Alles over vakanties op én met de fiets

Waar op vakantie?!

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 28 jul 2018 13:29

daniel1975 schreef: 28 jul 2018 13:11 Zolang je kids niet leerplichtig zijn was je wel gek om in hoogseizoen te gaan.
Er zijn ook mensen die in het onderwijs werken. En nog wel andere categorieën te bedenken die toch echt aangewezen zijn om in het hoogseizoen te gaan.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 28 jul 2018 18:21

Andere baan zoeken dan ;-)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 28 jul 2018 19:04

daniel1975 schreef: 28 jul 2018 18:21 Andere baan zoeken dan ;-)
Er zijn er al zo weinig in het onderwijs, je wenst jouw dochter toch ook een fijne juf/meester toe? (oh, zo heten ze niet meer) ;)

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 29 jul 2018 14:22

Vogezen, Jura (de Franse kant dan want Zwitserland is bizar duur) en Zwarte Woud zijn prima keuzes zonder te lang in de auto te zitten.
Maar kijk ook eens naar de Morvan. Die wordt hier vaak overgeslagen en leuke beklimmingen, ruime infrastructuur (in het hooggebergte heb je vaak weinig keuze met routes) en het is er niet bizar druk.
Ook genoeg interessante plaatsen/locaties om te bezoeken. Ook campings aan een meer met strandje. Weet helaas geen naam meer maar was aan het meer van de Settons. Als je besluit buiten het seizoen te gaan ga dan NA de schoolvakantie dan is het water warmer!

Het Bodensee (750km) geeft ook genoeg mogelijkheden voor een gezinsvakantie en als je aan de Duitse kant gaat zitten betaalbaar, eenvoudig te bereiken maar ook mogelijkheden voor dagtochtjes naar Zwitserland, Oostenrijk en zelfs Liechtenstein. Op een aantal plaatsen trouwens prachtige fietspromenades!

jbams
Forum-lid

jbams 30 jul 2018 16:47

Wat is precies je overweging qua niet te ver op vakantie?
Reistijd, of gevoelsmatig dicht bij huis blijven?
Want indien optie 1 dan kom je met vliegen een eind, ook op goedkope oorden waarmee je prijs vliegticket enigszins compenseert. Als het gevoelsmatig is, probeer na te gaan waar je dat op baseert.
Ik ben met mijn kind naar Puglia, Denenmarken, Zuid korea, Nieuw Zeeland en Portugal geweest in zijn eerste 2 jaar. Denenmarken is dan 'dichtbij' maar alsnog best lang rijden en verder oersaai, dan ga ik zelf liever iets verder. De bestemmingen binnen 10 uur rijden vind ik eigenlijk altijd tegen vallen, dan liever een weekje Nijmegen/Limburg ofzo.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 30 jul 2018 17:00

jbams schreef: 30 jul 2018 16:47 De bestemmingen binnen 10 uur rijden vind ik eigenlijk altijd tegen vallen, dan liever een weekje Nijmegen/Limburg ofzo.
Het is maar wat je eisen zijn ;) Alsof je binnen 500-800km niet mooie fiets- en vakantie gebieden kunt vinden

Critic
Forum-lid

Critic 31 jul 2018 08:50

Nu nog geen zin om met 3 kids (4,2,0 nu volgend jaar dus 5,3,1) 12uur in een auto te zitten, rekening houden met vaste tijden voor slaapjes en eet momenten, borstvoeding etc.
Volgend jaar maar eens gaan proberen, kijken of dat bevalt.
En uiteraard zijn er miljoenen die het jaarlijks doen zonder problemen, of de halve wereld over vliegen.. Ik doe het niet..

Maar lees hier mooie tips om naar te gaan kijken, de komende maanden genoeg lees voer dus.. Mooie camping voor de kids, mooie omgeving/stadjes voor vriendin, mooie bergjes voor mij..

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 31 jul 2018 15:46

Mijn advies zou zijn omgeving Bodensee en Zwarte Woud. Niet zo druk en met drie ukjes makkelijk bereikbaar

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 31 jul 2018 16:12

Ga je de afstand in een ruk rijden? Zelf heb ik altijd de rijtijd beperkt tot max 6 uur per dag (ca 600km) met de nodige tussenstops voor verzorging of stoom afblazen van de kinderen.
Tegenwoordig hebben wij een caravan en moet je sowieso al meer voor gaan zitten en rijden we vaak gewoon de Route National of D-wegen.

Onze bestemmingen voor de "grote vakantie"waren de afgelopen tijd:

- Cevennen (Anduze)
- Ardennen (La Roche/Xhoffraix)
- Dolomieten (Colfosco)
- Llafranc (Catalonië)
- Jura (St Claude): wat ons betreft een aanrader!
- Auvergne (Murol): ook een aanrader!

Uiteindelijk moet je gewoon doen waar je jezelf en het gezin zich het beste bij voelen.
Ik zou me vooral niet te druk maken
Laatst gewijzigd door mrcoffee op 31 jul 2018 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

joopi
Forum-lid

joopi 31 jul 2018 16:54

Helemaal eens met Mrcoffee, op je gemakkie in twee dagen rijden en onderweg een Novotel oid induiken. Of deze site gebruiken voor onderdak onderweg in Duitsland https://linksundrechts.com/ Veel relaxter. Dichtbij en prima toeven is Zuid-Duitsland (Allgau/Beieren, stadjes als Immenstadt en Füssen). Verder Oostenrijk (Vorarlberg, de omgeving van Bludenz en Bregenz) en, net ietsje verder maar nog <1000 km en aan alle voorwaarden voldaan: de omgeving van Bruneck, bijvoorbeeld deze camping https://www.campingwildberg.com/

Slowracer
Forum-lid

Gebruikersavatar Slowracer 31 jul 2018 19:12

mrcoffee schreef: 31 jul 2018 16:12 - Auvergne (Murol): ook een aanrader!
Een jaar of 7 geleden op Camping Les Bombes gestaan (ca. 4 km vanaf het centrum van Murol). Is mij destijds prima bevallen. Ook goede verhalen gehoord over Camping La Vallee Verte bij St. Nectaire (ca. 6 km van Murol) ,maar daar zelf geen ervaring mee.
Time is on my site.

Plaats reactie