Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2018

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 18 jul 2018 22:24

anderson99 schreef: 18 jul 2018 22:09 Roglic haalt de top 5 niet gewoon niet goed genoeg, wordt te veel op gehemeld door de Lotto fan groupies.
Dit seizoen: de ronde van het Baskenland, Romandië en Slovenië. GEWOON niet goed genoeg?

Het enige dat je kunt zeggen is dat hij zich (nog) niet heeft bewezen in een grote ronde van drie weken.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 997
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 18 jul 2018 22:33

Prachtige koers vandaag. Maar voorspellingen voor het eindklassement daar doe ik nog maar niet aan, zie bijvoorbeeld de afgelopen Giro. Dumoulin uiteraard podiumkandidaat, maar Nibali en Kruijswijk komen echt nog wel bovendrijven in de Pyreneeën. (en inderdaad dark horses als Roglic, Bardet en Quintana hebben we ook nog)
We hebben pas 2 alpenritten gehad, alles is nog open.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 18 jul 2018 23:49

Theorie: Thomas 'krijgt' nu het geel en de rit van Sky om op die manier Froome niet in het geel tussen de 'vijandige fans te laten rijden in de bergen en zo eventuele risico's te vermijden. In de laatste bergrit zakt Thomas 'door het ijs' omdat Froome de Tour moet winnen.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 19 jul 2018 07:27

Dat zou ik als Thomas ook doen, en dan toch niet door het ijs zakken en gewoon even de tour winnen.

Het is ook wel lastig om dat nu al te doen, mocht er wat met Froome gebeuren hebben ze ineens niets meer.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 19 jul 2018 07:51

En Tom zit nog kort op Froome. Die zou dat zelfs nog in de tijdrit kunnen goedmaken.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 jul 2018 07:56

Zolang Dumoulin en eventueel Roglic Froome nog kunnen volgen hebben ze die luxe inderdaad helemaal niet. Bovendien zou ik wel blij zijn met een overwinning van Thomas als ik het management van Sky zou zijn. Dan ben je meteen van een hoop gezeik en gespeculeer af. Laat die 5e zege dan maar volgend jaar komen in een jaar (zonder schandalen) waarin Thomas voor de Giro "mag" gaan.
Campagnolo Ultra Dork

walliebal
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 13 jan 2010 15:49

walliebal 19 jul 2018 09:18

Ik erger me wel aan het feit dat geen enkele renner met GC-ambities of ploeg lijkt te willen samenwerken TEGEN Sky, als die kans er is. In mijn herinnering was Contador de enige die het nog wel eens probeerde. En nu Dumoulin. Maar hij krijgt geen enkele steun van Lotto Jumbo, Movistar, Bardet, Nibali of Martin. Zo lijkt het er ieder jaar weer op dat ze zich neerleggen bij een overwinning voor Sky en alleen maar voor de tweede plaats en verder rijden. Of zie ik dat nou verkeerd?

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 19 jul 2018 10:15

anderson99 schreef: 18 jul 2018 22:09 Roglic haalt de top 5 niet gewoon niet goed genoeg, wordt te veel op gehemeld door de Lotto fan groupies.
:lol: Ik denk dat Roglic een geweldige tour gaat rijden. Top 5 zou mooi voor hem zijn en een bevestiging wat hij eerder dit seizoen (Romandië, Baskenland en Slovenië mind you) heeft laten zien. Prachtige renner.

ik heb ontzettend genoten gisteren van de koers. Echt geweldig dat Dumoulin zo'n statement maakt naar het SKY blok. Als je er goed over nadenkt heeft Dumoulin een beklimming van een uurtje vol moeten gaan in één strak tempo. Daar komt hij wel bovenop. Thomas ("Gee."......) :mrgreen: en Froome hebben dat ook, wellicht in iets mindere mate ook moeten doen. Dus per saldo staat iedereen er hetzlfde voor.
Als Dumoulin dat geklooi bij Mur de Bretagne toch NIET had gehad....

Kwiatkowski was gister wel echt volledig opgerook, die moet dat vandaag toch ook wel gaan voelen. Poels en bernal deden korte stukje waarvan ik vrees dat zijn moeten sparen voor de 3e week.

Vandaag weer spektakel qua parcours maar ik vrees dat SKY vandaag vol uit het hok komt :roll:
Laatst gewijzigd door mrcoffee op 19 jul 2018 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38294
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jul 2018 10:18

Ik denk dat er gister verder niemand iets KON doen. Anders waren ze Froome wel gevolgd toen hij weg sprong.
Ze zullen zeker voor de 2e plaats koersen. Niet omdat ze Froome zo graag laten winnen, maar omdat dat waarschijnlijk reeel is. Asl Valverde gisteren de benen had gehad was hij echt wel met TD mee gegaan, win-win.
Het zou fijn zijn als Nibali en Dumoulin een keer goed samen zouden kunnen werken in afdaling en slotklim ipv dat Nibali als Sky-wagonnetje fungeert. Nibali kon gisteren gewoon ook niet beter vermoed ik.


Mag ik ook wel even de complimenten uitspreken voor TLJ? Ik ben geen fan van die ploeg en vaak vind ik dat ze misschien niet de beste keuzes maken, maar deze tour doen ze het voortreffelijk. 2 man in top 10, twee ritzeges en 4e in ploegenklassement. Knap, ook gezien de budgetverhoudingen.

Vanmiddag zullen we weten hoe de verhoudingen bij Sky liggen. Ik hoop op een top Thomas die nog even wat tijd pakt.
Less is bore

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 19 jul 2018 10:19

Beetje jammer dat BMC Porte kwijt zijn die hadden nog een sterk team net als Movistar. Ploeg van Bardet en Jumbo durven niet bang dat ze zich zelf opblazen en niet in de top 5 komen.

Hopelijk gaan we Movistar nog zien deze week anders wordt het nog saaiere tour dan vorig jaar nummer 1 en 2 allebij Sky.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 19 jul 2018 10:25

Porte is een verlengstuk va SKY, net als renners zoals Martin of Nibali gisteren. Ze gaan niet gaan winnen maar een plekje in de top 10 het GC is ook dikke, vette UCI punten en dus geld. Daar heeft SKY heerlijk van geprofiteerd gisteren. Movistar is gisteren door het ijs gezakt. Valverde heeft zich opgeofferd maar Quintana.... het is geen winnaar. Landa was het niet, zal nog best last hebben van die harde smak in de Roubaix etappe.

IMHO: de kans dat Roglic top 5 is groter dan dat Moviestar SKY een oor aannaait....maar ik laat mij graag verassen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8405
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 jul 2018 10:42

Wacht even hoor?! dus als Sky volle bezetting op kop rijdt verpesten ze de koers en zijn de rest lafaards die niet aanvallen maar als Bahrein op kop gaat, Martin aanvalt, Porte aanwezig is en Movistar een plannetje probeert zijn het velengstukken van Sky of profiteurs vanwege de UCI punten.

Tja zo kun je alles wel de grond in boren natuurlijk. Ik heb gewoon een pracht koers gezien waar Sky het vuur aan de schenen werd gelegd. Helaas zijn ze erg sterk maar ik heb ook gezien dat ze een paar jasjes uitgedaan hebben. Er stonden er een paar zo erg geparkeerd dat ze bijna omvielen! En dat al op dag 2 van de Alpen
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Plaats reactie