Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2018

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27690
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 jul 2018 10:44

Inderdaad, eindelijk deden de andere ploegen iets. Dat was al even geleden. Het lukte misschien allemaal niet helemaal zoals gehoopt maar er is tenminste iets geprobeerd.

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 19 jul 2018 10:51

Ik verwacht Movistar vol in de aanval vandaag. Verder zou het me niets verbazen als pufje Froome iedeeen op achterstand zet net als in de Giro.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 19 jul 2018 10:58

afrit13 schreef: 18 jul 2018 23:49 Theorie: Thomas 'krijgt' nu het geel en de rit van Sky om op die manier Froome niet in het geel tussen de 'vijandige fans te laten rijden in de bergen en zo eventuele risico's te vermijden. In de laatste bergrit zakt Thomas 'door het ijs' omdat Froome de Tour moet winnen.
Thomas mag naar de podiumceremonie en de interviews, terwijl Froome al lekker op de massagetafel ligt. En Sky krijgt alsnog de aandacht en het prijzengeld van de gele trui. in de Pyreneën zakt "G" wel een keer door het ijs, en dan blijkt waarom Froome de kopman is en niet "G". Vervolgens hoeft Froome nog maar een paar dagen interviews te geven voordat hij in Parijs is.
Tenzij Tom ze de moeder fietst in de tijdrit natuurlijk.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6137
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 19 jul 2018 11:01

Jup, mooie koers. Sunweb met een goede man in de kopgroep vooruit. Net als Movistar. Valverde op tijd in de aanval. Dumoulin in de aanval (per ongeluk, op een gaatje). Sky speelt het tactisch ook goed met Thomas vooruit en hebben mazzel dat op het minder stijle stuk, niemand Froome wil/kan volgens direct op zijn demarage (anders was Froome weer geneutraliseerd). Nibali kon niet beter. Movistar uiteindelijk ook niet (ik dacht nog even Valverde is de springplank voor Quintana, maar helaas). Dan Martin valt altijd wel eventjes aan, ookal kan hij niet. Lotto Jumbo staat er heel sterk voor, rijden berekenend, nauwelijks in beeld. Minder leuk om te zien, maar wel slim en wellicht ook realistisch.
Nibali, Movistar, Dumoulin, en Sky koersen echt wel voor de winst. De rest voor een topklassering, en dan moet je misschien slim ipv overmoedig koersen. (ritwinst/ritten kapen, is economisch een minder slim verdienmodel).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27690
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 jul 2018 11:03

Uran abandon.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38294
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jul 2018 11:11

anderson99 schreef: 19 jul 2018 10:19 Ploeg van Bardet en Jumbo durven niet bang dat ze zich zelf opblazen en niet in de top 5 komen.

Hopelijk gaan we Movistar nog zien deze week anders wordt het nog saaiere tour dan vorig jaar nummer 1 en 2 allebij Sky.
Wat een onzin kraam jij uit zeg.
Alsof AG2R (ploeg bardet zoals jij het noemt) en TLJ uberhaupt iets kunnen doen??? Heeft niets met bang te maken, maar met realiteit.

En alsof Movistar de enigen zijn die iets probeerden gister; heb je wel gekeken? :roll:
Less is bore

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 19 jul 2018 11:19

Enzzo schreef: 19 jul 2018 10:42 Wacht even hoor?! dus als Sky volle bezetting op kop rijdt verpesten ze de koers en zijn de rest lafaards die niet aanvallen maar als Bahrein op kop gaat, Martin aanvalt, Porte aanwezig is en Movistar een plannetje probeert zijn het verlengstukken van Sky of profiteurs vanwege de UCI punten.
Als je het zo interpreteerd klint het wel erg negatief inderdaad, en zo negatief had ik het niet bedoeld.
Het is zijn geen lafaards of verlengstukken van SKY als in collaborateurs. Het is een realiteit dat SKY zo sterk en dominant is dat feitelijk iedere poging van Bahrein of de actie van Daniël Martin altijd tactisch in het voordeel is van de kopmannen van SKY.

