Als het zo is, is een van de redenen dat mensen zoals jij die dat blijkbaar zeker weten niet durven zeggen in welke ploegen dat gebeurt.
En wat is het probleem met inspanningsastma? Dat ze medicatie nemen die iedereen mag nemen?
Fiets Magazine nr. 01-2026 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Als het zo is, is een van de redenen dat mensen zoals jij die dat blijkbaar zeker weten niet durven zeggen in welke ploegen dat gebeurt.
Zeg dan welke ploegen het zijn dan kan ik minstens de discussie daar openen of dat normaal is.
Wie zegt dat het per se door de ploeg wordt aangemoedigd of verstrekt? In het wielrennen is de ploeg maar één van de structuren waarbinnen de renner zich (tijdelijk, want volgend jaar weer een andere ploeg) bevindt. Het kan net zo goed van de ouders komen, de plaatselijke zolderkamermasseur/soigneur, een lokaal trainingsmaatje....
Dan kun je hem best laten stoppen met koersen vrees ikIk heb geen zin dat mijn zoon tegen renners moet rijden die pijnstillers nemen.
Dat is niet wat ik zie. Ik zie in mijn directe omgeving veel junioren renners waaronder verschillende van de Belgische top. Er wordt zeker niet 'alles' voor winst gedaan. Ik zie vooral mensen die bezig zijn kinderen zoveel mogelijk plezier te laten beleven aan hun sport en hen daar zo goed mogelijk in te begeleiden (en daar past medicatie niet in).