Grote rondes zonder oortjes?
Denk je dat het veel verschil maakt als een plan in de auto bedenken en het niet per oortje vertellen, maar aan de renner die terug komt zakken naar de auto?
Of denk je dat het veel nut heeft als ze vanuit de auto vertellen dat je nu op kop moet gaan rijden met een vermogen van 413.5 Watt, een cadans van 108 omwentelingen met een hartslag van 163, terwijl ze precies 21 keer per minuut moeten ademhalen en dat ze hun piemel vandaag links moeten dragen, terwijl die renner die dag maar 411 en 3/8e Watt kan trappen?
Het gaat uiteindelijk altijd nog steeds om wat een renner die dag kan presteren en veel minder om wat er in de auto uit wordt gedacht.
Of denk je dat het veel nut heeft als ze vanuit de auto vertellen dat je nu op kop moet gaan rijden met een vermogen van 413.5 Watt, een cadans van 108 omwentelingen met een hartslag van 163, terwijl ze precies 21 keer per minuut moeten ademhalen en dat ze hun piemel vandaag links moeten dragen, terwijl die renner die dag maar 411 en 3/8e Watt kan trappen?
Het gaat uiteindelijk altijd nog steeds om wat een renner die dag kan presteren en veel minder om wat er in de auto uit wordt gedacht.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 38298
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik denk van wel ja.
De kopman gaat zich niet af laten zakken, de knecht kan er niet altijd bij komen. Er moeten meer eigen beslissingen worden genomen.
De kopman gaat zich niet af laten zakken, de knecht kan er niet altijd bij komen. Er moeten meer eigen beslissingen worden genomen.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 38298
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
+1
Less is bore
+1Karl66 schreef: ↑13 dec 2018 20:50 Denk je dat het veel verschil maakt als een plan in de auto bedenken en het niet per oortje vertellen, maar aan de renner die terug komt zakken naar de auto?
Of denk je dat het veel nut heeft als ze vanuit de auto vertellen dat je nu op kop moet gaan rijden met een vermogen van 413.5 Watt, een cadans van 108 omwentelingen met een hartslag van 163, terwijl ze precies 21 keer per minuut moeten ademhalen en dat ze hun piemel vandaag links moeten dragen, terwijl die renner die dag maar 411 en 3/8e Watt kan trappen?
Het gaat uiteindelijk altijd nog steeds om wat een renner die dag kan presteren en veel minder om wat er in de auto uit wordt gedacht.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Maar als het probleem teveel data is... Dan moet je daar wat aan doen, niet aan de oortjes .
En dat hele sky verhaal hier terecht komt, geeft eigenlijk wel aan dat de perceptie is dat de controle nemen van een ploeg het echte probleem is.
De oorzaak is dan echt niet de oortjes, maar het budget, en daarmee de renners. Zoals al vaker naar voren is gekomen. Plus, nu is het sky, vroeger was 't us postal en daarvoor 't mobile. Simpelweg de meest dominante ploeg van het moment voor de grote rondes. Ongeacht welke technologie er al dan niet is.
En dat hele sky verhaal hier terecht komt, geeft eigenlijk wel aan dat de perceptie is dat de controle nemen van een ploeg het echte probleem is.
De oorzaak is dan echt niet de oortjes, maar het budget, en daarmee de renners. Zoals al vaker naar voren is gekomen. Plus, nu is het sky, vroeger was 't us postal en daarvoor 't mobile. Simpelweg de meest dominante ploeg van het moment voor de grote rondes. Ongeacht welke technologie er al dan niet is.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
En wat doet Sky als er iemand in een lastige etappe vroeg weg springt? Keep calm and just follow the plan. Gewoon hetzelfde als wat ze altijd doen, tempo rijden.daniel1975 schreef: ↑13 dec 2018 20:55 Ik denk van wel ja.
De kopman gaat zich niet af laten zakken, de knecht kan er niet altijd bij komen. Er moeten meer eigen beslissingen worden genomen.
9 van de 10 etappes verlopen ook exact hetzelfde zonder oortjes, als het niet nog vaker is.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 38298
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Precies; als die oortjes dan zo weinig invloed hebben, waarom zoveel gebruiken? Wat wordt er dan besproken?
Dat strak op kop rijden klopt, kennen we al 20jr op deze wijze. Maar nu wordt alles tijdens koers door gegeven.
Dat strak op kop rijden klopt, kennen we al 20jr op deze wijze. Maar nu wordt alles tijdens koers door gegeven.
Less is bore
Dat geregisseer vanuit de auto zal altijd blijven.
Met of zonder oortjes
Mooi voorbeeld een aantal jaar geleden van de Cervelo-ploeg toen van Poppel Serge Pauwels even kwam vertellen, vanuit de auto, dat hij zich moest laten lossen uit de kopgroep om Sastre te helpen.
Ook als ik de beruchte Sky-trein zie rijden is er altijd wel één die nog even voordat hij moet lossen nog eventjes bidons en gelletjes gaat halen bij de ploegauto.
Zonder oortjes zou hij ook de tactiek mee krijgen.
(Desnoods op een papiertje ala Koeman. )
Met of zonder oortjes
Mooi voorbeeld een aantal jaar geleden van de Cervelo-ploeg toen van Poppel Serge Pauwels even kwam vertellen, vanuit de auto, dat hij zich moest laten lossen uit de kopgroep om Sastre te helpen.
Ook als ik de beruchte Sky-trein zie rijden is er altijd wel één die nog even voordat hij moet lossen nog eventjes bidons en gelletjes gaat halen bij de ploegauto.
Zonder oortjes zou hij ook de tactiek mee krijgen.
(Desnoods op een papiertje ala Koeman. )
-
- Forum-lid
- Berichten: 815
- Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40
Naar mijn mening is het voordeel van geen oortjes dat je als kijker meekrijgt dat er wordt gecommuniceerd (en kan genieten van het schouwspel wanneer de renner en ploegleider het niet eens zijn ) plus dat de renner naar de ploegleider toe moet voor informatie.
Nu zie je opeens vier renners hun rug rechten en eensgezind naar voren rijden, dat ziet er onnatuurlijk uit.
Nu zie je opeens vier renners hun rug rechten en eensgezind naar voren rijden, dat ziet er onnatuurlijk uit.
Dus dan komt de volgauto straks weer naar voren gereden...daniel1975 schreef: ↑13 dec 2018 20:55 Ik denk van wel ja.
De kopman gaat zich niet af laten zakken, de knecht kan er niet altijd bij komen. Er moeten meer eigen beslissingen worden genomen.
Die data-overload valt ook wel mee, het gaat om een concurrent die op achterstand staat of een renner die vooruit is. Laten we nou niet gaan doen alsof wielrennen hogere wiskunde is. Dat Froome de zenuwen van een oud wijf heeft, verandert daar niet zoveel aan.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets