ben benieuwd naar reactie van canyon. kan me toch voorstellen dat zij vinden dat je vooral eerst hun de kans had moeten geven die lagers te vervangen.
Canyon
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6371
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Het is dan ook een service center van een webshop, normaal gesproken worden de fietsen daarheen opgestuurd. Snap niet dat mensen niet begrijpen dat via internet iets kopen, wat anders is dan bij de plaatselijke FM.Frankfiets schreef: ↑24 jul 2018 07:35 Laast naar het Canyon service center in Eindhoven geweest. Fiets is verder prima gemaakt. Maar ik zou verwachten bij het enige service center in Nl dat je daar in een wachtruimte kan zitten met een bakje koffie of iets dergelijks. Nu moet je maar ergens anders je tijd doden. Je wordt gebeld wanneer de fiets klaar is. Dit vind ik nou niet bepaald klantgericht.
Paar maanden terug ben ik daar ook geweest. Fiets afgegeven en toen een terrasje opgezocht. Na 1.5u kon ik de fiets weer ophalen.
-
Frankfiets
- Forum-lid
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 29 jul 2013 13:27
- Locatie: Wijchen
Ik zeg ook niet dat ik dit niet snap. Ik vind het alleen jammer. Kleine showroom of bakkie koffie lijkt me toch nuttig.
Het zou zeker service zijn, maar het is voor Canyon minder efficient. Wachtruimte, kost ruimte, koffie apparaat, moet schoon worden gehouden etc. Zal de fiets weer duurder worden.Frankfiets schreef: ↑24 jul 2018 10:29 Ik zeg ook niet dat ik dit niet snap. Ik vind het alleen jammer. Kleine showroom of bakkie koffie lijkt me toch nuttig.
Bij de Lidl kan je gewoon ook niet hetzelfde verwachten als bij de AH.
Klinkt wat mij betreft als prima feedback op het servicemodel. Canyon is gegroeid van fietsen voor de thuissleutelaar naar een breed geaccepteerd middenklasse segment. Dan kan en mag het servicemodel ook mee groeien.
En praktisch: De jongens die in dat service center werken, drinken toch ook koffie? En twee stoelen ergens zal ook nog wel passen.
Voor iedereen zou het nog handiger zijn als Canyon de lokale service centers nog wat meer gaat inzetten (Mechanieker en Koers) en je daar beter terecht kan en ook daadwerkelijk naar toe wordt gestuurd.
En praktisch: De jongens die in dat service center werken, drinken toch ook koffie? En twee stoelen ergens zal ook nog wel passen.
Voor iedereen zou het nog handiger zijn als Canyon de lokale service centers nog wat meer gaat inzetten (Mechanieker en Koers) en je daar beter terecht kan en ook daadwerkelijk naar toe wordt gestuurd.
Dat zou me inderdaad niets verbazen. Echter is mijn ervaring tot nu toe met het service center dat je minimaal een week moet wachten voordat ze tijd hebben. Daar had ik geen zin in, vandaar dat ik het zo heb opgelost.MarkVeenstra schreef: ↑24 jul 2018 08:37ben benieuwd naar reactie van canyon. kan me toch voorstellen dat zij vinden dat je vooral eerst hun de kans had moeten geven die lagers te vervangen.
Het hokje in Eindhoven is idd niet zo veel. Dat is een keuze. Persoonlijk vind ik dat een gemiste kans van Canyon.
Wat merchandise en onderdelen verkopen terwijl je wacht. bah*Klantenreis*bah eindigt nu bij het in ontvangst nemen van een doos.
Wat merchandise en onderdelen verkopen terwijl je wacht. bah*Klantenreis*bah eindigt nu bij het in ontvangst nemen van een doos.
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
-
Ameland9164
- Forum-lid
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 27 jun 2017 12:51
Hier zelfde fiets, zelfde wielen, zelfde probleem. Ga voor die paar tientjes niet moeilijk doen, heb een geweldige fiets voor een zeer scherpe prijs kunnen kopen. Dan neem ik dit voor lief.
Zo kijk ik er op zich ook tegen aan, maar aan de andere kant mag je toch verwachten dat lagers niet kapot gaan binnen een jaar (3000km) op een fiets van 4k euro (ook niet op een fiets die de helft kost overigens) bij normaal gebruik.
De reactie van Canyon was overigens: 'De levensduur van lagers wordt sterk beïnvloed door het gebruik, weersomstandigheden en onderhoud. Het is moeilijk om een specifieke oorzaak aan te geven.'. Daarnaast gaven ze aan dat het niet door de cassette kan komen, aangezien die een eigen sluitring heeft en geen invloed op de naaf.
Als ik hem bij Canyon ter reparatie aan had geboden ging ik er van uit dat dit gewoon onder de garantie valt. Nu ik het zelf heb laten repareren snap ik dat de kosten voor mij zijn. Ik kan in ieder geval weer lekker fietsen en ga er maar niet verder over in discussie.
De reactie van Canyon was overigens: 'De levensduur van lagers wordt sterk beïnvloed door het gebruik, weersomstandigheden en onderhoud. Het is moeilijk om een specifieke oorzaak aan te geven.'. Daarnaast gaven ze aan dat het niet door de cassette kan komen, aangezien die een eigen sluitring heeft en geen invloed op de naaf.
Als ik hem bij Canyon ter reparatie aan had geboden ging ik er van uit dat dit gewoon onder de garantie valt. Nu ik het zelf heb laten repareren snap ik dat de kosten voor mij zijn. Ik kan in ieder geval weer lekker fietsen en ga er maar niet verder over in discussie.