Orbea
-
- Forum-lid
Link werkt! Mooie kleur ook. Wat was de levertijd aangezien je van Myo gebruik hebt gemaakt?
Na de bestelling ( bij lbs) 4 weken.
Heb metallic grijs met zwarte accenten genomen.
Volgende keer ga ik wel wat exotischer qua kleur denk ik.
Je kan trouwens zelf ook checken wanneer de fiets aankomt. Fiets samenstellen via de MYO en dan “ add to basket” doen. Als het goed is staat er dan een datum
Je kan trouwens zelf ook checken wanneer de fiets aankomt. Fiets samenstellen via de MYO en dan “ add to basket” doen. Als het goed is staat er dan een datum
-
- Forum-lid
Hoi allen, ik overweeg aanschaf van een Orbea avant. Zoek een endurance fiets. Ik vind de site van Orbea ontzettend onoverzichtelijk, of het heeft met mijn onhandigheid te maken. Ik wilde de verschillende types van de avant met elkaar vergelijken, want heb geen idee wat de verschillen zijn tussen een miditeam, m20 of m19 team, myoteam...ik weet dat je de myo versie meer kan customizen. Het liefst wil ik een versie met rotor afmontage...waarschijnlijk is de nieuwe 13 set voor mij te duur, wel gaaf apparaat om te zien. Zijn er mensen die een ervaring kunnen delen met een avant?
Het verschil in types zit hem in frame materiaal (OMP carbon voor de duurdere ; de H-types zijn alu) en afmontage. (groepsets en wielen)Harry Jacques schreef: ↑30 jul 2018 22:53 Hoi allen, ik overweeg aanschaf van een Orbea avant. Zoek een endurance fiets. Ik vind de site van Orbea ontzettend onoverzichtelijk, of het heeft met mijn onhandigheid te maken. Ik wilde de verschillende types van de avant met elkaar vergelijken, want heb geen idee wat de verschillen zijn tussen een miditeam, m20 of m19 team, myoteam...ik weet dat je de myo versie meer kan customizen. Het liefst wil ik een versie met rotor afmontage...waarschijnlijk is de nieuwe 13 set voor mij te duur, wel gaaf apparaat om te zien. Zijn er mensen die een ervaring kunnen delen met een avant?
De Rotor 1x13 groepset is volgens mij nog niet beschikbaar.
Wel coole kleur hoor. Zijn de letters bij jou ook met een scherpe overgang in de lak?jaapieaap schreef: ↑29 jul 2018 22:58 Na de bestelling ( bij lbs) 4 weken.
Wat vindt je van het balhoofd/stuurpen? Ik vind het kapje echt een lelijke en goedkope oplossing en ook nog erg moeilijk om speling uit balhoofd te krijgen. Balhoofd/spacers lijkt puur gemaakt voor Vision Metron 5D stuur.. Eigen Orbea stuurpen ook dun en rare vorm, Ritchey 4-Axis zou al beter staan denk ik. Vision Trimax Compact stuur voelt wel erg goed, hoewel hij door knikje nog breder uitvalt (44=>45cm hoh).
Zitten de kabels bij jou ook zo strak op het balhoofd?
Overgang van zilver naar zwart is strak gedaan. Kan geen foutje ontdekken in het spuitwerk. Erg netje allemaal.
Ik heb een 4D stuur genomen van 40cm breed. . Stoor mij niet zo aan het kapje of de spacers moet ik zeggen.
Kabels zitten niet overdreven strak kan met alle gemak het stuur verdraaien zonder dat het ergens trekt.
De vision35 wielen worden wel mijn slechtweer/winter wielen. Ik rij hier nog even mee door maar ben aan het sparen voor een mooi setje carbon wielen (oogje op de scope R4C ) .
Ik heb een 4D stuur genomen van 40cm breed. . Stoor mij niet zo aan het kapje of de spacers moet ik zeggen.
Kabels zitten niet overdreven strak kan met alle gemak het stuur verdraaien zonder dat het ergens trekt.
De vision35 wielen worden wel mijn slechtweer/winter wielen. Ik rij hier nog even mee door maar ben aan het sparen voor een mooi setje carbon wielen (oogje op de scope R4C ) .
Ook gekocht in Noord-Holland? Mag ik vragen waar?jaapieaap schreef: ↑24 jul 2018 14:47 Ik heb mijn fiets vorige week opgehaald. Nu 2 ritten op gereden.
Eerste ritje zat ik net iets te diep, Had 2 halve spacers gebruikt.
2e rit afgelopen weekend was met 1x halve en 1x hele spacer. Zat direct goed. Heerlijke rit van 120km door noord-holland geknald.
Heb zowel wegtypes met nieuw asfalt gehad als ruwe klinker wegen door dorpjes.
Hij zet echt super lekker aan in sprintjes en is erg comfortabel. Ik kreeg wel redelijk wat schokken door mn lijf bij de slechtere klinkerwegen. Kan ook liggen aan de bandenspanning die ik net wat te hoog had.
Met 28mm banden zal het comfort op de klinkers wel beter zijn denk ik.
Al met al zeer tevreden tot nu toe! Afwerking ook allemaal top.
@redactiefiets : wordt tijd dat orbea weer eens getest wordt!