Alles over vakanties op én met de fiets

Toertocht Le Grand Depart (Tour de France Rotterdam) -1 juli

Gebruikersavatar
magoo
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 nov 2006 14:52

Gebruikersavatar magoo 26 mar 2010 11:47

Weten jullie wat de route is van deze tocht? Als ik op de site kijk zie ik dat ik wel al kan inschrijven én betalen, maar een route is nog niet bekend. Vind ik toch een beetje slordig.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

mauricev
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 jun 2009 16:03

mauricev 27 mar 2010 12:29

Het is inderdaad raar dat de route nog niet bekend is gemaakt. Enige wat bekend is is dat het start bij De Kuip en eindigt bij Ahoy.

Wat ik ook een beetje raar vind is dat er word gestart in groepen, dat begrijp ik nog wel maar de start is van 09.30 tot 11.30. Dus dan meld je je om 09.00 en dan krijg je te horen dat je bijvoorbeeld start om 11.30. Dat word dan lang wachten. Dit zal me eerste toertocht worden dus ik weet niet of dit normaal is? Leuk lijkt het me in ieder geval niet.

chichi
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 okt 2005 23:17

chichi 07 apr 2010 18:08


wtacwaterstad
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 dec 2009 18:51

wtacwaterstad 09 apr 2010 18:43

[quote="WTAC Waterstad"]Wat is dit voor slap stukl wat de toerfietsers krijgen voorgeschoteld. Ik heb vandaag een stuk van deze tocht gereden. Nou ja gereden elke paar honderd meter een stoplicht en dat over fietspaden van minder dan 2m breed.
Ook de datum van donderdag 1 juli is erg onhandig, tenslotte zijn er mensen die moeten werken. Ik rijd nu de zaterdag editie van de tour de rotterdam, deze ziet er een stuk beter georganiseerd uit en ook hier krijg je een orgineel Tour de France herinneringshirt [/quote]

chichi
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 okt 2005 23:17

chichi 09 apr 2010 22:08

Ik zie het probleem ook niet. Twee verschillende data en twee verschillende tochten.

Wat is het probleem?
Dat de tocht van 1 juli de officiele status heeft van de Tour de France en die van 3 juli slechts als side-event? What's in a name!

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 09 apr 2010 22:16

Het probleem is dat de beste mannen al bijna een jaar hun uiterste best doen iets te organiseren wat in hun ogen uniek in zijn soort is, een toertocht rondom de tour start in Rotterdam!

Komt er ineens een tweede, financieel veel grotere partij op de proppen, mag zich officieel event noemen en lijkt het side-event onder de veren te willen schieten met een shirt, een veel grotere exposure en vroegere datum.

In Rotterdam zeggen we dan dat je je dan flink genaaid voelt.


Alleen de manier waarop ze nu terug proberen te naaien is een beetje moedeloos met de broek op de knieen heen en weer huppelen.




FacebookS3RSSite

zillion
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2010 16:34

zillion 10 apr 2010 22:55

Er is ook niks mis met 2 toertochten, de een op donderdag en de ander op zaterdag... Maar om nou de andere toertocht zwart proberen te maken getuigt niet echt van een sportieve instelling, en zeker als je argumenten geen steek houden niet. Wellicht dat Kees (zoals in zijn interview te lezen is) gewoon had gehoopt een hele hoop geld te kunnen binnenhalen voor zijn vereniging, en door de toertocht op donderdag erbij nu wellicht minder deelnemers krijgt.

Ik ben er in ieder geval donderdag bij, en vind het officiele shirt geweldig!

[img=http://www.toertochtgranddepart.nl/img/shirt_2.png]

mrepic
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 feb 2010 22:23

mrepic 19 apr 2010 23:57

Ik ga hem ook rijden, we gaan voor de 120km hebben we meteen goed de omgeving gezien :)

Shirtje is idd helemaal niet verkeerd.

Bij de Giro toertocht moet je alleen al voor het shirt 37 eu betalen naast de 25 eu inschrijf geld heb ik me laten vertellen.
You can never be too Specialized!

johanandijk
Forum-lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 10 mar 2009 20:04
Locatie: Andijk

johanandijk 17 mei 2010 13:03

ik ga ook lekker fietsen daar! samen met de vrouw lekker rustig aan.

kom nooit in 010 en ben wel benieuwd hoe het daar fietsen is, zijn er meer mensen uit de kop van NH die die kant opgaan?

laten we afwachten en daarna feedback geven.
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;

mauricev
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 jun 2009 16:03

mauricev 19 mei 2010 18:22

Ik ga voor de 70 kilometer samen met me broer. Misschien dat ik twee dagen daarna de andere toertocht van 140 kilometer alleen ga doen. Maar daar moet ik nog even over na denken.

kikker
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 03 jan 2006 11:49

kikker 21 mei 2010 12:52

Kan iemand mij vertellen hoe ik met het openbaar vervoer (en fiets) op donderdag bij de startlocatie kom?
Volgens de NS site is halte Stadion donderdag 1 juli niet in gebruik.
Ik kom uit de richting Amsterdam. I.v.m. de te verwachte drukte lijkt het me niet handig met de auto te gaan. Heb de vraag uiteraard eerst (meerdere keren) bij de organisatie gesteld, maar die geven niet thuis....

huubcs
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 28 jul 2009 23:33

huubcs 21 mei 2010 17:09

[quote="Zillion"]

Ik ben er in ieder geval donderdag bij, en vind het officiele shirt geweldig!

[img=http://www.toertochtgranddepart.nl/img/shirt_2.png][/quote]

Voor iedereen die graag een truitje heeft

zie hier :-])

Plaats reactie