijn bidon bijgevuld bij een restaurant waar volgens een bord van de organisatie je je bidons kon bijvullen. In s'-Gravendeel kreeg ik ook nog een flesje water toegereikt daar drie alleraardigste jongens.
Bij de finish lekker een pintje gepakt op een leuk feestterrein waar ik vandaag voetbal heb gekeken.

Al met al zeer geslaagd.

Natuurlijk waren er ook wel wat minpuntjes, maar die vielen weg bij de goede verzorging die ik heb gehad. heb nooit met een lege bidon gezeten


honza
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 28 dec 2008 17:39

honza 03 jul 2010 10:53

Ik vond het een leuke tocht. Lekker doorgereden en onderweg weinig problemen gezien (we zaten redelijk voorin). Alleen qua eten en drinken was het wat minder geregeld.

En complimenten voor de verkeersregelaars!

Mijn beste actie was het omwisselen van mijn shirt van maat M naar maat S. Wat heb ik veel mensen in veel te grote shirts gezien zeg! :D

mauricev
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 jun 2009 16:03

mauricev 03 jul 2010 13:09

Inderdaad, die shirts vallen groot uit zeg!

Ik heb maat M gekregen. Iemand een S je die hem wilt ruilen? Ik heb hem één keer gedragen en natuurlijk is hij gewassen.

padelzijn
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 aug 2009 00:09

padelzijn 03 jul 2010 21:58

[quote="leenpol"]....Zag er na de Heinenoordtunnel uit als een kolenboer hahaha. Fiets ook... ;-( Maar die glimt al weer.
.[/quote]

Huh? Ik kom er bijna iedere dag doorheen op fiets of scooter en dit is nieuw voor mij... ik herken dit niet terwijl ik toch een spierwitte fiets heb... *kijkt nog eens kritisch maar ja hij is nog steeds wit*. Kan het geen andere oorzaak hebben? Smog of de uitstoot van ingebouwd cancelara motortje bij wat mederenners?
Ik fiets dus ik besta.

rory
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 jul 2009 16:57

rory 03 jul 2010 22:11

Er lag toch echt een hoop water in de tunnel, en als je dan op je racefiets zit zonderspatborden met 60km+ spat het wel aardig in de ronde.

Ga er niet vanuit dat ze het speciaal voor alle mensen hebben gedaan die die dag erdoor heen gingen?
Elke afdaling heeft een klim...

padelzijn
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 aug 2009 00:09

padelzijn 03 jul 2010 22:41

[quote="Rory"]Er lag toch echt een hoop water in de tunnel, en als je dan op je racefiets zit zonderspatborden met 60km+ spat het wel aardig in de ronde.

Ga er niet vanuit dat ze het speciaal voor alle mensen hebben gedaan die die dag erdoor heen gingen?[/quote]

Ah, spattend water. Ik dacht dat men bedoelde dat er een soort van uitlaatfijnstofkoolstoftroep voor de rotzooi verantwoordelijk was. Maar water is ook vreemd. Eigenlijk alleen op dagen met zeer zware regenval loopt de tunnel vol omdat de pompen het niet aan kunnen maar normaal is hij behoudens wat condensvocht droog. Wellicht het landbouwverkeer (het is tenslotte de landbouwtunnel waar we allemaal illegaal doorheen fietsen) die wat water hebben verloren. Ivm droogte doen die niets anders als sproeien.
Ik fiets dus ik besta.

chichi
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 okt 2005 23:17

chichi 03 jul 2010 23:42

Zal vast niet illegaal zijn. Organisatie zal heus wel toestemming hebben gevraagd

padelzijn
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 aug 2009 00:09

padelzijn 04 jul 2010 00:41

[quote="ChiChi"]Zal vast niet illegaal zijn. Organisatie zal heus wel toestemming hebben gevraagd[/quote]

Twijfelachtig, gevraagd misschien wel maar m.i. zeer onwaarschijnlijk dat de landbouwtunnel is opengesteld voor fietsen. Is eerder bij meer nijpende situatie's ook niet gedaan. Want eigenlijk is het levensgevaarlijk met al die landbouwvoertuigen in die enkele buis. En dan zie ik RWS nog niet het juridisch risico op aansprakelijkheid nemen.

Niet dat iemand zich normaliter iets van dat verbod aan trekt, dat dan ook wel weer niet.

PS idd een dikke pluim voor de organisatie, ik heb de 40 gefietst samen met ongeoefende collega's en zelfs voor fietsleken was alles helder, duidelijk en veilig. EN ik had een XXL shirt gevraagd en had een XL in mijn tasje zitten. Geluk bij een ongeluk dus met die afgekeurde Perry Sport tenten als shirt.
Ik fiets dus ik besta.

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 04 jul 2010 13:09

Ik weet niet wat voor zooi het is geweest. Maar zelfs na twee keer wassen heeft mijn hoofd huishoudelijke dienst de hoop opgegeven dat eht er uit gaat..............

Ah, spattend water. Ik dacht dat men bedoelde dat er een soort van uitlaatfijnstofkoolstoftroep voor de rotzooi verantwoordelijk was. Maar water is ook vreemd. Eigenlijk alleen op dagen met zeer zware regenval loopt de tunnel vol omdat de pompen het niet aan kunnen maar normaal is hij behoudens wat condensvocht droog. Wellicht het landbouwverkeer (het is tenslotte de landbouwtunnel waar we allemaal illegaal doorheen fietsen) die wat water hebben verloren. Ivm droogte doen die niets anders als sproeien.[/quote]
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

rory
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 jul 2009 16:57

rory 04 jul 2010 13:15

[quote="janjmagic"]Ik weet niet wat voor zooi het is geweest. Maar zelfs na twee keer wassen heeft mijn hoofd huishoudelijke dienst de hoop opgegeven dat eht er uit gaat..............

[/quote]

Bij mij zitten ook nog een aantal spetters die er niet uit te krijgen zijn, zelfs niet met een vlekverwijderdaar.
Dus eigenlijk ben ik dr niet heel erg blij mee, ze zijn wel klein en niet heel erg aanwezig maar eruit gaan doen ze niet meer.
Elke afdaling heeft een klim...

pongy
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 mar 2010 20:24

pongy 04 jul 2010 14:42

Mijn kleding zat ook helemaal onder de spetters na 2x door te tunnel te hebben gereden. Wtf is het voor spul, ik krijg het er niet uit!

Plaats reactie