Dat zei hij gister niet. Hij zei dat hij zwakker was dan Eddy Merckx
https://sporza.be/nl/2018/11/19/tweets- ... vlaeminck/
Fiets Magazine nr. 11-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Dat zei hij gister niet. Hij zei dat hij zwakker was dan Eddy Merckx
dat heeft roger nog nooit gezegd dat hij beter zou zijn geweest dan Merckx. Zijn idolatie voor Merckx is daar voor veel te groot (zijn zoon noemt trouwens Eddy).PassoEira schreef: ↑19 nov 2018 18:23Dat zei hij gister niet. Hij zei dat hij zwakker was dan Eddy Merckx
https://sporza.be/nl/2018/11/19/tweets- ... vlaeminck/
Het lijkt me vrij duidelijk dat VdP heel wat meer fysieke capaciteit heeft dan Nys. Het was eigenlijk al duidelijk tijdens zijn laatste jaar dat ook VanAert fysiek beter was dan wat Nys ooit geweest was (VanAert kon dat ook aantonen met zijn resultaten in het lab).MarkVeenstra schreef: ↑19 nov 2018 11:26 ............
Het enige verschil is dat de belgen nog wel eens tegen elkaar reden. En vd Poel nu veel beter is en dat in ronde 2 of 3 dan ook maar beslist. Ik vraag mij nu af, is vd Poel zo goed, zeg beter dan de Sven Nys in zijn topjaren? Of is de concurrentie momenteel minder, in de breedte, dan die tijd van Nys, Groenendaal, en de rest van het vlaamse leger?
Met de capaciteiten van VdP moet het mogelijk zijn om zichzelf handicaps op te leggen die zijn overwicht benadrukken, zoals Nys dat ook deed in z'n goeie jaren; afstappen om de bandendruk te verlagen, iedereen laten passeren om nadien iedereen op te rapen, of een defect veinzen om iedereen te laten rijden. Zo'n zaken bouwen mee aan de mythe. Nadeel is wel dat dat soms ook mislukt.
Hier ook geen fan van de mens DeVlaeminck maar na Merckx komt hij inderdaad op de tweede plaats (als klassiek renner).fiedoo schreef: ↑19 nov 2018 18:43 ..........
Wat het kloppen van Matthieu betreft, is een beetje een nutteloze discussie. Andere tijden andere wetten. Wat ik wel weet is dat na Eddy Merckx Roger DV de beste klassieke renner aller tijden is ( ondanks de aanwezigheid van Eddy Merckx) , zelfs beter dan Van Looy. Met 7 overwinningen oin de tirreno adriatico, winst in de RV Zwitserland, bijna alle klassiekers gewonnen waaronder 4x P-R,, wereldkampioen veldrijden ( ondanks zijn broer Eric), een hoop zeges in de Giro, enz.. vind ik dat eigenlijk nog geen grootspraak maar wel praat voor de vaak, je kunt het toch niet meer weten.
Maar ik denk dat hij zelf niet eens beseft hoe zielig hij soms over komt met altijd naar 't verleden te verwijzen.