Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Principia C24T of Cervélo RS?

kristallix
Forum-lid

kristallix 21 mar 2010 13:48

Principia C24T of Cervélo RS?
Ik ben zwaar aan het twijfelen tussen een Principia C24T en een Cervélo RS. Afmontage voor beiden gaat Shimano Ultegra worden. Voor de Principia ben ik voor de wielenset aan het kijken naar de Flashpoint 60. Iemand ervaring hiermee?

Verder ben ik benieuwd wat jullie ervaringen van beide fietsen zijn. Verder nog tips waar ik op moet letten. Ik ben nl. geen materialenfreak en wat minder technisch onderlegd.

gijs01
Forum-lid

gijs01 21 mar 2010 21:25

Ondanks dat ik een liefhebber van van Italiaanse fietsen zou ik niet twijfelen om de Cervelo te nemen. Met name vanwege de research maar ook de naam die de fabrikant hoog moet houden.

Kun je ons eens meenemen in de reden waaro, je deze frames overweegt?
Camerig is prachtig!

kristallix
Forum-lid

kristallix 21 mar 2010 21:32

De reden voor Cervélo is dat ik zeer goede reviews hoor van dit merk. Daarnaast is de RS een goede combi van race en enig comfort. Dat schijnt de Principia ook als kenmerk te hebben, hoewel deze (naar ik me heb laten informeren) vooral is gericht op race. Juist die combi tussen snelheid en comfort spreekt me aan. De looks van de Principia zijn mooier, maar daar wil ik me eigenlijk niet door laten leiden. Zowel de Cervélo als de Principia komen goed uit de test.

Voor een fietser ben ik 'zwaar': 83 kg en 1.90. Naast het fietsen loop en zwem ik nog. Fietsen blijft echter de hoofdsport. Ik klim graag en dat is ook van belang in de keuze van de nieuwe fiets.

Ik gebruik de fiets hoofdzakelijk voor NL, maar neem hem natuurlijk ook iedere vakantie mee voor ritten als Passo di Gavia, Morterolo, Ventoux enz. Focus ligt sinds enkele jaren iets meer op MTB vanwege de Transalps die er zijn.

Afijn, zomaar wat achtergrondinfo om zodoende gerichter advies te krijgen.

perik
Forum-lid

perik 21 mar 2010 21:37

@Gijs01: Als er een merk is dat vanuit het verleden een goede naam heeft hoog te houden is Principia het wel. Wat je Italiaanse fietsen er nu mee te maken hebben ontgaat me.

Ik denk dat er hier niet veel mensen ervaring hebben met de Principia, je ziet ze eigenlijk bijna nooit. Heb je de geomtrie van beide frames al vergeleken? De beste fiets is in de eerste plaats die waar je het fijnst op zit. Beide fietsen zullen geen miskoop zijn, dus ik zou gewoon eens gaan kijken met welke je het best overweg kunt, en die je het mooist vindt.

bartblom
Forum-lid

bartblom 21 apr 2010 23:29

Ik ben/was sinds twee jaar de 'trotse' eigenaar van een carbon Principia Ellipse Waeve. Een prachtige fiets. Een paar maanden geleden merkte mijn dealer een aantal haarscheurtjes in het frame wat uiteindelijk breuklijnen bleken te zijn. Garantie en service blijken letterlijk waardeloos te zijn. Ze ontrekken zich van elke vorm van verantwoordelijkheid en kan ik mijn frame weggooien.. Mijn advies: Cervélo..

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 apr 2010 01:18

Dat is toch gewoon een frame van voor 't faillisement? Dan hebben ze namelijk ook geen enkele verantwoordelijkheid, want de nieuwe eigenaren hebben de naam en patenten gekocht maar niet meer. Alles wat ze hadden gedaan was uit coulance geweest.

Je hebt je wel mooi af laten schepen door je FM trouwens. Want dat is de persoon die jouw garantie moet geven, ongeacht de fabrikant (die in dit geval op de fles is gegaan).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

giromania
Forum-lid

giromania 24 apr 2010 19:03

Mijn Principia revolution frame uit 2006 vertoonde een mankement. Balen natuurlijk. Via de dealer contact gezocht met de nieuwe importeur Benelux. Die had geen hier geen oren naar omdat hij nog maar weer net begonnen was met Principia en mijn frame beschouwde als een exemplaar van voor het falisement.
Ik heb contact gezocht met Principia Denemarken. Die hadden gelijk een reactie "we kunnen een deal maken". Ik heb nu een nieuw revolutionframe uit 2007 van ze gehad en ben helemaal up to date met een wit frame.
Principia is terug wat mij betreft.
Ik ben het wel met je eens dat de dealer de eerste verantwoordelijke is wat de garantie betreft.
giromania

Plaats reactie