Heeft er iemand tips voor leuke routes in de zuidelijke Eifel of oostelijk Luxemburg?
Ik heb de zoek functie op Eifel al geprobeerd, maar vind dan voornamelijk routes in de noordelijke- en Vulkaan Eifel; ik ga straks een stukje zuid-westelijker zitten (in de buurt van Vianden, maar nog wel in Duitsland).
De standaard Eifel info sites geven weinig info over deze streek (en zijn bovendien doorgaans gericht op vlakkere routes). Ik zoek juist routes met stevig klimwerk. Tips voor goede kaarten (die het liefst zowel de zuid- eifel als luxemburg bestrijken) zijn welkom.
tour tips Zuid-Eifel/Luxemburg
Even omhoog duwen...
Ik zie op bikely een prachtige route door Luxemburg/Klein Zwitserland. Verder weinig andere routes in die buurt gevonden....Iemand moet toch daar in de buurt wel eens gefietst hebben?
Ik zie op bikely een prachtige route door Luxemburg/Klein Zwitserland. Verder weinig andere routes in die buurt gevonden....Iemand moet toch daar in de buurt wel eens gefietst hebben?
Ambitie: veel
Tijd: te weinig
Kijk eens op de website van www.lacharlygaul.lu
Is een stevige cyclo die een groot deel van Luxemburg aandoet, waaronder ook de Mont St Nicolas in Vianden. De volledige routebeschrijving van 2006 staat er nog op denk ik.
Is een stevige cyclo die een groot deel van Luxemburg aandoet, waaronder ook de Mont St Nicolas in Vianden. De volledige routebeschrijving van 2006 staat er nog op denk ik.
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !
In 2006 maakte ik een paar mooie ritten vanuit Larochette. Leuk zijn de beklimmingen vanuit het Mullerthal naar bijv. Berdorf en Consdorf. De klim naar Berdorf is vanaf Echternach ook mooi. Je komt dan door de Gorges de la Loup. Vergeleken bij de Franse gorges is dit "behelpen" maar 't blijft de moeite waard.
De Mont St Nicholas is pittig vanuit Vanden. Je begint over en stuk kinderkopjes om vervolgens over een mooi breed asfalttapijt naar de top te slingeren. Op de top (een kleine 500m) ligt een kunstmatig meer. Heeft iets met de energievoorziening te maken.
Ik heb een verslagje van mijn ritten beschikbaar.
http://www.geocities.com/martinkool/2006Luxemburg.html
De Mont St Nicholas is pittig vanuit Vanden. Je begint over en stuk kinderkopjes om vervolgens over een mooi breed asfalttapijt naar de top te slingeren. Op de top (een kleine 500m) ligt een kunstmatig meer. Heeft iets met de energievoorziening te maken.
Ik heb een verslagje van mijn ritten beschikbaar.
http://www.geocities.com/martinkool/2006Luxemburg.html
Leef! Fiets!
Met alle dank aan bovenstaande posters voor hun suggesties, hierbij nog een kickje om te kijken of er nog meer forummers zijn met suggesties voor routes in Luxemburg en Zuid Eifel.
Heeft er iemand nog een fiets-geschikte kaart te koop van deze regio?
Heeft er iemand nog een fiets-geschikte kaart te koop van deze regio?
Ambitie: veel