Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Klinkerklimmen in Nederland

lnnrtlnnrt
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48

lnnrtlnnrt 20 jul 2018 15:20

In de regio Utrecht is de Verlengde Paltzerweg al genoemd, die begint net voor de ingang van het Militair museum rechts aanhouden.

Verder liggen in Amersfoort nog wel wat klinkerklimmetjes. De klinkers liggen hier over het algemeen wel goed, dus het is bijna asfalt ;)
- De Prins Willem Alexanderlaan. Gemeen ding, met twee of drie vervelende verkeersdrempels.
- De Hugo de Grootlaan, begint met asfalt, maar eindigt met klinkers, op een goeie dag kan je daar nog lekker doortrekken, op een slechte dag vervloek je de klinkers.
- Kon. Wilhelminalaan, vanaf het station. Geringe percentages, maar wel echte klinkers!

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4224
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 20 jul 2018 20:00

lnnrtlnnrt schreef: 20 jul 2018 15:20 In de regio Utrecht is de Verlengde Paltzerweg al genoemd, die begint net voor de ingang van het Militair museum rechts aanhouden.

Verder liggen in Amersfoort nog wel wat klinkerklimmetjes. De klinkers liggen hier over het algemeen wel goed, dus het is bijna asfalt ;)
- De Prins Willem Alexanderlaan. Gemeen ding, met twee of drie vervelende verkeersdrempels.
- De Hugo de Grootlaan, begint met asfalt, maar eindigt met klinkers, op een goeie dag kan je daar nog lekker doortrekken, op een slechte dag vervloek je de klinkers.
- Kon. Wilhelminalaan, vanaf het station. Geringe percentages, maar wel echte klinkers!
Leuk ja. Op de amersfoortse berg kun je maar heen en weer crossen, waarbij je de bult van allerlei kanten kunt beklimmen. Met diverse klinkermogelijkheden. Ik leidt ons clubje hier wel eens door met 6 verschillende klimmen (deels klinker). Maar 8 of 10 is ook mogelijk.

guzzi
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 feb 2018 21:22

guzzi 20 jul 2018 21:38

Vanaf Radio Kootwijk ri Assel (meteen als je Radio Kootwijk uitrijdt) en ook als je vanaf Assel ri Radio Kootwijk gaat. (vanaf de spoorlijn langs de natuur-begraafplaats)

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1682
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 21 jul 2018 15:14

beuker schreef: 19 jul 2018 13:10 Noord-Holland
  • Klimweg Schoorl; officieel verboden voor fietsers, maar te leuk om te laten liggen. Loopt dood.l
Inderdaad lastig kolereding. 13-14% op het steilste stuk. Vroeger gebruikte ik deze als training in het voorseizoen. Tien keer er tegenop. Maar de locale bewoners werden de fietsers blijkbaar ook zat. Toen ik opeens allemaal verwensingen naar mijn hoofd geslingerd kreeg was de lol er voor mij af. Hopelijk zijn ze inmiddels weer wat afgekoeld.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

hans905
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 24 nov 2010 21:39

hans905 23 jul 2018 13:00

De Bossestraat in Woensdrecht loopt licht op, zijn kasseien die niet zo heel mooi liggen. Hij zat in het NK als afdaling.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4224
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 08 aug 2018 12:32

Nog een (onder voorbehoud) aanvulling voor Utrecht. Tussen Soest en Soesterberg, langs de N413. Ongeveer ter hoogte van het Hilton. De van Weerden Poelman weg. Als ik het goed heb is dat een doodlopende kasseien klim. Als ik in de buurt ben zal ik ‘m weer eens testen.
Deze heb ik vanochtend even “gecontroleerd”. Ik had de straatnaam verkeerd. Het gaat om het “Heezerspoor-oostzijde”. Het is een kasseien klim (nou ja, klim..... 1% volgens strava). Na ongeveer 2 á 300 meter staat er helaas onderstaand hek.
1BCD50B1-389D-49E5-8C0E-B505E8329D6A.jpeg
Achter het hek gaan de kasseien nog een paar honderd meter door, maar ja.... verboden voor fietsers én dreigen met aanvallende buizerds.....

Bij het hek kun je omdraaien en weer terug gaan, of linksaf slaan en een pad van betonplaten opfietsen. Deze komt uiteindelijk uit op de Monnickenboschweg. Een verhard fietspad tussen Soest en Amersfoort.

Toch maar eens meepakken met een volgende clubrit, ik hoor ze nu al schelden :twisted:

Plaats reactie