Orlok schreef: ↑02 okt 2018 16:01
raiju schreef: ↑02 okt 2018 15:11
serbak schreef: ↑02 okt 2018 11:59
Is Vittoria Pitstop onbeperkt houdbaar of moet je af en toe een nieuw spuitbusje bestellen? En is Vittoria Pitstop eigenlijk het beste voor pech onderweg of zijn er betere middelen?
Met zoiets:
https://www.fruugo.nl/genuine-innovatio ... gKpnvD_BwE
als de vloeibare latex het niet dicht. Oppompen met een klein pompje. Dit werkt sneller en gemakkelijker dan een binnenband erin.
Heb je dat dan wel eens gedaan, een leeg gelopen tubelessband met een klein pompje oppompen.?
Nee..... want dit is wat er bij mij gebeurt:
1: Als je er op tijd bij bent en de band nog gewoon goed op de velg zit is het geen probleem.
-zonder de band er af te halen of wiel uit de fiets .
-vinger op het gat, gat op de grond zodat de lucht in de band blijft.
-Tool + worm klaar maken en goed diep aanbrengen.
-Bij pompen tot gewenste druk.
Als je rustig doorwerkt 3 minuten. Met de dure dyna plug of sahmurai zou je nog sneller kunnen zijn.
2: Als de band er compleet af loopt of naar binnen in het velgbed schiet dan moet je toch dat binnen bandje pakken.
Als je bovenstaande geval 1 met je co2 patroon probeert op te lossen dan is het op pompen van 1 tot ongeveer 5 bar met een patroon. Die kun je daarna half weggooien. Vandaar de pomp.
Geval 2 het gat is te groot/band ligt eraf, met je co2 patronen krijg je hem er na reparatie misschien ook niet goed op, dat risico neem k niet. Dan sta je daar met 1 lege band en 2 lege patronen. Heb je toch weer dat pompje nodig.
Misschien had mijn uitleg in eerste instantie wat langer gemogen. Fijn dat je me er zo subtiel op wijst.