Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS
-
Sven639
- Forum-lid
Sven639
08 aug 2018 19:43
Beste fietsvrienden,
Sinds april 2018 ben ik in het bezit van de Garmin Edge 820. Ik ben er zeer tevreden over, enkel als ik een surprise me route of een adres ingeef stuurt hij mij wel geregeld langs drukke wegen. Dit is echt niet fijn om te rijden want het is dan ook nog eens veel gewoon rechtdoor en auto's die langs je voorbij razen. Als je dan op het gevoel blijft rijden (bij het ingeven van een adres) herberekent hij een andere route maar dit is dan ook nog eens zo goed als altijd gewoon omkeren aan de volgende straat of kruispunt
Kan dit opgelost worden met enkele van de voorgeinstalleerde mappen uit te schakelen of nieuwe mappen van bepaalde websites erop te installeren? Heb wel niet de mogelijkheid om een SD-kaart te plaatsen.
Alvast bedankt!!!
-
Polly1950
- Forum-lid
Polly1950
09 aug 2018 14:54
Je kan er kaarten bij zetten zoals openstreetmap, openfietsmap en openmtbmap. Voor overzetten heb je Basecamp nodig. Ruimte zat op de edge 820. Even googlen. Echter jouw probleem wordt niet opgelost met welke kaart dan ook. In de edge bij activiteiten profiel kan je bij keuze navigatie in een volgend menu aangeven of je bepaalde wegen wil vermijden. Maar dan nog heb ik gemerkt dat niet altijd de hoofdwegen worden vermeden. Zeker in buitenland waar de doorgaande wegen meegenomen worden heb je kans dat je op een twee/vierbaansweg (Frankrijk) terecht komt.
Beter om in bv Gpsies een route zelf maken en die overzetten.
-
havana
- Forum-lid HC
havana
09 aug 2018 15:23
Je hebt helemaal geen Basecamp nodig om OSM of OFM erop te zetten. Kwestie van downloaden en de IMG file erop kwakken.
-
Sven639
- Forum-lid
Sven639
09 aug 2018 23:21
Polly1950 schreef: ↑09 aug 2018 14:54
Je kan er kaarten bij zetten zoals openstreetmap, openfietsmap en openmtbmap. Voor overzetten heb je Basecamp nodig. Ruimte zat op de edge 820. Even googlen. Echter jouw probleem wordt niet opgelost met welke kaart dan ook. In de edge bij activiteiten profiel kan je bij keuze navigatie in een volgend menu aangeven of je bepaalde wegen wil vermijden. Maar dan nog heb ik gemerkt dat niet altijd de hoofdwegen worden vermeden. Zeker in buitenland waar de doorgaande wegen meegenomen worden heb je kans dat je op een twee/vierbaansweg (Frankrijk) terecht komt.
Beter om in bv Gpsies een route zelf maken en die overzetten.
Maar je zou eerder een map van openstreet of openfietsmap erop zetten ipv de originele van Garmin?
Ja, die optie had ik ook al gevonden maar helpt niet echt
Het navigeren naar een adres ga ik waarschijnlijk toch zo goed als nooit meer gebruiken maar de problemen met de surprise me route is wel niet leuk!
Dit is in mijn ogen toch het grootste nadeel van de GPS..
-
asmeets
- Forum-lid
-
Contact
asmeets
10 aug 2018 07:37
Ik weet niet of het installeren van ander kaarten dit probleem op gaat lossen. Open fietsmap zou wellicht een optie kunnen zijn. Let wel even op bij het toevoegen van kaarten. Ik heb ooit Open MTB map kaarten er bij gezet en toen werd de 820 ongelooflijk traag. Kan een fout van mij zijn maar ik wil het je toch even mee geven.
Heb je gekeken n aar de routerings instellingen? Daar kun je van alles instellen wat je wilt mijden.
-
scottwilko
- Forum-lid HC
scottwilko
10 aug 2018 11:16
Als het goed is dan is dit probleem opgelost in de meest recente update van de 820. Hij zou tegenwoordig rekening moeten houden met de heatmap van Garmin. Dus de route zou moeten gaan via de populaire fietsroutes.
-
Sven639
- Forum-lid
Sven639
10 aug 2018 11:49
asmeets schreef: ↑10 aug 2018 07:37
Ik weet niet of het installeren van ander kaarten dit probleem op gaat lossen. Open fietsmap zou wellicht een optie kunnen zijn. Let wel even op bij het toevoegen van kaarten. Ik heb ooit Open MTB map kaarten er bij gezet en toen werd de 820 ongelooflijk traag. Kan een fout van mij zijn maar ik wil het je toch even mee geven.
Heb je gekeken n aar de routerings instellingen? Daar kun je van alles instellen wat je wilt mijden.
Ja maar daar staat niet veel tussen:
- Doorgaande snelwegen
- Tolwegen
- Onverharde wegen
- Veerboten
- Nauwe paden
Alles in ingeschakeld, enkel doorgaande snelwegen niet.
Laatst gewijzigd door
Sven639 op 10 aug 2018 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Sven639
- Forum-lid
Sven639
10 aug 2018 11:52
scottwilko schreef: ↑10 aug 2018 11:16
Als het goed is dan is dit probleem opgelost in de meest recente update van de 820. Hij zou tegenwoordig rekening moeten houden met de heatmap van Garmin. Dus de route zou moeten gaan via de populaire fietsroutes.
Oke, bedankt. Zal dit eens gaan testen 1 van de volgende dagen. Heb de surprise me route al even vermeden