(nadeeltje: ben tot 24ste op vakantie. De tip die ik kreeg van Canyon: betaal dan nog maar niet en pas als je terug bent
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Deze is nu weer 2999 in de eindejaars sale
Ik zit met dezelfde vraag: het prijsverschil is wel hoog voor DI2. alle andere specificaties blijven namelijk hetzelfde (wielen, ultegra, stuur,...)tvdburgt schreef: ↑29 aug 2018 08:26 Nu de najaarssale begonnen is, wil ik toch eindelijk de overstap maken naar een echte triathlonfiets.
Ik twijfel nu alleen nog tussen de Speedmax CF 8.0 SL en Speedmax CF 8.0 Di2. Di2 lijkt me wel heel erg handig, zodat je ook vanuit de drops kan schakelen. En natuurlijk makkelijker onderhoud, minder kabels etc. Ik vraag me alleen ten zeerste af of het de meerwaarde van 1000 euro wel rechtvaardigt... Het lijkt me dat de SL wel de beste value for money is.
Volgende week eerst een bikefit en dan maar de knoop doorhakken.
Als geld geen probleem is gewoon doen. Meerwaarde van elektrisch schakelen op een triathlon tijdritfiets is vrij beperkt. Als het goed is rij je veel vlak en rechthoekige parcoursen en schakel je vrij weinig. Voor die € 1k zou ik eerder een powermeter kopen en een goede aero helm. Mijn dochter heeft een Trek speedconcept en mag/kan er 3 keer per jaar op fietsen, de rest zijn stayer wedstrijden. Maar misschien ga je meerdere halve en hele triathlons doen, dan gebruik je deze misschien meer, ook voor de trainingen.kdl2493 schreef: ↑29 aug 2018 11:35Ik zit met dezelfde vraag: het prijsverschil is wel hoog voor DI2. alle andere specificaties blijven namelijk hetzelfde (wielen, ultegra, stuur,...)tvdburgt schreef: ↑29 aug 2018 08:26 Nu de najaarssale begonnen is, wil ik toch eindelijk de overstap maken naar een echte triathlonfiets.
Ik vraag me alleen ten zeerste af of het de meerwaarde van 1000 euro wel rechtvaardigt... Het lijkt me dat de SL wel de beste value for money is.
Volgende week eerst een bikefit en dan maar de knoop doorhakken.
Als Di2 ergens nut heeft is het juist wel op een TT/ triathlon fiets. Zelfs op een vlak parcours kan je makkelijker schakelen zeker bv bij een scherpe bocht of een keerpunt op rechte weg (U-Turn, wat bij triathlons vaker voor komt).mont aigoual schreef: ↑29 aug 2018 17:30Als geld geen probleem is gewoon doen. Meerwaarde van elektrisch schakelen op een triathlon tijdritfiets is vrij beperkt. Als het goed is rij je veel vlak en rechthoekige parcoursen en schakel je vrij weinig. Voor die € 1k zou ik eerder een powermeter kopen en een goede aero helm. Mijn dochter heeft een Trek speedconcept en mag/kan er 3 keer per jaar op fietsen, de rest zijn stayer wedstrijden. Maar misschien ga je meerdere halve en hele triathlons doen, dan gebruik je deze misschien meer, ook voor de trainingen.kdl2493 schreef: ↑29 aug 2018 11:35Ik zit met dezelfde vraag: het prijsverschil is wel hoog voor DI2. alle andere specificaties blijven namelijk hetzelfde (wielen, ultegra, stuur,...)tvdburgt schreef: ↑29 aug 2018 08:26 Nu de najaarssale begonnen is, wil ik toch eindelijk de overstap maken naar een echte triathlonfiets.
Ik vraag me alleen ten zeerste af of het de meerwaarde van 1000 euro wel rechtvaardigt... Het lijkt me dat de SL wel de beste value for money is.
Volgende week eerst een bikefit en dan maar de knoop doorhakken.