Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Trek domane 5,2

gregvt
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 aug 2015 10:11

gregvt 23 sep 2018 15:52

Beste forumleden,

Ik zoek een carbon tweedehandsfiets met endurance geometrie die een verbetering moet inhouden tov mijn huidige bulls desert falcon uit 2008,
Ik heb op een zoekertjes site gestoten op een trek domane 5,2 uit 2013 , in de juiste maat , in carbon , ultegra en waar naar zeggen van de verkoper geen 3000 km mee is gereden en al een paar jaar op stal staat,

Ik lees veel goede kritieken over deze trek madone (ook deze van 2013) maar hij is natuurlijk al een paar jaar oud waardoor er niet de nieuwste materialen zijn gebruikt. De ultegra is wellicht niet beter dan een huidige 105 (maar ik heb ook niet meer nodig).

Vooral de kostprijs is interessant (600 euro). Nieuw kostte die rond de 2400 euro heb ik op internet gezien en ik dacht eraan deze als basis te gebruiken om dan één en ander te gaan upgraden (wielen, breder stuur). Is dat een verstandige keuze ? Het moet uiteraard ook vooral een verbetering zijn tov mijn huidige bulls (dat is hij wel op vlak van geometrie), Graag jullie bedenkingen.

Het carbon frame is natuurlijk altijd een bron van mogelijke problemen bij aankoop 2dehandsfiets. Vooral omdat je blijkbaar niet altijd kan zien of er scheurtjes in zitten ? Klopt dat ? Wat zijn de aandachtspunten hier ?
Dank bij voorbaat

prjz
Forum-lid
Berichten: 1508
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 25 sep 2018 09:53

Als er scheurtjes inzitten, moet de lak ook gebarsten zijn, dat kun je dus controleren. Verder zal de Ultegragroep
verouderd zijn; 6600 of 6700? 6700 zal nog wel gaan met het vervangen van onderdelen.
prj

kristofvs
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 20 jul 2014 19:36
Locatie: Melle (België)

kristofvs 25 sep 2018 17:30

Ik zou nooit geen twh trek kopen. Er zijn al veel problemen geweest met uitgesleten carbon ter hoogte van die isospeed decoupler. Ook worden bij Trek de trapaslagers rechtstreeks in het carbon geperst, dus niet met een plastic cup bij bv BB86. Als je doorrijdt met wat versleten BB90 lagers ga je de bottom bracket gaan uithollen. Daardoor zal je altijd met speling zitten, zelfs met nieuwe lagers. Ik dacht dat dit wel onder de garantie viel maar enkel voor de eerste eigenaar.

gregvt
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 aug 2015 10:11

gregvt 25 sep 2018 17:50

Dank u Kristof. Ik heb idd gemerkt dat de garantie op het frame enkel voor de eerste eigenaar geldt, Ik zal deze fiets dan ook aan mij laten voorbijgaan.

Plaats reactie