Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2018

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 03 sep 2018 09:15

Enig tegengeluid:

Van Aert is gewoon een nog heel jonge talentvolle renner uit een kleine ploeg, met veel perspectief maar op de weg (nog) slechts enkele resultaten. Hij wordt op dit moment enorm gehypet maar dat betekent nog niet dat een directie aan hem moet gaan vragen of hij het wel goed vindt. Kom op zeg.

Wat er nu gebeurt is dat zijn omgeving (zaakwaarnemer/familie) geld ziet en hem het hoofd op hol brengt. Hij is nog te jong om het spel te herkennen. Voorbeelden hiervan zijn er te over (met name in de voetbalwereld waar dit spel al vele jaren wordt gespeeld)Twee mogelijkheden:

Of roompot trekt de portemonnee en hij blijft nog een jaar, of hij trekt zijn portemonnee en vertrekt naar TLJ. Welke het wordt weet ik ook niet.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 03 sep 2018 10:59

Kom op, zonder het contract van van Aert had Nuyens niks om met andere ploegen te onderhandelen gehad. Niet dat ik nou zo'n fan van van Aert ben, maar Nuyens is pas echt een zak gebakken lucht, die financieel probeert te profiteren van de kwaliteiten van van Aert. Als je al een vergelijking met de voetbalwereld wilt maken, dan is Nuyens eerder zo'n zaakwaarnemer die een jonge speler wegbrengt naar de club waar hij het meeste geld aan verdient en niet naar de club die het beste bij de ontwikkeling van die jonge speler past.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 03 sep 2018 12:01

Precies. Zo werkt het nu eenmaal. Je kunt pas onderhandelen als je iets hebt om te verkopen. Dus omdat van Aert een contract heeft bij deze ploeg hebben ze iets van waarde. Zo spannend of raar is dat toch niet. Dat betekent nog niet dat hij aan had moeten schuiven aan de onderhandelingstafel.

En hij hoeft ook niet zo verontwaardigd te doen als zijn werkgever fuseert met een andere. Dat is in de grote mensen wereld aan de orde van de dag. Het team waar hij terecht komt is (zeker) niet slechter, dus gewoon je contract uitdienen en stoppen met mauwen.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 sep 2018 12:52

Dat is wel erg spartaans hoor. omdat hij zelf de grootste troef is mag hij zelf ook best mee onderhandelen lijkt me. Aangezien er zonder hem helemaal geen onderhandelingspositie zou zijn.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 sep 2018 12:54

@tracing: Alleen kan ik gewoon dan zelf beslissen om te vertrekken en hij niet.
Ik ben (ook in de grote mensenwereld) van mening dat als er significante dingen veranderen bij je werkgever je vrij man/vrouw mag zijn.
Less is bore

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 03 sep 2018 14:09

Het is wel een heel lastige kwestie, zonder alle ins en outs te kennen is er weinig over te zeggen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16244
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 03 sep 2018 16:21

Hij heeft wel zijn ziel verkocht aan Sniper Cycling en niet aan de ploeg waar hij nu voor rijdt (die dezelfde eigenaar heeft). Sowieso gelden voor sporters andere wetten dan voor normale werknemers. Het zijn meer zzp'ers die een contract tekenen om voor een x aantal tijd een dienst te verlenen aan de ploeg. Ik weet niks van het Belgische (of Vlaamse?) arbeidsrecht dus ik weet echt niet of hij er onderuit kan komen.
Campagnolo Ultra Dork

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4696
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 03 sep 2018 18:43

Tracing_NL schreef: 03 sep 2018 09:15 Enig tegengeluid:

Van Aert is gewoon een nog heel jonge talentvolle renner uit een kleine ploeg, met veel perspectief maar op de weg (nog) slechts enkele resultaten. Hij wordt op dit moment enorm gehypet maar dat betekent nog niet dat een directie aan hem moet gaan vragen of hij het wel goed vindt. Kom op zeg.

Wat er nu gebeurt is dat zijn omgeving (zaakwaarnemer/familie) geld ziet en hem het hoofd op hol brengt. Hij is nog te jong om het spel te herkennen. Voorbeelden hiervan zijn er te over (met name in de voetbalwereld waar dit spel al vele jaren wordt gespeeld)Twee mogelijkheden:

Of roompot trekt de portemonnee en hij blijft nog een jaar, of hij trekt zijn portemonnee en vertrekt naar TLJ. Welke het wordt weet ik ook niet.
Dat hij nog niet veel op de weg gepresteerd heeft klopt, anderzijds hebben de meeste renners zelfs niet de resultaten neergezet op hun ganse loopbaan dan wat hij op één voorjaar presteert.
Ik geloof echt niet dat het om geld gaat, dan had hij niet bij Lotto Jumbo getekend voor 2020. Roompot zal gewoon zijn loon betalen zoals door de vorige ploeg voorzien was, maar ik denk dat het niet zal baten; ofwel komt hij eronderuit en kost het hem een fikse duit ofwel dwing je hem het seizoen uit te doen en rijdt hij geen platte prijs. Beide scenario's zijn rampzalig voor de ploeg/sponsor.
Wat een contrast met Pidcock die door Telenet/Fidea losgelaten wordt, aldus Nys in Het laatste Nieuws dit weekend:

"In tegenstelling tot vorig jaar maakt het Britse toptalent Tom Pidcock geen deel uit van de Telenet-ploeg. De 19-jarige alleskunner verkoos om de stap te zetten naar een nieuw Brits veldritteam en Nys en co legden hem weinig in de weg. “Tom is een heel groot talent en we hadden hem graag nog een jaar langer bij ons gehouden. Maar het was vooral een financiële kwestie en die kans moest hij op zijn jonge leeftijd grijpen. Dat vonden wij ook en daarom hebben we niet moeilijk gedaan. Ik begrijp overigens ook wel dat ze in Groot-Brittannië zo’n talent het liefst in eigen land houden.”

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 03 sep 2018 19:55

Het probleem voor van Aert is natuurlijk dat hij afgelopen jaar is gaan kijken hoe het op de weg ging en dat ging zoveel beter dan verwacht dat hij het komende jaar al betere ondersteuning nodig heeft om door te groeien. Het was misschien stom dat hij ook voor het komende jaar getekend heeft, maar waarschijnlijk was die snelle ontwikkeling ook niet voorzien.

Ondertussen is er natuurlijk maar één reden waarom Sniper Cycling hem aan zijn contract houdt en dat is geen sportieve reden. Zolang Sniper Cycling volgend jaar maar een ploeg heeft waar hij ondergebracht kan worden, levert dat geld op, omdat zijn contract dan afgekocht moet worden. Dan ben je in mijn ogen vooral een foute manager.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3079
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 04 sep 2018 11:44

Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 04 sep 2018 14:26

ja, op Cyclingnews staat ook het nodige. Het ligt aan alles en iedereen, maar niet aan de oprichter van Aqua Blue.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 04 sep 2018 16:10

Goed, het onzalige idee van een éénbladsvoorderrie is ook weer duidelijk gemaakt hoop ik.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Plaats reactie