Op zoek naar een echte uitdaging voor komend jaar kwam ik deze tocht tegen.
http://www.marmottegranfondoseries.com/ ... .php?C=131
Heeft iemand deze al gereden? Ben benieuwd naar de ervaringen.
Superfondo les Stations de Valais
-
thijsco....
- Forum-lid
Afgelopen jaar de Granfondo gereden... Prachtige omgeving, goede organisatie (op z'n Zwitsersers) en mooi parcours met pittige (onverharde) slotklim... Toen ik 's avonds in Le Châble wat zat te eten op een terras kwamen er nog steeds finishers van de Ultrafondo langs.
Deze dit jaar gereden. Kan je garanderen dat het een uitdaging is
(voor mij toch zeker)
7 uur weg en 18u binnen, volledige dagvulling dus.
Organisatie was mi in orde, meer dan voldoende bevoorrading met veel keuze.
Eerste twee klims waren percentages +10% waardoor deze er meteen inhakten.
Overigen waren meer lopend.
Zelf halverwege enorm moeilijk gehad waarna ik na langere stop er terug volledig doorkwam.
Nog het belangrijkste : enorm mooie omgeving!
7 uur weg en 18u binnen, volledige dagvulling dus.
Organisatie was mi in orde, meer dan voldoende bevoorrading met veel keuze.
Eerste twee klims waren percentages +10% waardoor deze er meteen inhakten.
Overigen waren meer lopend.
Zelf halverwege enorm moeilijk gehad waarna ik na langere stop er terug volledig doorkwam.
Nog het belangrijkste : enorm mooie omgeving!
Dat het zwaar wordt is duidelijk. Ik had het parcours al bekeken. En dus is het een echte uitdaging en een mooi doel om naar toe te werken.
Klopt het dat de laatste klim onverhard is? En heb je enig idee hoe ver het is van de finish naar de start locatie?
Klopt het dat de laatste klim onverhard is? En heb je enig idee hoe ver het is van de finish naar de start locatie?
De Col de Croix de Coeur is idd niet verhard, maar een redelijk vast grindweggetje. Van Verbier terug naar Martigny kan met een treintje (alleen even afdalen naar Le Chable, ca. 7 km, dat kan zelfs eventueel ook nog met het kabelbaantje), maar je kan ook doorfietsen naar Martigny zelf, dat is ca. 25 km en alleen maar naar beneden, je daalt 1000 hms. Het laatste stuk is niet het lekkerste fietsen (doorgaande weg naar de Grote St. Bernard die druk kan zijn) maar omlaag stoort dat al minder.
Onverharde gedeelte is inderdaad goed te doen. Pittige tocht, vooral omdat het de hele tijd op en neer is. Afdaling naar Martigny is ongeveer 3 kwartier. Eerste 7 km gaan vlot naar beneden. Daarna is het wel flink bijtrappen, maar in een groepje was je er ook zo.