Martin gaat als een gek weg, en neemt Froome en passant in een zetel mee, zegt daar zelf over:
"After the crash, I'm not really thinking about time or GC. I'm just going to race every day and see the results at the end. Any day you can have a bad day and lose a lot of time, so I'll take it day by day. I didn't plan on going that deep today and I thought some of the guys would wait for tomorrow but the speed of the race all day was fast. There are going to be some tired bodies tomorrow.
Daar spreekt passie uit, en ik houd ook van gepassioneerd en romantisch wielrennen

Dat Moviestar het probeert met Valverde in het plannetje met Soler: Kuddo's. Daarna het optreden van Quintana was eigenlijk matig maar misschien kan hij niet beter.

De realiteit is dat de Pro Tour UCI punten zo belangrijk zijn dat het niet primair gaat om plaats 1 maar plekje nummer 10 is ook belangrijk. Dat zorgt ervoor dat er teveel berekenend gereden word en SKY maakt daar dankbaar en intelligent gebruik van.
Dat zul je niet zo snel letterlijk uit de mond van een renner horen want het zijn ook topsporters met een wil om te winnen. Maar "at the end of the day", zijn het toch weer puntjes die er bij je contract bespreking toe doen.
Enzzo schreef: 19 jul 2018 10:42 Tja zo kun je alles wel de grond in boren natuurlijk. Ik heb gewoon een pracht koers gezien waar Sky het vuur aan de schenen werd gelegd. Helaas zijn ze erg sterk maar ik heb ook gezien dat ze een paar jasjes uitgedaan hebben. Er stonden er een paar zo erg geparkeerd dat ze bijna omvielen! En dat al op dag 2 van de Alpen.
Ik heb prachtige koers gezien maar als je uitzoemt een analytisch het resultaat bekijkt dan heeft SKY het tactisch en strategisch 100% voor elkaar. Hopelijk heb ik het mis, en ik heb graag ongelijk, en zien we vandaag wederom een prachtig spektakelstuk
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 19 jul 2018 11:56

Sky heeft het tactisch en strategisch voor mekaar maar alleen omdat alle anderen blijven rijden als nu, en dan gaat het ook nooit veranderen. Voor elke strategie is er een tegenstrategie te bedenken. Iemand (liefst meerdere) zal iets anders moeten doen dan wat er toe nu toe is geprobeerd. Tom heeft een goede poging gedaan en helaas heeft Froome nog wat hulp van Martin gehad en heeft Nibali Sky als geheel ook onnodig geholpen.

Maar goed feitelijk is er pas 1 bergrit met mogelijkheden geweest, die rit van dinsdag was alleen maar een voorvemoeiing en ongeschikt om aan te vallen als ik de geleerden moet geloven.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8405
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 jul 2018 12:08

@mrcoffee: Ah zo. Laten we in elk geval hopen dat vandaag duidelijk wordt dat de ploeg Sky Gisteren al flink in het rood is moeten gaan en dat de ontsnapping van de dag echt een kans maakt. Ik hoop op Gesink vandaag mee zit.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

walliebal
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 13 jan 2010 15:49

walliebal 19 jul 2018 12:10

Sky is zo sterk en dominant dat je ze alles lekker zelf moet laten opknappen. En als er een kans is zouden de andere kopmannen even een tijdelijk verbond aan moeten gaan om Sky te breken/Froome op achterstand te rijden etc. Daar hoop ik op. Maar ik heb het de afgelopen jaren niet gezien. Sky moet kapot gereden worden door de rest, daar hoop ik op. En daarna elkaar kapot rijden :D.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 19 jul 2018 12:30

Uiteindelijk heeft Dumoulin Sky ook geholpen. Geen verwijt, alleen een constatering.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 jul 2018 13:31

De Nederlanders hebben er in ieder geval zin in!
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie