Alles over vakanties op én met de fiets

Eind oktober Alpe d'Huez?

Notendop
Forum-lid

Notendop 28 jul 2018 21:49

Goedenavond..

Een vriend en ik kwamen op het idee om de naar Bourg d'Oisans te gaan om daar wat leuke ritten te maken en ik wil bij voorkeur mijn "Alpe d'Huez record" verbreken. Nu is het zo dat ik op dit moment geen vrij kan krijgen en hij gebonden is aan school vakanties, dus op zijn vroegst kan hij eind oktober (20 t/m 28 oktober).

Nu wilt hij graag daar heen en ik wil graag dit jaar de Alpe d'Huez weer een keer beklimmen, maar hebben jullie ervaring met dit gebied rond deze jaargetijde? Of eventueel betere alternatieven?

Alvast bedankt!
Notendop

joopi
Forum-lid

joopi 28 jul 2018 22:47

Niets van te zeggen: eind oktober kan er boven 1000m al makkelijk sneeuw vallen, maar het kan ook het mooiste weer van de wereld zijn met kraakheldere luchten en prachtige bossen in alle kleuren van de regenboog. Gevallen sneeuw smelt meestal nog wel vrij snel weg, maar het zal dan qua temperatuur niet heel lekker fietsen zijn. Oftewel: weerbericht in de gaten houden en kort van tevoren beslissen. Alternatief: omgeving van de Mt. Ventoux, grotere kans op nog lekker weer.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 29 jul 2018 07:56

Zelf een keer gedaan. Cycletours organiseerde jaren lang in de herfstvakantie een fietsvakantie in de Vecors met ook de Alpe.. Ik had toen prima weer.
Dat doen ze trouwens niet als er veel risico's zijn op erg slecht weer.

Bovenop de Alpe was het trouwens uitgestorven.

Notendop
Forum-lid

Notendop 30 jul 2018 09:03

Bedankt voor jullie feedback!

Ik zit er mee dat ik een maand van te voren moet aangeven dat ik vrij wil hebben.. dus wanneer ik kort van te voren beslis.. heb ik sowieso een week vrij. Op zich ook niet slecht.

Kan je wel goed fietsen in de buurt van de Mt. Ventoux? Ik begreep dat er in en om Bourg d'Oisans meer te doen valt.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 jul 2018 09:24

Neem even de moeite om op een kaart te kijken. Samenvatting: Rondom de Ventoux heb je veel meer fiets mogelijkheden, daar kan je je maanden vermaken, rondom Alpe d'Huez heb je na 2 weken alle wegen wel gehad.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 jul 2018 09:25

Juist in de omgeving rond de Ventoux is veel meer infrastructuur dan bij Bourg d'Oisans. (edit Mark was net wat sneller....is ook jonger :mrgreen: )

Maar je kan toch die week vrij nemen. Hotel boeken bij booking.com en is het echt pleuris weer dan anuleren en iets bij de Alpen wegrijden.
Maar ik ben al heel vaak in okt in de Alpen geweest en 1 keer een dun sneeuwbuitje in de nacht maar dat was op de Stelvio boven de 2000 meter.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 30 jul 2018 15:02

@Notedop, ik heb twee linkjes voor je van de plaatselijke fietsverenigingen uit Vaison la Romaine. Als je eens zin heb om daar naar te kijken, dan zul je zien dat er heel veel te fietsen is rond de Ventoux.
http://velovaison.over-blog.com/parcour ... ent-4.html

http://www.vaisoncyclonature.fr/index.p ... 7-29-07-00 Op de kalender staan de groene blokjes, daar kun je op klikken.

Ik denk dat het altijd wel handig is om bij een fietsvereniging in de omgeving op de site te kijken of je routes kunt vinden.

Plaats reactie