Tips voor voeding (woon werk fietsenen)
Regelmatig fiets ik naar mijn werk. Afstand 33 km heen en 33 km terug.
Nu worstel ik al een tijd met de juiste voeding.
Met name de voeding ik overdag moet eten om voor de rit naar huis weer genoeg energie te hebben.
Kan iemand hier tips voor geven?
(het liefst maaltijden / snacks die ik zelf maken.)
Alvast bedankt.
Met name de voeding ik overdag moet eten om voor de rit naar huis weer genoeg energie te hebben.
Alvast bedankt.
Ik fiets ook 3-4x per week 30km heen en vaak 50-60km terug. Ik eet overdag gewoon brood en een bakje kwark. Een uurtje voor ik terug ga neem ik 2 stukjes brood met pindakaas en/of een banaan. Voor onderweg dan een banaan of snelle Jelle mee.Janse1506 schreef: ↑26 mar 2018 13:12 Regelmatig fiets ik naar mijn werk. Afstand 33 km heen en 33 km terug.
Alvast bedankt.
Ik eet niet anders dan ik eet als ik met de auto ben, misschien iets meer. Maar niet andere dingen.
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Bij aankomst iets met veel eiwitten, ten behoeve van het herstel.
Verder niets bijzonders behalve voldoende drinken.
Verder niets bijzonders behalve voldoende drinken.
Gewoon smorgens niet te snel rijden...
Ik rijd af en toe 45km enkel en savonds terug; een Belgisch bedrijfsrestaurant geeft keuze genoeg
.
Ontbijt smorgens, yoghurt en/of wat peperkoek bij aankomt. En idd voldoende drinken.
Wat eet je over de middag als je niet fietst? Neem gewoon een grotere portie omdat je meer energie gebruikt. Eventueel enkel extra koolhydraten (Brood, pasta, aardappelen,...).
Moeilijker moet je het niet maken.
Zelf vul ik nog aan met een banaan tegen dat ik vertrek en voorzie ik nog een snack (eender wat...., veelal iets van Granny) en voldoende drinken voor onderweg.
Walter
Ik rijd af en toe 45km enkel en savonds terug; een Belgisch bedrijfsrestaurant geeft keuze genoeg
Ontbijt smorgens, yoghurt en/of wat peperkoek bij aankomt. En idd voldoende drinken.
Wat eet je over de middag als je niet fietst? Neem gewoon een grotere portie omdat je meer energie gebruikt. Eventueel enkel extra koolhydraten (Brood, pasta, aardappelen,...).
Moeilijker moet je het niet maken.
Zelf vul ik nog aan met een banaan tegen dat ik vertrek en voorzie ik nog een snack (eender wat...., veelal iets van Granny) en voldoende drinken voor onderweg.
Walter
-
Wisselwerking
- Forum-lid
De meeste van mijn woon-werk ritten zijn wat korter (20km) dan die van jou (maar doe ook af en toe wat langere ritten). Ik doe eigenlijk niks bijzonders qua eten. Met name iets meer brood mee en wat winegums.
Mijn Strava
Gewoon wat je altijd eet tussen de middag, igg een paar sneetjes volkoren brood met beleg, melk een misschien een fruit. Tenslotte heb je voor 33 km heen en weer naar je werk geen bovennatuurlijke inspanning nodig.Janse1506 schreef: ↑26 mar 2018 13:12 Regelmatig fiets ik naar mijn werk. Afstand 33 km heen en 33 km terug.
Alvast bedankt.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
Swedish Chef
- Forum-lid
Met welke inspanning fiets je? Doe je 33 km in een uur? Of is het meer 5 kwartier?
Voor veel fietsers vraagt zo'n inspanning niet veel voorbereiding qua eten.
Voordat je naar je werk fietst een redelijk ontbijt, of na aankomst op het werk nog een extra plak brood zal voor velen al genoeg zijn. Als je om 3 uur een appel, banaan of 2 boterhammen eet dan moet je haast al wel genoeg binnen hebben om thuis te komen.
Voordat je naar je werk fietst een redelijk ontbijt, of na aankomst op het werk nog een extra plak brood zal voor velen al genoeg zijn. Als je om 3 uur een appel, banaan of 2 boterhammen eet dan moet je haast al wel genoeg binnen hebben om thuis te komen.
Ik moet minimaal 1 a 2 bananen eten voor ik naar huis ga, zeker 45 minuten ervoor. Anders krijg ik last van een hongerklop.Swedish Chef schreef: ↑26 mar 2018 21:25 Met welke inspanning fiets je? Doe je 33 km in een uur? Of is het meer 5 kwartier?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Zelfde afstand hier ongeveer en ik spreid mijn middagmaal iets meer. Eet niet speciaal meer, want 's avonds koken we toch samen en dan eet ik liever daar van. Gisteren uit tijdnood door opleiding 's middags twee broodjes gegeten en voor vertrek niets meer in de hoop dat dat genoeg ging zijn maar dat viel toch serieus tegen. Ik doe dus hetzelfde als de meesten hier. 's ochtends hetzelfde ontbijt, 's middags hetzelfde middageten als normaal en dan voor vertrek een zelfgemaakte powerbar of wat bananen/peperkoek binnenspelen.
Ik sta nu ook nog niet zo 'getraind' dus het gaat allemaal wat stroever.
Collega van me die 50 enkel doet eet 's middags een grote spaghetti en dan in de namiddag een doos koeken op.
Ik sta nu ook nog niet zo 'getraind' dus het gaat allemaal wat stroever.
Collega van me die 50 enkel doet eet 's middags een grote spaghetti en dan in de namiddag een doos koeken op.
Mijn woonwerk afstand is 30 km. `s Morgens voor vertrek een bak koffie, ontbijten lukt me niet om 6 uur. Na aankomst gewoon ontbijten, met een extra pakje chocomel. Overdag niks anders dan normaal, voor de terugweg eet ik nog wel een Snelle Jelle.